idn domæne, problemer i IE
Fra : Kristian Bødker

Dato : 20-07-04 00:19

Hej gruppe

Jeg har et IDN domæne: bødker.dk, og der er visse problemer med visning
i IE (og jeg ved godt at IE ikke kan klare æøå uden plugin)

Når jeg går ind på siden http://www.xn--bdker-vua.dk/ (som er sidens
navn på dns niveau) kommer IE med følgende dialogboks:

"Nogle filer kan beskadige computeren. Hvis filoplysningerne nedenfor
ser mistænkelige ud, eller hvis du ikke har fuldstændig tillid til
kilsden, skal du ikke åben eller gemme filen

Filnavn:   xn--bdker-vua
Filtype:
Fra:      www.xn--bdker-vua.dk

Vil du åbne filen eller gemme den på computeren?
[Åbn] [Gem] [Annuler] [Flere oplysninger]"

Ligemeget hvilken mulighed der vælges kan siden ikke åbnes.

Andre browsere end IE har ikke problemer med at tilgå siden via
http://www.xn--bdker-vua.dk/, og IE's opførsel er ikke konsekvent, nogle
gange kommer dialogboksen ikke, og andre gange kommer den hvis man
tilgår domænet uden "www".

Ligeledes er der ikke problemer med at tilgå filer på domænet som feks
http://www.xn--bdker-vua.dk/index.php , det er kun hvis domænet tilgås
dirrekte.

Er der nogen der har lignende erfaringer, eller muligvis ved hvad dette
skyldes??

Fejlen er opdaget med Ms Internet Explorer 6.0

--
Kristian Bødker, Software Engineering studerende
http://www.bødker.dk/ eller http://www.xn--bdker-vua.dk/

Fra : John

Dato : 20-07-04 00:46

"Kristian Bødker" skrev i en meddelelse

> Jeg har et IDN domæne: bødker.dk, og der er visse problemer med visning
> i IE (og jeg ved godt at IE ikke kan klare æøå uden plugin)

Ingen problemer med siden på min IE6. Er din IE evt engelsk-sproget... ?

Mvh John

Fra : Kristian Bødker

Dato : 20-07-04 01:20

John wrote:
> Ingen problemer med siden på min IE6. Er din IE evt engelsk-sproget... ?

Nej det er også dansk version, helt præcis:

IE 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-163

Virker både http://www.xn--bdker-vua.dk
og http://xn--bdker-vua.dk hos dig?

For hos mig er det enten den ene eller den anden der fejler (skifter
nogle gange ved reboot)

Er der evt andre der kan reproducerer problemet, eller er det bare min
install der er ramt?

Fra : John

Dato : 20-07-04 03:04

"Kristian Bødker" skrev i en meddelelse

> Nej det er også dansk version, helt præcis:
>
> IE 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-163
>
> Virker både http://www.xn--bdker-vua.dk
> og http://xn--bdker-vua.dk hos dig?

Jeps, ingen problemer.

Prøv evt at gå i værktøjslinjen: /vis/tegnsæt/, skulle gerne stå til
Vesteuropæisk ét-eller-andet.

Mvh John

Fra : Brian Matzon

Dato : 20-07-04 06:53

Kristian Bødker wrote:

> [...]
> ser mistænkelige ud, eller hvis du ikke har fuldstændig tillid til
> kilsden, skal du ikke åben eller gemme filen

Webserveren sender 'application/xhtml+xml' tilbage som content type, som
er ok - men en underlig browser (læs IE :p) kan have problemer, og
opfatte det som noget der skal downloades i stedet for vises som html.
Prøv at ændre content type til text/html.

Hverken IE eller Firefox har problemer med at vise
http://www.xn--bdker-vua.dk/ hos mig dog...

/matzon

Fra : Brian Matzon

Dato : 20-07-04 07:04

Brian Matzon wrote:
> [...]
> opfatte det som noget der skal downloades i stedet for vises som html.
> Prøv at ændre content type til text/html.

Hmm, kan se du har skrevet en artikel om selv samme på dit site - så du
har nok været hele den mølle igennem...

/matzon

Fra : Jane

Dato : 20-07-04 08:24

Kristian Bødker skrev i <news:40fc56fc$0$23871$14726298@news.sunsite.dk>:

> Jeg har et IDN domæne: bødker.dk, og der er visse problemer med visning
> i IE (og jeg ved godt at IE ikke kan klare æøå uden plugin)

Jeg har ikke problemer med IE 6 (med plugin)

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Kristian Bødker

Dato : 20-07-04 14:57

Kristian Bødker wrote:

> Jeg har et IDN domæne: bødker.dk, og der er visse problemer med visning
> i IE (og jeg ved godt at IE ikke kan klare æøå uden plugin)

Nu har jeg selv prøvet med en ren install af windows xp, og der er ikke
problemer. Så konklusionen må være at der var noget galt med min
installation.

Tak for den hurtige respons til mit spørgsmål.