Brug for eksperthjælp!!!
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 18-07-04 18:49

Hej alle i kloge hoveder

Jeg bruger nedenstående kode til at generere links ud fra en database:

strSQL = "Select filnavn from opload where rettighed = '" &
Request.Querystring("omraade") & "'"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

If rs.EOF or rs.BOF Then

Response.Write "<h2>Der er ingen filer til denne arbejdsgren!</h2>"

else

Response.Write "<h2>Filerne til arbejdsgrenen " &
Request.Querystring("omraade") & " :</h2> "

do while not RS.EOF

Response.Write "<a href='visfiler.asp?omraade=" &
Request.Querystring("omraade") & "'
onclick=""window.open('download.asp?file=" & rs("filnavn") & "',
'download', 'height=220,width=500')"">" & RS("filnavn") &

RS.MoveNext
loop
RS.Close

Set RS = Nothing

End If

og det virker perfekt. Men nu vil jeg gerne tilføje en ekstra funktion
og så er det at jeg går fuldstændig kold.
Lige nu så laver den links til download af mine filer ved at den finder
alle de felter i kolonnen 'filnavn' i databasen 'opload' hvor feltet
'rettighed' er lig den i url'en definerede værdi. Nu vil jeg gerne have
den til også at udskrive indholdet af kolonnen 'kommentar', som bruges
til at beskrive filerne. Resultat skuller gerne komme til at se
nogenlunde sådan her ud (det i parantes er kun for demonstartions skyld
og skal ikke med i den endelige kode):

Filerne til arbejdsgrenen Celle

(Link) Cellernes_opbygning.doc
(Kommentar) Dette dokument giver en grundlæggende basisviden om
cellernes opbygning og funktion.

(Link) Forskning.xls
(Kommentar) Dette dokument er en redegørelse over hvilke resurser der er
blevet brugt hvor og hvornår på forskning i celler.

bla. bla. bla.

Håber at I kan forstå min lille illustration, og at der er nogen der kan
komme med et bud på hvordan det kan løses.

På Forhånd Tak!

--
Simon Moore Højer

Man lære så længe man lever
Når man ikke længere lære, lever man ikke mere.

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 18-07-04 20:43

....og så var det jo at Simon Moore Højer sagde:
> Jeg bruger nedenstående kode til at generere links ud fra en database:
<snip en masse kode>

> [...]
> gerne komme til at se nogenlunde sådan her ud (det i parantes er kun
> for demonstartions skyld og skal ikke med i den endelige kode):

Din sql-streng skal se sådan ud:
strSQL = "Select filnavn, kommentar from opload where rettighed = '" &
Request.Querystring("omraade") & "'"

Derefter udskriver du den sådan her:
[...]

'height=220,width=500')"">" & RS("filnavn") & "</a><br>"

Response.Write rs("kommentar") & "<br><br>"

RS.MoveNext
loop

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 18-07-04 21:36

> [...]
'download',
> 'height=220,width=500')"">" & RS("filnavn") & "</a><br>"
>
> Response.Write rs("kommentar") & "<br><br>"

Tusind Tak! Det var lige præcis det jeg eftersøgte!