/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
dykker computer???????
Fra : kristian eilertsen


Dato : 12-07-04 22:14


hej alle brave dykkere

jeg er ved skulle købe en dykker computer, men ved ikke hvilken.
jeg har fundet frem til uwatec smart pro eller suunto vyper.
kender du noget til dem eller andre dyk computere så svar endelig da
jeg ikke gider at gå ud og investere i noget bras !!

vh kristian eilertsen


eilertsen@ofir.dk


 
 
Morten Dall (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Morten Dall


Dato : 12-07-04 23:05

"kristian eilertsen (slet NDJCX)" <eilertsen@NDJCXofir.dk> skrev i en
meddelelse news:10896669980.680322128934208@dtext.news.tele.dk...

> jeg har fundet frem til uwatec smart pro eller suunto vyper.

Uwatec, var en gang det bedste, meget rubust, og pålilig, simpel og som
følge der af, ikke så arvanceret og beskeden hukommelse, men en høj pris
osv
men det var den gang, nu er Uwartec begefter feks Suunto på alt andet end
prisen,

Suunto laver utrolige robuste computere, og man kan selv skifte batterier i
dem, de har alle funktioner du kan tænke dig og lidt til, og en ret stor
hukommelse så du kna have flere hundrede dyk i den med ful profiler osv.
hvis du ikke har planer om at skulle bruge pc interface så kan du købe en
gekko i stedet for en vyper så spare du lige 700,- (de kan det samme hvis
man ser bort fra pc interface)

idag bruger jeg, (efter at have hafte en computer), en timer og en tabel,
det er billigt og det tvinger en til at sætte sig lidt ind i decompresions
terori og plænlægge sine dyk.

men skulle jeg købe en i dag vil jeg måske kikke lidt på Mares "M1 RGBM"
det er den første dykker computer der benytter "deep stoop"
og udregner profilen ud fra RGBM

mvh Morten Dall Darmer



Roland Lyngvig (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Roland Lyngvig


Dato : 12-07-04 23:22


"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote in message
news:40f30b01$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > jeg har fundet frem til uwatec smart pro eller suunto vyper.
>
> Uwatec, var en gang det bedste, meget rubust, og pålilig, simpel og som
> følge der af, ikke så arvanceret og beskeden hukommelse, men en høj pris
> osv
> men det var den gang, nu er Uwartec begefter feks Suunto på alt andet end
> prisen,

RELIGION OFF

Jeg har selv en Uwatec Smart Pro. Den virker upåklageligt og jeg er meget
tilfreds med den. Især er det lækkert, at jeg ude på dykkerstedet (f.eks. en
liveaboard) hurtigt kan overføre mine dyk til min PDA via irDA interfacet.
Så kan jeg udfylde min logbog på PDA'en og senere overføre den til SmartTrak
(Uwatec's software til PC), når jeg kommer hjem.

Alligevel har jeg klart anbefalet en Suunto Vyper til min søn, da han skulle
købe computer. Bl.a. fordi den er ca. 1000 kr. billigere og kan det samme
som Uwatec Smart Pro (har dog ikke irDA interface). Det er korrekt, at man
umiddelbart sparer 700 kr. ved at købe en Gekko, men man sparer jo også ca.
700-800 kr. til PC-interfacet, som skal købes for at kunne overføre data til
PC fra en Vyper, så hvis man blot skal kunne se sine dykkedata under dykket
og overføre visse oplysninger til en håndskreven bog, så vil jeg også klart
anbefale Gekko.

Uwatec kommer snart med en helt ny model, der hedder Uwatec Smart Tec. Det
siges, at den kan håndtere 3 forskellige luftblandinger fra op til 3
trådløse sendere på et og samme dyk. Den er jeg meget spændt på at se.

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=uwatec+%22smart+tec%22

Jeg vil klart anbefale en ny computer-køber, at han først ser på sit behov -
både her og nu. Og så studerer markedet og bl.a. læser "reviews" af de
forskellige produkter. Prisen har jo ofte også en stor betydning for folk.

Det med batteriskift betyder ikke så meget. Batteriet i en Uwatec holder til
ca. 1000 dyk, altså ca. 100 dyk pr. år i 10 år. Om jeg så skal bruge nogle
hundrede kroner på at lade Uwatec skifte batteriet og samtidig få
firmware-opgraderet og serviceret computeren, det kan jeg leve med...

RELIGION ON



Mvh.
Roland Lyngvig




Morten Dall (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Morten Dall


Dato : 12-07-04 23:33

"Roland Lyngvig" <nospam@nospam.net> skrev i en meddelelse
news:iaEIc.24944$Vf.1243757@news000.worldonline.dk...

> Uwatec kommer snart med en helt ny model, der hedder Uwatec Smart Tec. Det
> siges, at den kan håndtere 3 forskellige luftblandinger fra op til 3
> trådløse sendere på et og samme dyk. Den er jeg meget spændt på at se.

kan sunnto's vytec ikke også det ??

mvh MD



Roland Lyngvig (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Roland Lyngvig


Dato : 12-07-04 23:52

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote in message
news:40f311b6$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > Uwatec kommer snart med en helt ny model, der hedder Uwatec Smart Tec.
Det
> > siges, at den kan håndtere 3 forskellige luftblandinger fra op til 3
> > trådløse sendere på et og samme dyk. Den er jeg meget spændt på at se.
>
> kan sunnto's vytec ikke også det ??

Jo da. Men mit indlæg var mest svar på "Uwatec var engang..."

"Uwatec er stadig..."

Mvh.
Roland Lyngvig



Morten Dall (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Morten Dall


Dato : 13-07-04 11:53

"Roland Lyngvig" <nospam@nospam.net> skrev i en

> Jo da. Men mit indlæg var mest svar på "Uwatec var engang..."
>
> "Uwatec er stadig..."

jaaaaaa det jeg mente var at Uwatec var engang det eneste der virkede,

Uwartec virker stadig, de er bare ikke de eneste mere, nu har de fået hård
konkurance fra feks sunnto som kan mere, hvis man tager prisen i betrakning.

men lad nu det ligge

mvh MD



Bo Poulsen (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Bo Poulsen


Dato : 13-07-04 21:57


"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> skrev i en meddelelse
news:40f311b6$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Roland Lyngvig" <nospam@nospam.net> skrev i en meddelelse
> news:iaEIc.24944$Vf.1243757@news000.worldonline.dk...
>
> > Uwatec kommer snart med en helt ny model, der hedder Uwatec Smart Tec.
Det
> > siges, at den kan håndtere 3 forskellige luftblandinger fra op til 3
> > trådløse sendere på et og samme dyk. Den er jeg meget spændt på at se.
>
> kan sunnto's vytec ikke også det ??
>
> mvh MD
>
>

Så vidt jeg ved er suunto vytec ikke i stand til at håndtere signalet fra 3
transmitter men kun fra din bag gas. Men ret mig hvis jeg tager fejl.

Bo Poulsen
Søhesten, Hillerød



Søren Lund (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Søren Lund


Dato : 14-07-04 09:32

Nej, vytecén kan "kun" håndtere signalet fra en transducer, hvad er det også
lige man skal se de andre for??? de hænger jo lige foran øjnene på dig,
eller er der nogen der monterer dekoflasker på ryggen??? Som jeg ser det er
det da kun for at producenterne skal lave noget der overgår de andre. Jeg
dykker alligevel med analog manometer på min baggas som backup, da jeg mere
end en gang har været ude for at vytecén tabte signalet. Men - det hjælper
at skifte batteri på transduceren .

Søren

"Bo Poulsen" <frenning@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message
news:40f44c6b$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> skrev i en meddelelse
> news:40f311b6$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > "Roland Lyngvig" <nospam@nospam.net> skrev i en meddelelse
> > news:iaEIc.24944$Vf.1243757@news000.worldonline.dk...
> >
> > > Uwatec kommer snart med en helt ny model, der hedder Uwatec Smart Tec.
> Det
> > > siges, at den kan håndtere 3 forskellige luftblandinger fra op til 3
> > > trådløse sendere på et og samme dyk. Den er jeg meget spændt på at se.
> >
> > kan sunnto's vytec ikke også det ??
> >
> > mvh MD
> >
> >
>
> Så vidt jeg ved er suunto vytec ikke i stand til at håndtere signalet fra
3
> transmitter men kun fra din bag gas. Men ret mig hvis jeg tager fejl.
>
> Bo Poulsen
> Søhesten, Hillerød
>
>



CC (13-07-2004)
Kommentar
Fra : CC


Dato : 13-07-04 22:18


"Roland Lyngvig" <nospam@nospam.net> wrote in message
news:iaEIc.24944$Vf.1243757@news000.worldonline.dk...
>
> "Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote in message
> news:40f30b01$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > > jeg har fundet frem til uwatec smart pro eller suunto vyper.
> >
> > Uwatec, var en gang det bedste, meget rubust, og pålilig, simpel og som
> > følge der af, ikke så arvanceret og beskeden hukommelse, men en høj
pris
> > osv
> > men det var den gang, nu er Uwartec begefter feks Suunto på alt andet
end
> > prisen,
>
> RELIGION OFF
>
> Jeg har selv en Uwatec Smart Pro. Den virker upåklageligt og jeg er meget
> tilfreds med den. Især er det lækkert, at jeg ude på dykkerstedet (f.eks.
en
> liveaboard) hurtigt kan overføre mine dyk til min PDA via irDA interfacet.
> Så kan jeg udfylde min logbog på PDA'en og senere overføre den til
SmartTrak
> (Uwatec's software til PC), når jeg kommer hjem.
>
> Alligevel har jeg klart anbefalet en Suunto Vyper til min søn, da han
skulle
> købe computer. Bl.a. fordi den er ca. 1000 kr. billigere og kan det samme
> som Uwatec Smart Pro (har dog ikke irDA interface). Det er korrekt, at man
> umiddelbart sparer 700 kr. ved at købe en Gekko, men man sparer jo også
ca.
> 700-800 kr. til PC-interfacet, som skal købes for at kunne overføre data
til
> PC fra en Vyper, så hvis man blot skal kunne se sine dykkedata under
dykket
> og overføre visse oplysninger til en håndskreven bog, så vil jeg også
klart
> anbefale Gekko.
>
> Uwatec kommer snart med en helt ny model, der hedder Uwatec Smart Tec. Det
> siges, at den kan håndtere 3 forskellige luftblandinger fra op til 3
> trådløse sendere på et og samme dyk. Den er jeg meget spændt på at se.
>
>
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=uwatec+%
22smart+tec%22
>
> Jeg vil klart anbefale en ny computer-køber, at han først ser på sit
behov -
> både her og nu. Og så studerer markedet og bl.a. læser "reviews" af de
> forskellige produkter. Prisen har jo ofte også en stor betydning for folk.
>
> Det med batteriskift betyder ikke så meget. Batteriet i en Uwatec holder
til
> ca. 1000 dyk, altså ca. 100 dyk pr. år i 10 år. Om jeg så skal bruge nogle
> hundrede kroner på at lade Uwatec skifte batteriet og samtidig få
> firmware-opgraderet og serviceret computeren, det kan jeg leve med...
>
> RELIGION ON
>
>
>
> Mvh.
> Roland Lyngvig
>

Vi har haft 2 Uwatec computere i ca 8 år (Aladin Air X Nitrox - ca. 500 dyk
og Aladin Air ca. 300 dyk). Vi har egentlig været meget tilfreds med
computerne dykkermæssige egenskaber, men det med at det varer 10 år før der
skal skiftes batteri, er en sandhed med modifikationer og vist nok kun
gældende i Uwatecs salgsmateriale.
Aladin Air har fået skiftet batteri / computer 1 gang. - Air X Nitrox - 2
gange for computeren og 1 gang på den trådløse sender, hver gang
selvfølgelig "umiddelbart" inden en større dykkerrejse til Filippinerne, jeg
skriver umiddelbart i anførselstegn, fordi det har været mellem 1 og 2
måneder før vi skulle ad sted, men hver gang har ombytningen taget mellem 3
og 4 måneder!!!
De skifter iøvrigt ikke batteri i en Aladin, de sender en ny computer og er
du heldig, er din model udgået og i stedet får du en helt ny model. Men,
men, men!! det er ikke billigt. Jeg mener det lå i niveauet ca. kr. 2.000
for computer og kr. 700 for sender - alt i alt en meget dyr fornøjelse (på
et tidspunkt havde de en prisliste for udskiftning af computer /
batteriskift på deres hjemmeside).
Jeg er 100% sikker på, at jeg næste gang ikke skal have en computer, som jeg
ikke selv kan skifte batteri i.

Hilsen
Claus



Roland Lyngvig (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Roland Lyngvig


Dato : 13-07-04 22:43

Det er interessant, det du skriver. Det er jo faktisk noget af det, man
glemmer at spørge om, når man køber sådan en "fætter". Hvad koster det
egentlig at få skiftet batteri. Det vil jeg fluks undersøge.

Mvh.
Roland Lyngvig

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> wrote in message
news:40f4516f$0$297$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Vi har haft 2 Uwatec computere i ca 8 år (Aladin Air X Nitrox - ca. 500
dyk
> og Aladin Air ca. 300 dyk). Vi har egentlig været meget tilfreds med
> computerne dykkermæssige egenskaber, men det med at det varer 10 år før
der
> skal skiftes batteri, er en sandhed med modifikationer og vist nok kun
> gældende i Uwatecs salgsmateriale.

> Jeg er 100% sikker på, at jeg næste gang ikke skal have en computer, som
jeg
> ikke selv kan skifte batteri i.




K.L.Rasmussen (13-07-2004)
Kommentar
Fra : K.L.Rasmussen


Dato : 13-07-04 08:17


"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> skrev i en meddelelse
news:40f30b01$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "kristian eilertsen (slet NDJCX)" <eilertsen@NDJCXofir.dk> skrev i en
> meddelelse news:10896669980.680322128934208@dtext.news.tele.dk...
>
> > jeg har fundet frem til uwatec smart pro eller suunto vyper.
>
> Uwatec, var en gang det bedste, meget rubust, og pålilig, simpel og som
> følge der af, ikke så arvanceret og beskeden hukommelse, men en høj pris
> osv
> men det var den gang, nu er Uwartec begefter feks Suunto på alt andet end
> prisen,
>
> Suunto laver utrolige robuste computere, og man kan selv skifte batterier
i
> dem, de har alle funktioner du kan tænke dig og lidt til, og en ret stor
> hukommelse så du kna have flere hundrede dyk i den med ful profiler osv.
> hvis du ikke har planer om at skulle bruge pc interface så kan du købe en
> gekko i stedet for en vyper så spare du lige 700,- (de kan det samme hvis
> man ser bort fra pc interface)
>
> idag bruger jeg, (efter at have hafte en computer), en timer og en tabel,
> det er billigt og det tvinger en til at sætte sig lidt ind i decompresions
> terori og plænlægge sine dyk.
>
> men skulle jeg købe en i dag vil jeg måske kikke lidt på Mares "M1 RGBM"
> det er den første dykker computer der benytter "deep stoop"
> og udregner profilen ud fra RGBM
>
> mvh Morten Dall Darmer
>
>


>>>>Suunto laver utrolige robuste computere,<<<<

Humm har lige sendt min til rep efter kun 8 dyk .........



Morten Dall (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Morten Dall


Dato : 13-07-04 11:56

"K.L.Rasmussen" <Kristian@Rasmussen.tdcadsl.dk[slæt det her)> skrev i en
meddelelse news:40f38c61$0$292$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> >>>>Suunto laver utrolige robuste computere,<<<<
>
> Humm har lige sendt min til rep efter kun 8 dyk .........

ja men sådanne er det jo, alle mærker laver fejl

det fortæller jo ikke noget om den generalle kvalitet.

mvh Morten Dall



Jakob Johansen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Johansen


Dato : 16-07-04 18:46

> men skulle jeg købe en i dag vil jeg måske kikke lidt på Mares "M1 RGBM"
> det er den første dykker computer der benytter "deep stoop"
> og udregner profilen ud fra RGBM

Passer ikke! Både Vytec og Vyper (og vist nok også Gekko) benytter sig
af Suunto RGBM-model og den tager ifølge Suunto og dybe stop i
betragtning!


mvh

Jakob Johansen

__vaDer (17-07-2004)
Kommentar
Fra : __vaDer


Dato : 17-07-04 00:18

Det er rigtigt at de 3 nævnte computere bruger RGBM.
Men der er ikke inkluderet "Deepstops" i deres nuværende RGBM dekompressions
model.
Hellere ej for Uwatec's Buhlmann ZH-L8 ADT dekompressions model!

Nogen af de første er også som nævnt Mares/Dacor (Samme computer) Har det
inkluderet.


"Jakob Johansen" <jakob@r-f.dk> wrote in message
news:c1884b03.0407160945.1b32f4f2@posting.google.com...
> > men skulle jeg købe en i dag vil jeg måske kikke lidt på Mares "M1 RGBM"
> > det er den første dykker computer der benytter "deep stoop"
> > og udregner profilen ud fra RGBM
>
> Passer ikke! Både Vytec og Vyper (og vist nok også Gekko) benytter sig
> af Suunto RGBM-model og den tager ifølge Suunto og dybe stop i
> betragtning!
>
>
> mvh
>
> Jakob Johansen



Morten Dall (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Morten Dall


Dato : 17-07-04 21:32

"Jakob Johansen" <jakob@r-f.dk> skrev i en meddelelse
news:c1884b03.0407160945.1b32f4f2@posting.google.com...

> Passer ikke! Både Vytec og Vyper (og vist nok også Gekko) benytter sig
> af Suunto RGBM-model og den tager ifølge Suunto og dybe stop i
> betragtning!

der er ingen dybe stop i en suunto og i øvrit er en suunto-rgbm på ingen
måde det samme som RGBM, suunto bygger på en god gammel dags byleman der er
modificeret lidt med lidt RGBM, men det er på ingen måde en ren RGBM.

mvh MD



Henrik Witting (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Witting


Dato : 13-07-04 07:03

In article <10896669980.680322128934208@dtext.news.tele.dk>,
eilertsen@NDJCXofir.dk says...
>
> hej alle brave dykkere
>
> jeg er ved skulle købe en dykker computer, men ved ikke hvilken.
> jeg har fundet frem til uwatec smart pro eller suunto vyper.
> kender du noget til dem eller andre dyk computere så svar endelig da
> jeg ikke gider at gå ud og investere i noget bras !!
>
> vh kristian eilertsen
>
>
> eilertsen@ofir.dk
>
>

Min makker investerede for ca. tre uger siden i Apeks Quantum. Den har
han været særdeles tilfreds med. Jeg har lånt den til et par
lægtvandsdyk, og må sige den fungerer aldeles fortrinligt.

Link: http://makeashorterlink.com/?Z22E159C8

Han gik også og overvejede Suunto Vytec, men fandt det ikke nødvendigt
med tre forskellige gasarter. Vi dykker alligevel ikke med andet end en
bundgas og én til deko, så hvorfor købe mere end man har brug for...

/Henrik

KC (13-07-2004)
Kommentar
Fra : KC


Dato : 13-07-04 18:33

Hej Kristian!

Som du ved anbefaler jeg Suunto, som jeg har meget gode erfaringer med.
Med mindre du er markant anderledes end de andre Delfiner (?) kommer du ikke
til at dykke blandingsgas. Og hvis du alligevel gør, håber jeg du lytter til
mig og lærer det af GUE, så kan du alligevel ikke bruge computeren til noget


Det springende punkt er om du vil have mulighed for, at overflytte dine data
til en PC. Ellers er der (stort set) frit valg på hele Suunto hylden.

Du kan ringe hvis du vil vide mere om de enkelte modeller, jeg tror vi
kender en bruger af hver i Suunto's sortiment.

Du kan selvfølgeligt også gøre som Morten Dall, jeg selv og co. Spar tre
kilo - køb en Uwatec D-timer til 700 kr. og brug differensen som supplement
til en bagplade og wing

Vi ses

KC

___________________________________________________
Klaus Christensen
Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
CMAS *** - Padi Divemaster
Basic nitrox CMAS og PADI
GUE Fundamental
"kristian eilertsen (slet NDJCX)" <eilertsen@NDJCXofir.dk> skrev i en
meddelelse news:10896669980.680322128934208@dtext.news.tele.dk...
>
> hej alle brave dykkere
>
> jeg er ved skulle købe en dykker computer, men ved ikke hvilken.
> jeg har fundet frem til uwatec smart pro eller suunto vyper.
> kender du noget til dem eller andre dyk computere så svar endelig da
> jeg ikke gider at gå ud og investere i noget bras !!
>
> vh kristian eilertsen
>
>
> eilertsen@ofir.dk
>



Morten Dall (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Morten Dall


Dato : 13-07-04 22:36

"KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse

> Du kan selvfølgeligt også gøre som Morten Dall, jeg selv og co. Spar tre
> kilo - køb en Uwatec D-timer til 700 kr. og brug differensen som
supplement
> til en bagplade og wing

lige præsis

mvh Morten Dall



SweetSound (16-07-2004)
Kommentar
Fra : SweetSound


Dato : 16-07-04 09:07

Kører de begge efter samme beregning ("tabel")?? Det må da være en
væsentlig faktor.

/allan

kristian eilertsen <eilertsen@NDJCXofir.dk> (slet NDJCX) wrote in
news:10896669980.680322128934208@dtext.news.tele.dk:

>
> hej alle brave dykkere
>
> jeg er ved skulle købe en dykker computer, men ved ikke hvilken.
> jeg har fundet frem til uwatec smart pro eller suunto vyper.
> kender du noget til dem eller andre dyk computere så svar endelig da
> jeg ikke gider at gå ud og investere i noget bras !!
>
> vh kristian eilertsen
>
>
> eilertsen@ofir.dk
>


KC (16-07-2004)
Kommentar
Fra : KC


Dato : 16-07-04 19:29



"SweetSound" <honey@yourears.not> skrev i en meddelelse
news:Xns952866C8C11CDhoneyyourearsnot@130.226.1.34...
> Kører de begge efter samme beregning ("tabel")?? Det må da være en
> væsentlig faktor.

Ja... Men hvad ville du vælge efter?
Har du en god forklaring på hvilke algoritmer der bør foretrækkes

KC


>
> /allan
>
> kristian eilertsen <eilertsen@NDJCXofir.dk> (slet NDJCX) wrote in
> news:10896669980.680322128934208@dtext.news.tele.dk:
>
> >
> > hej alle brave dykkere
> >
> > jeg er ved skulle købe en dykker computer, men ved ikke hvilken.
> > jeg har fundet frem til uwatec smart pro eller suunto vyper.
> > kender du noget til dem eller andre dyk computere så svar endelig da
> > jeg ikke gider at gå ud og investere i noget bras !!
> >
> > vh kristian eilertsen
> >
> >
> > eilertsen@ofir.dk
> >
>



Allan (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 23-07-04 07:49

Hvis jeg havde var jeg nok på vej til Nobelpris overrækkelse

Og det er jeg ikke - men jeg vil da først sikre mig at den regner efter
(og giver alarm efter) opstigningshastighed på 10 m/min

Der efter vil jeg kigge på om det er muligt at selv vælge mellem mere
eller mindre konservative profiler.

Men jeg ved at folk er forskellige og sætter andre krav - og da jeg
alligevel dykker efter tabel i koldt vand er en computer mere "sjov" end
nødvendigt. I den er det primært dybdemåleren jeg er interesseret i

Derfor har jeg det også fint med min Suunto Companion

/allan


"KC" <kc@kcdk.com> wrote in news:40f81e66$0$218
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

>
>
> "SweetSound" <honey@yourears.not> skrev i en meddelelse
> news:Xns952866C8C11CDhoneyyourearsnot@130.226.1.34...
>> Kører de begge efter samme beregning ("tabel")?? Det må da være en
>> væsentlig faktor.
>
> Ja... Men hvad ville du vælge efter?
> Har du en god forklaring på hvilke algoritmer der bør foretrækkes
>
> KC
>
>
>>
>> /allan
>>
>> kristian eilertsen <eilertsen@NDJCXofir.dk> (slet NDJCX) wrote in
>> news:10896669980.680322128934208@dtext.news.tele.dk:
>>
>> >
>> > hej alle brave dykkere
>> >
>> > jeg er ved skulle købe en dykker computer, men ved ikke hvilken.
>> > jeg har fundet frem til uwatec smart pro eller suunto vyper.
>> > kender du noget til dem eller andre dyk computere så svar endelig da
>> > jeg ikke gider at gå ud og investere i noget bras !!
>> >
>> > vh kristian eilertsen
>> >
>> >
>> > eilertsen@ofir.dk
>> >
>>
>
>
>


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste