Javavariabler til ASP
Fra : Søren

Dato : 20-07-04 11:10

Kan det på en enkelt måde lade sig gøre at anvende ASP-variabler
i sin JavaScript kode?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-07-04 11:29

Søren skrev:

> Kan det på en enkelt måde lade sig gøre at anvende ASP-variabler
> i sin JavaScript kode?

Ja - du kan bare udskrive dem i dit javascript:

<script type="text/javascript">
   var foo = <%= session("foo") %>;
</script>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren

Dato : 20-07-04 11:47

Tak for hurtigt svar!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-07-04 23:15

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Ja - du kan bare udskrive dem i dit javascript:
>
> <script type="text/javascript">
> var foo = <%= session("foo") %>;
> </script>

Øh, er det ikke sådan, at js afvikles på clienten og at asp skulle være
afviklet på serveren, inden siden sendes til clienten?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-07-04 23:20

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> writes:

> Øh, er det ikke sådan, at js afvikles på clienten og at asp skulle være
> afviklet på serveren, inden siden sendes til clienten?

Jo, netop.

På serveren findes værdien af 'session("foo")'. Lad os sige at den er 42.
Så bliver scriptet der sendes til klienten:
---
<script type="text/javascript">
var foo = 42;
</script>
---

Det man *ikke* kan er at *ændre* værdien af en server-side-variabel
på klienten. Man kan kun sende en request til serveren og lade
den gøre det selv.

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-07-04 23:35

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> [...]
>
> På serveren findes værdien af 'session("foo")'. Lad os sige at den er
> 42. Så bliver scriptet der sendes til klienten:

altså, scriptet sender en forespørgsel tilbage til serveren, som svarer?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-07-04 00:05

[kliensidescript]

> altså, scriptet sender en forespørgsel tilbage til serveren, som svarer?

Nej, det her script sender ikke nogen forespørgsler nogen steder hen.
Det tildeler bare en variabel værdien 42. At den værdi oprindeligt
kom fra serveren er ikke til at se på klienten. Der står bare "42".

Husk at serveren har klientside-scriptet til rådighed, og kan lave
om på det som den har lyst. Derfor kan serverside-scriptet sende
kopier af sine variabel-værdier med til klienten. Klienten kan ikke
se serverside-scriptet, kun sig selv.

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-07-04 00:11

> [...]

> om på det som den har lyst. Derfor kan serverside-scriptet sende
> kopier af sine variabel-værdier med til klienten. Klienten kan ikke

Nå, sådan virker det. Så lærte jeg også noget i dag. Juhuu. ;)

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin