Stopur (tidsfunktion)
Fra : henrik

Dato : 13-07-04 07:42

Hej,

Er det muligt at lave et "stopur" i ASP? Altså, hvis vi siger at uret
starter fra 0 på side 1.asp, og på side 10.asp får brugeren så at vide, at
det har taget x minutter og x sekunder at nå fra side 1.asp til side 10.asp.

VH
Henrik

Fra : Jan Vinten

Dato : 13-07-04 10:49

Hej Henrik,

Jeg ved ikke helt hvad du skal bruge det til, men her er da en mulighed.

I 1.asp sætter du en session variabel til det angivne tidspunkt - fx:

Session("countdown") = Now

I 10.asp regner du så differencen ud på session variablen og det nuværende
tidspunkt!

/ Jan

Fra : jonas

Dato : 13-07-04 14:32

> I 10.asp regner du så differencen ud på session variablen og det nuværende
> tidspunkt!

Hvordan gøres dette?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : *XxX*

Dato : 13-07-04 15:18

"jonas" <jonas@juqehhnews.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan gøres dette?

Now - Session("countdown")

Fra : Mickey Petersen

Dato : 13-07-04 21:57

Måske kan dette bruges:
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=41

- Så kan du bare bruge Sessions istedet for QueryStrings...