ftp problem med IE
Fra : Jane

Dato : 21-07-04 09:55

Jeg forsger at lære en bekendt at bruge den indbyggede ftp
i IE men når hun har tastet:
ftp://xn--bleskrog-i0a.dk får vi en fejlbesked på den
anden computer (virker fint på min egen) om noget med at
der ikke er adgang til serveren eller mappen?
Hvad kan det være og hvordan fikser vi dt?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 21-07-04 10:19

Jane wrote:
> ftp://xn--bleskrog-i0a.dk får vi en fejlbesked på den
> anden computer (virker fint på min egen) om noget med at
> der ikke er adgang til serveren eller mappen?
> Hvad kan det være og hvordan fikser vi dt?

Jeg får fejlen: "530 Login incorrect"

FireFox.... æbleskrog.dk virker fint.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jane

Dato : 21-07-04 10:35

Anders Lund skrev i <news:40fe3519$0$66465$14726298@news.sunsite.dk>:

> Jeg får fejlen: "530 Login incorrect"

Mit mål er jo der skal komme en boks frem som i min IE
hvor den beder om brugernavn og adgangskode. Suk.

Nu syntes jeg ellers lige det var så smart, for hun
skulle ikke være afhængig af om der var et ftp program
på feriestedet og samtidig kender hun jo IE i forvejen.

Jeg søger stadig efter et brugervenligt interface til
ftp... gerne et webhotel. Eller en løsning på hvordan
IE kommer til at opføre sig ordentligt...

Jane
--
xn--bleskrog-i0a.dk
æbleskrog.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-07-04 12:15

Jane wrote:

> Mit mål er jo der skal komme en boks frem som i min IE
> hvor den beder om brugernavn og adgangskode. Suk.

Du kan godt komme ind, selvom boksen ikke kommer frem. Du kan i stedet
skrive brugernavn og adgangskode i selve adressen. Det gøres på denne
måde:
ftp://brugernavn:adgangskode@xn--bleskrog-i0a.dk

Men hvis det er en offentlig computer, så vær lige opmærksom på, at hun
får slettet adressehukommelsen, så den næste bruger ikke kan gå ind på
din FTP.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jane

Dato : 21-07-04 11:26

Kim Ludvigsen skrev i <news:40FE503A.3267@kimludvigsen.dk>:

> ftp://brugernavn:adgangskode@xn--bleskrog-i0a.dk

lyder fint men..

> Men hvis det er en offentlig computer, så vær lige opmærksom på, at hun

- præcis der er problemet. Jeg kan ikke regne med at hun
kan finde ud af eller huske at pille ved den slags.

Jane
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Leony

Dato : 21-07-04 14:28

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> [...]
> anden computer (virker fint på min egen) om noget med at
> der ikke er adgang til serveren eller mappen?
> Hvad kan det være og hvordan fikser vi dt?

Ved ikke om du har ændret noget siden du skrev posten.
Jeg får fint boks til pass og user frem i både Opera og IE.

Hvilken version af IE har den bekendte på computeren?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jane

Dato : 21-07-04 16:06

Leony skrev i <news:ibuLc.26485$Vf.1435601@news000.worldonline.dk>:

> Ved ikke om du har ændret noget siden du skrev posten.
> Jeg får fint boks til pass og user frem i både Opera og IE.

Jeg har intet ændret.

> Hvilken version af IE har den bekendte på computeren?

Jeg ved ikke lige hvilken det var, muligvis 5 eller 6
men det vides jo heller ikke hvad hun sidder ved på sin
ferie når hun rejser til Grønland så det skal gerne
virke i alle browsere.

Jane - opmuntret og vil sige hun skal prøve igen
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Leony

Dato : 22-07-04 12:24

> Jeg ved ikke lige hvilken det var, muligvis 5 eller 6
> men det vides jo heller ikke hvad hun sidder ved på sin
> ferie når hun rejser til Grønland så det skal gerne
> virke i alle browsere.

Prøv at undersøge versionen, måske er det der det halter (jeg bruger 6
med alle opdateringer, Opera er 7.23).

Uanset hvad, så må vi gå ud fra at de opdaterer deres browsere i
Grønland også. Det kan vist lige nåes mellem morgendrik og
formiddagsdrik.