To ikke ens P3 CPU'er?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-07-04 06:34

Jeg har et Iwill DBD-100 board med BX chipsset og 2 550 mhz Katmai CPU'er,
kan jeg skifte den ene til en Coppermine på 850 mhz? OS er iøvrigt Linux.

Jeg ville helst skifte begge CPU'er, men jeg kan ikke finde nogen der vil
sælge mig 2 ens brugte P3'er med 100 mhz bus, så hvis jeg kan skifte den
ene nu og så vente på der dukker en til CPU op engang.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : JK

Dato : 21-07-04 08:18

On Wed, 21 Jul 2004 07:34:05 +0200, Lasse Jensen
<fafler@linuxmail.org> wrote:

> [...]
>sælge mig 2 ens brugte P3'er med 100 mhz bus, så hvis jeg kan skifte den
>ene nu og så vente på der dukker en til CPU op engang.

Nej, med Intel i dual, skal cpu'erne ikke alene være med samme med
clock, de skal også være med samme stepping.

Jeg kan skaffe to helt ens 450'er P3'ere. Skriv i forum, hvis du er
interesseret.

Med amd i dual, behøver de ikke være helt ens. Til gengæld skal man
som regel bruge ecc ram.

mvh

John

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-07-04 13:01

JK wrote:

> Nej, med Intel i dual, skal cpu'erne ikke alene være med samme med
> clock, de skal også være med samme stepping.

Jeg synes ellers at have hørt om BP6 boards med 2 forskellige Celeron
CPU'er.

> Jeg kan skaffe to helt ens 450'er P3'ere. Skriv i forum, hvis du er
> interesseret.

Jeg har allerede 2x 550 i mit board, så det er ligemeget.

> Med amd i dual, behøver de ikke være helt ens. Til gengæld skal man
> som regel bruge ecc ram.

Nej, og jeg har også en Sun maskine der kører med 2 forskellige CPU'er, en
50 mhz SuperSPARC og en 75 mhz SuperSPARC II.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]