A7N8X død?
Fra : Mads Hansen

Dato : 15-07-04 16:55

Hej gruppe,

Jeg har store problemer med mit A7N8X Deluxe.

Systemet lukker sig selv ned et par sekunder efter man tænder for det.
Indtil nu har maskinen være klippestabil.

Maskinen har ikke været i brug de sidste tre uger (ferie), men dagen
før den brød ned, kørte den fint i adskillige timer.

Den dag den brød ned, havde den været tændt et par timer, derefter
slukket et par timer, og så brød den ned da jeg tændte igen.

Jeg har prøvet nogle forskellige ting:

- Køre systemet kun med grafikkort, CPU og én blok RAM - hjalp ikke.

- Skifte strømforsyning - hjalp ikke.

- Tage alting ud af kabinettet og montere det igen, kiggede efter
dårlige forbindelser i sokler, løse stik, you name it - hjalp ikke.

BIOS speech report siger ingenting.

Som et sidste forsøg startede jeg op uden grafikkort, CPU eller RAM -
bare bundkortet alene.

Så siger stemmen, at CPU'en mangler - den når at sige det to gange, og
dør så to eller tre ord inde i sætningen tredje gang. Den dør ikke
præcis det samme sted hver gang - der er et ord fra eller til for
hvert forsøg.

Det hjælper ikke at tage lydstikket ud.

Hvis der er nogen der har idéer, ville jeg være meget glad for at høre
dem!

Mads Hansen

Fra : Reno Raines

Dato : 19-07-04 15:17

> Jeg har store problemer med mit A7N8X Deluxe.

Har du kontrolleret temperatur og køler-status? Dit motherboard lukker
automatisk ned ved for høj temp.
Er fejlen der ved anvendelse af anden RAM-blok? Har du forsøgt at skifte
CPU'en?

mvh

RR

Fra : Johnny

Dato : 19-07-04 21:16

Min søn har et tilsvarende budnkort som efter megen intens brug/varme
pludselig opgav forkert hastighed på såvel cpu som frekvens. En afrensning
og ny påføring af ny kølepasta på cpuéns dice bragte den tilbage i form.
Kan dt tænkes, at din cpu har været overophedet og derfor lukker ned. Prøv
evt. om ovenstående trick kan hjælpe.

Mvh JOhnny