Simpelt spørgsmål
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 17-07-04 14:52

Hej NG.

Jeg har et, tror jeg, simpelt spørgsmål:
Jeg vil gerne udveksle data mellem to forms, men det vil ikke rigtigt
lykkes.
Jeg har i Form1 en TEdit, som jeg gerne vil have udfyldt fra Form2.
I Form2 har jeg skrevet

Form1.edtDateTime.Text := Tmp;

Compileren protesterer ikke på linien men der sker intet i edtDateTime på
Form1.

Og nu vi er ved det:
Kan man ikke erklære nogle globale Var, som kan bearbejdes fra alle forms?

Mvh Kurt

Fra : Harald

Dato : 17-07-04 17:01

"Kurt Guldbæk" <k@g.s> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Form1.edtDateTime.Text := Tmp;
>
> Compileren protesterer ikke på linien men der sker intet i edtDateTime på

Det burde virke, prøv at checke Tmp variablen med debuggeren eller ved at
indsætte en ShowMessage(Tmp) lige før eller efter linien.

> Og nu vi er ved det:
> Kan man ikke erklære nogle globale Var, som kan bearbejdes fra alle forms?

Jo lav f.eks. en Unit, "File>New>Unit", som du tilføjer i din uses på alle
dine forme, under Interface i din nye Unit kan du så tilføje alle dine
globale Var´s og evt. også nogle globale procedure og functioner. Hvis du
også skal have nogle globale f.eks. TTable´s kan du bruge en Data Module i
stedet for en unit, "File>New>Data Module".

Mvh
HK

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 17-07-04 23:19

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> også skal have nogle globale f.eks. TTable´s kan du bruge en Data Module i
> stedet for en unit, "File>New>Data Module".

Tak til Harald.
Jeg fik det til at virke, det var en "40cm fejl". Jeg havde byttet om på et
par TEdit navne, der lignede hinanden. Rent sjusk!
Mvh Kurt