opdatere 2 frames med et klik
Fra : Linda Holmbäck

Dato : 13-07-04 14:04

for at kunne få denne kode til at fungere:
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript"><!--
function changeFrames(URL1, URL2, ...)
{
parent.frames[1].location = URL1;
parent.frames[2].location = URL2;
}
//--></SCRIPT>
Skal jeg:
Det er sikkert nødvendigt at rette tallene i
parent.frames[1].location så de passer til de opstillede frames.
De kan findes ved at tælle sig frem i det anvendte FRAMESET.
Start med at tælle fra 0.
Men hvordan??? mit frameset ser således ud:
<frameset rows="112,*">
<frame name="banner" scrolling="no" frame target="main"
src="ftop.htm">
<frameset cols="200,*">
<frame name="left" scrolling="outo" frame target="main"
src="fleft.htm">
<frame name="main" name="contents" scrolling="outo" frame
src="fstart.htm">
</frameset>
hvilken frame er nr.0-nr.1-nr.2 osv.
Jeg har prøvet at sætte framenavnet:"fleft.htm" ind i stedet for
exp [1], det virker ikke.
På forhånd Tak Linda

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : *XxX*

Dato : 13-07-04 14:23

"Linda Holmbäck" <holmback@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> </frameset>
> hvilken frame er nr.0-nr.1-nr.2 osv.
> Jeg har prøvet at sætte framenavnet:"fleft.htm" ind i stedet for

Det er jo ikke framenavnet du har brugt men frame lokationen, du skal bruge
henholdsvis left og main som dinde framenavne.

Fra : Linda Holmbäck

Dato : 13-07-04 19:03

*XxX* wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> "Linda Holmbäck" <holmback@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
&gt; > function changeFrames(URL1, URL2, ...)
&gt; > {
&gt; > parent.frames[1].location = URL1;
&gt; > parent.frames[2].location = URL2;
&gt; > ...
&gt; > }
&gt; > //--></SCRIPT>

> Jeg har fået svar på at opdatere 2 frames med et klik, skal gøres med
javascript, jeg har fået henvisning til koderne, jeg har fået at vide hvordan
jeg tæller mine frames. Så tallene i (script-koden øverst) [1] og [2] skulle
passe, eftersom klikket skal gøres i frame [0]. Jeg har også prøvet at skrive
framenavne [left] [main] og ligeledes "mine" frame-navne [fleft][fstart] med
og uden .html, men, men ingenting virker.
Scriptet står i <head> som det skal, og kaldet i <body> ser sådan ud:
<A HREF="#" onClick="changeFrames('lp/hierarkiskmenu.html', 'lp/main.html',
...)"></A>
framesettet jeg vil kalde på ligger i mappe "lp" og hedder bare "frameset" med
frame name="menu" og name="main" (src=" som ovenstående ). scriptet og kaldet
skulle ikke være stavet forkert, efter som der er kopieret ind.
Kan nogen ud fra denne lange smøre hjælpe mig ???
På forhånd tak Linda

Fra : *XxX*

Dato : 13-07-04 21:34

> [...]
> skulle ikke være stavet forkert, efter som der er kopieret ind.
> Kan nogen ud fra denne lange smøre hjælpe mig ???

har du prøvet med top.document.frames..... i stedet for parent.frame... ??

Fra : Linda Holmbäck

Dato : 14-07-04 09:12

> hvordan
> skulle
> skrive
> med
> 'lp/main.html',
> med
> kaldet
> >

> har du prøvet med top.document.frames..... i stedet for parent.frame... ??
>

> Ja det har jeg lige prøvet. Spørgsmål ?? parent.frame er det = der hvor
klikket sker -eller- er det = de to frames der skal opdateres (udskiftes).
Jeg troede at det var = de to frames der skal opdateres (udskiftes) ellers
skulle der vel ikke stå forskellige tal i [1] [2]. Klikket sker i "banner"
=[0](min-ftop) opdateringen skal ske i "left"=[1] (min-fleft) og i "main"=[2]
(min-fstart). Uanset hvad jeg prøver- gør får jeg (fejl: id var ventet) ????.
På forhånd Tak Linda

Fra : *XxX*

Dato : 14-07-04 19:09

Prøv lige det her

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript"><!--
function changeFrames(URL1, URL2)
{
top.document.frames['main'].location.href = URL1;
top.document.frames['left'].location.href = URL2;
}
//--></SCRIPT>

Hvis du bruger top så er du sikker på at komme helt op i toppen hvormid du
kun kommer et skridt op med parent. og så trro jeg du glemte at skrive .href
efter din location.

Fra : Linda Holmbäck

Dato : 14-07-04 20:26

> [...]
> Prøv lige det her
>
> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript"><!--
&gt; top.document.frames['main'].location.href = URL1;
&gt; top.document.frames['left'].location.href = URL2;
&gt; ...
&gt; }
&gt; //--></SCRIPT>

> [...]
href
> efter din location.
>
> ja tak, nu virker det, det store problem var at jeg i "head" også hade
stående <base target="main"> da jeg slettede det så fungerede det. MEN MEN AK
AK nu går alle andre links i "top" ind i sig selv "top", det var jo derfor
jeg havde skrevet <base target="main">. Og det forstår jeg ikke,
<frameset rows="112,*">
<frame name="banner" frameborder="0" scrolling="no" frame target="main"
src="ftop.htm">
<frameset cols="200,*">
<frame name="left" frameborder="0" scrolling="outo" frame target="main"
src="fleft.htm">
<frame name="main" frameborder="0" name="contents" scrolling="outo" frame
src="fstart.htm">
</frameset>
som det ses her, er "top" sat til frame target="main" !!! eller er det ikke
???
kan nogen hjælpe mig. På forhånd Tak Linda

Fra : *XxX*

Dato : 14-07-04 21:22

> [...]
ikke
> ???
> kan nogen hjælpe mig. På forhånd Tak Linda

Du bliver nok nød til at definere targen på alle dinde links så.