Hvor er min id henne???
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-07-04 15:41

Hej NG

Jeg er ved at lave en hjemmeside for en kunde, hvor at der er en
lille test, den første side bliver et id lavet til en, man bliver
sendt videre, til en nye side, men id'et kommer ikke med.

Side 2 bruger jeg denne kode:
strSQL = "UPDATE gruppe SET ialt='" & ialt & "' WHERE ID=" &
TRIM(Request.QueryString("id"))

til at opdatere databasen, men id'et er ikke med.

Det der kommer med er denne sætning:
UPDATE gruppe SET ialt='6' WHERE ID=

Som I kan se er id'et ikke med.

Jeg kan desværre ikke give jer et link.

Håber at I kan hjælpe mig.

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-04 18:07

Martin Jørgensen skrev:

> Jeg er ved at lave en hjemmeside for en kunde, hvor at der er en
> lille test, den første side bliver et id lavet til en, man bliver
> sendt videre, til en nye side, men id'et kommer ikke med.

Hvordan bliver man sendt videre?

Med en form (i så fald, GET eller POST?) - eller med
response.redirect?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-07-04 18:40

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvordan bliver man sendt videre?
>
> Med en form (i så fald, GET eller POST?) - eller med
> response.redirect?
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen

Hej Jens

Du kan se hvad jeg mener på www.kados.dk, klik på linket "Om
behandling" nederst er der et link ved navn "Test om du har Candida"
der kan du se hvad jeg mener.

Fra : Mickey Petersen

Dato : 15-07-04 23:08

Har forstået det sådan at man får et ID på side 1 som kommer med til
side 2, men når du "sender" en ny form eller går til en ny side bliver
indholdet af den forrige form jo slettet.
Prøv at sætte ID ind i et hidden felt på side 2, og send det med til
side 3.
Ellers så prøv at bruge en Session til ID'et istedet for en form.

Kan godt være jeg har mistforstået dit spørgsmål, men så prøv at
forklare det lidt nærmere.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-04 22:17

Martin Jørgensen skrev:

> Du kan se hvad jeg mener på www.kados.dk, klik på linket "Om
> behandling" nederst er der et link ved navn "Test om du har
> Candida"

Nej - der er ikke sådan et link her (Firefox).

Der er derimod en masse fejl i såvel html- som css-kode. Det vil
være en god ide at få dem rettet. Du kan se hvordan det gøres her:
<http://www.html-faq.dk/1005.asp> - og hvorfor det er vigtigt her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>.

NB: Du må gerne klippe i dine citater - det vil gøre det lettere at
læse dine kommentarer. Se evt. min signatur eller siden her
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mickey Petersen