Barn med på ryggen?
Fra : Karsten K

Dato : 10-07-04 19:35

Vi er på vej på ferie. Vi overvejer at investere eller leje en rygsæk til at
bære vores søn i på knap 1 år. Er der nogen der har erfaring med, hvordan
det fungere, at tage barnet på ryggen??
Er der nogen der kender en god bære rygsæk ??
Vi har kigget på en model "voyager" fra "Littlelife" på nettet hos
www.lookout.dk, Er der nogen der har erfaringer med den eller kender
lignende modeller??
Vi er helt blanke, så tager imod alle gode råd/erfaringer.
På forhånd tak.

KK

Fra : Ole Stigaard

Dato : 10-07-04 20:45

On Sat, 10 Jul 2004 20:35:15 +0200, Karsten K
<dsl143895@FJERN.vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> lignende modeller??
> Vi er helt blanke, så tager imod alle gode råd/erfaringer.

Vi bærer vores dreng i et tørklæde. Han er kun 5 uger så det er stadig kun
på maven, men det fungerer så godt at jeg ikke kan forestille mig at det
vil være mindre godt at have ham i tørklædet på ryggen. Jeg går meget med
rygsæk og har ofte været på vandreferie, men jeg har aldrig haft så god
komfort i en rygsæk som den tørklædet giver. Det kræver godt nok et par
forsøg at få bundet det her 4? meter lange stykke stof rigtig, men når
først det er gennemskuet er detnemt, bekvemt og meget nemmere at stuve af
vejen når det ikke er i brug.

Mvh Ole S

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : SHM

Dato : 11-07-04 07:37

Vi har en rygbærer fra Babysam, som jeg har været meget glad for.
Jeg vil dog fraråde jer, ar købe en rygbærer over nettet, da sådan en SKAL
prøves (med vægt på). Den rygbærer, som jeg ellers havde tænkt mig at købe
passede slet ikke til mig, og så måtte vi jo ud og lede påny.
God "jagt" og god tur.
Bente

Fra : Rikke Mors

Dato : 14-07-04 22:08

Karsten K wrote:
> Vi er på vej på ferie. Vi overvejer at investere eller leje en rygsæk til at
> bære vores søn i på knap 1 år. Er der nogen der har erfaring med, hvordan
> det fungere, at tage barnet på ryggen??

Hej
Vi er netop hjemvendte fra to ugers ferie på Kreta med vores to børn på
1 og 3 år. Vi havde en bærerygsæk med til den mindste og det var
virkelig genialt. Det er utrolig praktisk når man lige skal et smut ind
til byen eller til købmanden - eller når barnet vågner 2 timer før alle
andre på campingpladsen og man bare er nødt til at komme afsted hurtigst
muligt - eller hen på eftermiddagen hvor en lur er for meget og ingen er
for lidt. Så er det nemt at tage barnet på ryggen og gå en lille tur.
Det eneste minus ved rygsækken er at barnet sidder meget udsat for sol,
regn og blæst - på Kreta klart mest sol! Vær derfor opmærksom på om der
følger en solskærm med - og under alle omstændigheder tænk over at gå
ind i skyggen/læ så ofte som muligt.
God tur med den lille.
Rikke