Kroatien ?
Fra : Peter Cardow

Dato : 11-07-04 16:42

Hej NG

Er der nogle af jer der har dykker/snorkel erfaring fra Kroatien & hvor er
der gode muligheder fra kysten....?
jeg har hørt det bedste foregår nord for Split... men hvor ?

Hi

Peter

Fra : Glenn Hovgaard Schmi~

Dato : 12-07-04 10:00

Hej Peter

Har lige været 14 dage i Kroatien på familieferie, men fik da presset 10 dyk
ind

Vi var i Pula på Istra halvøen og det var OK dykning selv om der var
forringet sigt pga. søanemone blomstring.

Vi dykkede ( på egen hånd) rundt om campingpladsen vi boede på, Camp Stoja.
Hele vejen rundt om camping pladsen var der klipper, som i hele Kroatien, og
disse forsatte til ca. 30 meter dybde, derefter blev der sand bund. Der er
meget liv og også en hel del vrag i området, men skal du på disse skal du
med et dykker center.

Så vidt jeg ved må man ikke dykke på engen hånd i Kroatien men kun med
dykkercentre, her køber du et certifikat som gælder i et år ved dykning
sammen med diverse dykkercentre efter hvad jeg har fået fortalt, er der
andre der kan bekræfte dette.

Her er lidt billeder fra turen.

www.ghs-dyk.dk/kroatien.htm

Glenn Hovgaard Schmidt.