Valg (og fremskaffelse) af .asp file-uploa~
Fra : René Kømler

Dato : 13-07-04 07:33

Hej,

Jeg afvikler vores intranet på en IIS (på en w2k server) og kører
flad .html - og .asp op mod en access database.

Jeg mangler en god komponent til upload af filer (.doc, .xls,
jpg, .gif), således at mine brugere selv kan "smide" de
nødvendige dokumenter op via deres browser (IE).

Jeg har været en del rundt og kigge på nettet - men det er endnu
ikke lykkedes mig at få lagt en komponent ind på serveren.

Jeg søger derfor efter en god uplad komponent incl. en "manual"
for hvorledes den installeres på serveren, samt de(t) nødvendige
script der skal bruges af mine brugere for at lægge dokumenter
op.

Jeg er villig til evt. at investere i en komponent - men hvis der
findes noget freeware ville det være sjovere.

Bedste Hilsner
René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-07-04 08:47

René Kømler wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Jeg er villig til evt. at investere i en komponent - men hvis der
> findes noget freeware ville det være sjovere.

Hej René

Jeg har brugt følgende produkter:
AspSmartUpload:
http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/

AspUpload
http://www.aspupload.com/

I begge programmer kan du downloade en lille prøve version, du kan
godt købe det fulde produkt.
Hos AspSmartUpload står der ikke hvor meget det koster.
Hos AspUpload står prisen, men de forskellige produkter koster
mellem 100-749 $, det er en del.

Men det er op til dig.

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : VagnT

Dato : 13-07-04 08:56

> [...]
>
> Jeg er villig til evt. at investere i en komponent - men hvis der
> findes noget freeware ville det være sjovere.

Hej René,

Bruger AspSmartUpload under samme betingelser som du beskriver.

Det er en gratis komponent der fungerer fint.

Hent den her: http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/

VagnT

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 13-07-04 10:18

"René Kømler" <rek@brs.dk> wrote in message
> [...]
> jpg, .gif), således at mine brugere selv kan "smide" de
> nødvendige dokumenter op via deres browser (IE).

Jeg anvender http://www.freeaspupload.net/ . Der er en gratis asp ting der
ikke skal installeres.

mvh
Bjarne Damsgaard

Fra : *XxX*

Dato : 13-07-04 14:00

Her er en upload der ikke behøver nogen komponenter, men så vidt jeg har
hørt skulle den kun kunne tage en fil ad gangen.
Den virker fint for mig og jeg kører PWS på Win 98 og har ikke installeret
nogle komponenter

<% @EnableSessionState = False %>
<% Option Explicit %>
<% Response.Expires = 0 %>
<%
server.scripttimeout=999999
Dim UPLOAD_PATH
UPLOAD_PATH = Server.MapPath("files")

Dim g_oFso, g_oFolder, g_oFile
Set g_oFso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set g_oFolder = g_oFso.getFolder(UPLOAD_PATH)

If (Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST") Then
Dim g_oUpload
Set g_oUpload = get_upload_files()

Dim fpos, fcontent
fcontent = g_oUpload("upload").Item("content")
Set g_oFile = g_oFso.CreateTextFile(UPLOAD_PATH & "\" &
extract_filename(g_oUpload("upload").Item("filename")))
For fpos = 1 to LenB(fcontent)
g_oFile.Write chr(AscB(MidB(fcontent, fpos, 1)))
Next
g_oFile.Close: Set g_oFile = Nothing

Response.Redirect Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
End If

For Each g_oFile In g_oFolder.Files
Next
Response.Write "<tr><td align=""right""><form name=""frmUpload""
method=""post"" enctype=""multipart/form-data"" action=""" &
Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & """
onsubmit=""document.all['load'].style.visibility='visible'"">"
Response.Write "<input type=""file"" name=""upload""> &nbsp; <input
type=""submit"" value=""upload""></td></tr>"
Response.Write "</table><center><span id=""load"" style=""visibility:
hidden; font-size: 50;"">Loader...<br>Vent

%>
<%
Function get_upload_files()
Dim upload_object, request_binaries
Dim position_start, position_end
Dim boundary, boundary_pos

Set upload_object = Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")
request_binaries = Request.BinaryRead(Request.TotalBytes)
position_start = 1
position_end = InstrB(position_start, request_binaries,
get_byte_string(chr(13)))
boundary = MidB(request_binaries, position_start, (position_end -
position_start))
boundary_pos = InstrB(1, request_binaries, boundary)

Do Until (boundary_pos = InstrB(request_binaries, boundary &
get_byte_string("--")))
If Not(Response.IsClientConnected) Then Response.End

Dim name, pos_file

position_start = (InstrB(InstrB(boundary_pos, request_binaries,
get_byte_string("Content-Disposition")), request_binaries,
get_byte_string("name=")) + 6)
position_end = InstrB(position_start, request_binaries,
get_byte_string(chr(34)))

name = get_string(MidB(request_binaries, position_start,
(position_end - position_start)))
pos_file = InstrB(boundary_pos, request_binaries,
get_byte_string("filename="))

If ((pos_file <> 0) AND (pos_file < InstrB(position_end,
request_binaries, boundary))) Then
upload_object.Add name, Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")

position_start = (pos_file + 10)
position_end = InstrB(position_start, request_binaries,
get_byte_string(chr(34)))
upload_object.item(name).Add "filename",
get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end -
position_start)))

position_start = (InstrB(position_end, request_binaries,
get_byte_string("Content-Type:")) + 14)
position_end = InstrB(position_start, request_binaries,
get_byte_string(chr(13)))
upload_object.item(name).Add "content-type",
get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end -
position_start)))

position_start = (position_end + 4)
position_end = InstrB(position_start, request_binaries, boundary) - 2
upload_object.item(name).Add "size", ((position_end - position_start))
upload_object.item(name).Add "content", MidB(request_binaries,
position_start, (position_end - position_start))
End If
boundary_pos = InstrB(boundary_pos + LenB(boundary), request_binaries,
boundary)
Loop

Set get_upload_files = upload_object
End Function

Function get_byte_string(str)
Dim cnt
For cnt = 1 to Len(str)
get_byte_string = get_byte_string & chrB(AscB(Mid(str, cnt, 1)))
Next
End Function

Function get_string(str)
Dim cnt
For cnt = 1 to LenB(str)
get_string = get_string & chr(AscB(MidB(str, cnt, 1)))
Next
End Function

Function extract_filename(filename)
extract_filename = Right(filename, Len(filename) - InStrRev(filename,
End Function
%>