TQuery i Delphi 5
Fra : Polle

Dato : 07-01-01 14:31

Hej.

Jeg har et lille problem med opdatering af min database, jeg bruger følgende
commando
Query.SQL.Add('INSERT INTO CDROM VALUES(ID, tit, ind)');
TRY
Query.ExecSQL;

Hvor ID, tit, ind er parametre-overførelser fra Modellen.

Fejlmeddelsen er at ID ikke har adgang til at blive sat ind i tabellen....

Hvis jeg forsøger at gøre det samme ved hjælp af delphi DB explore er der
ingen problem.

Kan i hjælpe.

MVH
Polle

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 07-01-01 15:46

"Polle" <lyngsdal@mail.net4you.dk> wrote in message
> [...]
tabellen....

> Hvis jeg forsøger at gøre det samme ved hjælp af delphi DB explore er

Hejsa
Hvis ID, tit, ind er parametre du sætter med parambyname eller lign.
skal sql-sætningen se sådan ud: INSERT INTO CDROM VALUES(:ID, :tit,
:ind)

Altså med kolon foran parametrene

Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk