Agn til fladfisk
Fra : Peter

Dato : 12-07-04 15:57

Er der nogen her i gruppen som har erfaring med makrel som agn til
fladfisk - båd skrubber, rødspætter, pigvar m.v.?
Eller måske bare noget andet end de sædvanlige "orm"

Venlig hilsen
Peter

Fra : Per Møller

Dato : 12-07-04 20:46

Hvis det er svært for dig at få fat på sandorm, eller du
blot ikke bryder dig om at "spidde" ormene, er der måske en
løsning her. I Tyskland (ved ikke om man kan her) kan man
købe nogle 5-6 cm. "fluer" bundet som sandorme med børster
strittende ud til siderne. Så kan du få Sandormeekstrakt
som en olie som du fugter "fluerne" med --- og så kører
det. Der er to kroge på hver "flue"
mvh.
Per

Per

Fra : Calle.

Dato : 12-07-04 21:47

Per Møller (slet EUQOJ) wrote:
> [...]
> strittende ud til siderne. Så kan du få Sandormeekstrakt
> som en olie som du fugter "fluerne" med --- og så kører

Hvor i Tyskland kan man købe det?
--
Calle.

Fra : Per Møller

Dato : 13-07-04 20:20

Du kan købe det hos den største grejforhandler Nord for
Hamburg:
Dirk Sennholz, Angelsport-Center
Ochsenweg 72, 24941 Flensburg-Weiche
www.dsangelsport.de, E-mail: info@dsangelsport.de
Spørg efter Dirk, hvis det kniber, du kan betale med danske
kr.
Olien hedder. Dieter Eisele, Lockøl Wattwurm. 10 ml
Konzentrat og koster 3.05 Euro. Art. Nr. 8400 606.
Knæk og bræk
Per

Per

Fra : Calle.

Dato : 20-07-04 19:14

Per Møller (slet KSVGB) wrote:
> [...]
> kr.
> Olien hedder. Dieter Eisele, Lockøl Wattwurm. 10 ml
> Konzentrat og koster 3.05 Euro. Art. Nr. 8400 606.

har du været fysisk i butikken, eller købt via nettet?
Jeg har lige været der idag, da jeg ikke bor langt fra grænsen.
Det er noget af et slaraffenland for lystfiskere. Mange tak for oplysningen.
Jeg har tit været lige i nærheden, men aldrig vidst der lå denne butik ;-(
De orme atrapper du omtaler, er det den der fås i brune og sorte til ?2,50?

--
Calle.

Fra : The Phantom

Dato : 13-07-04 12:39

Hey Per.

Da jeg fiskede efter fladfisk med min
morfar, brugte vi altid sildestykker,
som var skåret ud i små tern.
Du kan jo købe dem i din lokale
brugs. Dem vi brugte var bare almindelige
Marinerede sild.
MVH
Henrik

P.s Det virker. Hehe har også fanget en enkelt torsk på sild

Fra : Thomas Nyberg

Dato : 17-07-04 23:55

hej Henrik var de marinerede??????

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 01:02

Hej NG

Syntes nu det er nemmere og billigere med frosne sild fra frysedisken .....
de holder sig også bedre i varmere vejr. ...