Hent oplysninger fra samme side
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-07-04 16:18

Hej NG

Jeg er ved at lave en lille test projekt, man skal sætte flueben
i nogle checkboxe, hvor efter at de bliver hentet på en ny side
og lagt sammen (hver checkbox har et tal), og derefter skal de
gemmes i en database, men jeg kan ikke hente det sammenlagt tal,
her er min kode:

' Her bliver de hentet fra test side 1
bronkitis = Request.Form("bronkitis")
sukkersyge = Request.Form("sukkersyge")
gigt = Request.Form("gigt")
cancer = Request.Form("cancer")
aids = Request.Form("aids")
glutenallergi = Request.Form("glutenallergi")
svampeangreb = Request.Form("svampeangreb")
svamp = Request.Form("svamp")
psoriasis = Request.Form("psoriasis")
eksem = Request.Form("eksem")
naeldefeber = Request.Form("naeldefeber")
neglesvamp = Request.Form("neglesvamp")
maveslim = Request.Form("maveslim")
mavebylder = Request.Form("mavebylder")

' Her bliver de lagt sammen
added = (bronkitis) + (sukkersyge) + (gigt) + (cancer) + (aids) +
(glutenallergi) + (svampeangreb) + (svamp) + (psoriasis) +
(eksem) + (naeldefeber) + (neglesvamp) + (maveslim) +
(mavebylder)

' Nu skal de gemmes i en database
<!-- #include file="mysql.asp" -->

<%
strSQL = "INSERT INTO gruppe1 (added)"
strSQL = strSQL & "values ('" & Request.Form("added") & "')"

Response.write strSQL
'Conn.Execute(strSQL)

'Conn.Close
'Set Conn = Nothing
'Set strSQL = nothing
'Response.Redirect "start2.asp"
%>

Her var så koden, men når at jeg bruger Response.Write strSQL
kommer denne streng ud:

INSERT INTO gruppe1 (added)values ('')

Jeg kan se at den ikke henter added, ved I hvorfor?

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mickey Petersen

Dato : 14-07-04 16:53

Martin Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> kommer denne streng ud:
>
> INSERT INTO gruppe1 (added)values ('')
>
> Jeg kan se at den ikke henter added, ved I hvorfor?

' Hvis det ikke virker så prøv at gøre det du lægger sammen til tal.
' Altså istedet for at skriver (bronkitis) + (sukkersyge)
' skriver du CInt(bronkitis) + CInt(sukkersyge)

[...]

' Jeg har sat et mellemrum før values,
' fjernet mellemrummet mellem values og (
' og skiftet Request.Form(added) ud med added
' da du vist ikke ligger added resultatet ind i en form

strSQL = "INSERT INTO gruppe1 (added)"
strSQL = strSQL & " values('" & added & "')"

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-07-04 17:22

Mickey Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> ' da du vist ikke ligger added resultatet ind i en form
>
> strSQL = "INSERT INTO gruppe1 (added)"
> strSQL = strSQL & " values('" & added & "')"

Hej Mickey

Jeg skulle kun ændre denne kode:
strSQL = strSQL & " values('" & added & "')"

Så jeg takker meget for din hjælp.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-07-04 18:08

Hej Mickey

Nu er jeg løbet ind i et nyt problem, her er fejlen:

Jeg henter 5 checksboxe, som hedder:
Kronisk
indtagelse
oppustethed
forstyrelser
huller

hver emne har en value på 2

Når at jeg lægger dem sammen. vil disse 2 ikke lægges sammen:
Kronisk
indtagelse

der bliver skrivet 22 i stedet for 4

Hvis jeg ændre dem til:
Kronisk1
indtagelse1

Så bliver det endelige tal til 0

Er nogle disse 2 ord, reseveret i SQL sproget?

De 3 sidste:
oppustethed
forstyrelser
huller

De virker fint.

Men hvis de lægges sammen med en af de 2 første, går det galt, den
skriver f.eks. 22 eller 222, i stedet for at lægger dem sammen.

Håber at du kan hjælpe.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-07-04 23:06

Martin Jørgensen skrev:

> Når at jeg lægger dem sammen. vil disse 2 ikke lægges sammen:
> Kronisk
> indtagelse
>
> der bliver skrivet 22 i stedet for 4

"2" + "2" = "22"

2 + 2 = 4

Cint("2") + Cint("2") = 4

Værdier fra formfelter opfattes ikke automatisk som tal - så hvis
du vil regne på dem, skal du først konvertere dem som tal. Det
gøres fx med Cint (der konverterer til heltal).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-07-04 12:57

Jens GyldenkærneClausen wrote in
> [...]
> du vil regne på dem, skal du først konvertere dem som tal. Det
> gøres fx med Cint (der konverterer til heltal).

Hej Jens

Hvor skal Cint sættes ind?

Jeg kan godt lægge tal sammen, men det er bare de 2 første poster,
som der ikke virker, også selv og at jeg tager de 2 første og
flytter sidst i rækken, så bliver det er 2 nye poster, som ikke vil
lægges sammen med de andre.

Hvad gør jeg forkert?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-04 13:07

Martin Jørgensen skrev:

> Hvor skal Cint sættes ind?

Jeg ville gøre det der hvor du henter værdierne:

   bronkitis = Cint("0" & Request.Form("bronkitis"))

Bemærk at jeg også sætter 0 foran. Hvis dine felter er checkbokse
(som du skriver), har de ingen værdi hvis de ikke er markeret.
Derfor vil Request.Form("bronkitis") være tom hvis der ikke er hak
i feltet bronkitis.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-07-04 15:07

> [...]
> (som du skriver), har de ingen værdi hvis de ikke er markeret.
> Derfor vil Request.Form("bronkitis") være tom hvis der ikke er hak

Hej Jens

Da jeg brugte din kode, så kørte det bare, mange tak for det.

Fra : finn elmgaard

Dato : 14-07-04 16:55

"Martin Jørgensen" <malle@mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> <%
> strSQL = "INSERT INTO gruppe1 (added)"
> strSQL = strSQL & "values ('" & Request.Form("added") & "')"

Du gemmer din sum i en variabel, der hedder "added". Det er den, du skal
bruge i din SQL og ikke en Request.Form("added"). Du har vel ikke en form,
der hedder added, på siden med checkbokse?

Prøv iøvrigt først at udskrive "added" for at se, om du får nogle værdier
ført over.

Hvis du vil gemme added som et tal (ikke en tekst) i databasen, skal du ikke
have ' omkring added.

Hvorfor har du iøvrigt parentes omkring alle disse forfærdelige sygdomme?

mvh
Finn

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-07-04 18:01

finn elmgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> have ' omkring added.

Hvorfor har du iøvrigt parentes omkring alle disse forfærdelige sygdomme?

Hej Finn

Den hjemmeside jeg er ved at lave er for en healer, og der skal man kunne teste
sig selv om man har noget der hedder Candida, og de checkboxe som jeg bruger
har et navn som så skal hentes og indsættes i en ny database, der findes 3
sider med oplysninger, og som bliver lagt sammen til sidst, og ud fra det kan
man se om man har Candida eller er tæt på.

Forstod du noget af det?

Hvis ikke vil hjemmesiden til healeren komme til at virke om ca. 1-2 uger.
Det er adressen: www.kados.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-07-04 19:33

Hej igen

Jeg er løbet ind i et nyt problem, med at lægge tal sammen:

<%

ialt = (gig) + (canc) + (aids) + (allergi) + (angreb) + (svamp) +
(psoriasis) + (eksem) + (feber) + (negl) + (slim) + (bylder) +
(bronki) + (sick)

Response.Write ialt

%>

De 2 første "tegn" bliver ikke lagt sammen, jeg troede først at det
var fordi at nogle af ordene var ikke tilladt at bruge, så jeg tog
de første 2 "tegn" og flyttede til sidst, men nu var det de 2 nye
"tegn" som ikke virkede.

Kan I hjælpe mig?