Forslag til "høj dekoration"
Fra : Tom Manczak

Dato : 06-05-01 13:33

Jeg har for nylig erhvervet mig 3 flotte krabber af arten Cardiosoma
armatum (nigeria krabbe) som elsker at komme oven vande. Derfor håber
jeg at få nogle forslag til hvordan jeg laver en lille opbygning i mit
325 L akvarium, som er knap 50 cm højt. Jeg vil sætte en "liste" af
isolationstape lige under "toprammen" for at gemme den sænkede
vandlinie som er nødvendig for at krabberne har nok plads ovenvande.
stenopbygningen vil bestå af kalksten, med af frygt for det værste vil
jeg ikke bruge disse til at nå op til vandlinien, og søger derfor en
anden mulighed. flamingo ved jeg ikke om er holdbar, pga. krabbernes
skarpe lemmer. En filtersvamp er nok heller ikke holdbar, da krabberne
"bider" i den, med det resultat at der er små stykker svamp over det
hele.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Denmark, Copenhagen
ICQ: 110297734

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-05-01 13:53

Tom Manczak <tom_manczak@mobilixnet.dk> skrev i en
> [...]
> skarpe lemmer. En filtersvamp er nok heller ikke holdbar, da krabberne
> "bider" i den, med det resultat at der er små stykker svamp over det

Du kan lave en opbygning af PU skum, det koster ikke alverden i et
byggemarked,
og du får en hel masse skum, som efter hærdning kan skæres til og males i
de farver du ønsker.

Du kan da også lave en opbygning i flamingo, som du "pakker" ind i Alfix.
Alfixen er så vidt jeg husker grå
men kan farves med cement farve.
Jeg ved at man i Mosaik hjørnet i Husum, kan købe fugecement til fliser i
flere farver, og det fåes i 1 kg
poser, det kunne være løsningen over en kerne af flamingo.

Carsten

Fra : Kalle

Dato : 06-05-01 22:02

High deko

Du kunne da også købe naturkork. Når det er naturligt mættet med vand, er
der ikke så langt fra vandoverfladen til overfladen på korken. Korken vil
forsure dit vand en smule og kan også farve det lidt.
Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : Tom Manczak

Dato : 14-05-01 18:16

Jeg takker meget for hjælpen. Imidlertid har jeg dog fundet nogle
rødder som jeg ikke brugte, og de klarer opgaven fint. Det forslag med
skum, osv., må vente til engang i sommeren, når der er tid. I et
malawi akvarie, har jeg gjort det stik imod butikkernes "evigtgyldige"
: "dine rødder skal ud af dit malawiakvarium", ligesom tråden
andetsteds i gruppen . Jeg har også rødder i mit andet
malawiakvarium...uden pH problemer.

--

"