If sætning, endnu en underlig fejl.
Fra : mattz

Dato : 10-07-04 15:35

Følgende kode gider ikke at virke som den skal, når jeg udskriver
TY og TY1 får jeg 5 ved dem begge så det burde egentlig virke.
Nogen der har et forslag til hvordan jeg skal få if sætningen til
at skrive "Virker"

Kode:
dim TY, TY1
TY = Session("gamer")
TY1 = request.querystring("gamer")
If TY = TY1 Then
response.write "virker"
else
Response.write "error"
end if

Mvh. Mattz
På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Casper Bang

Dato : 10-07-04 15:59

> [...]
> TY og TY1 får jeg 5 ved dem begge så det burde egentlig virke.
> Nogen der har et forslag til hvordan jeg skal få if sætningen til

Hvis du er sikker på at der er tal i begge felter, kan du bruger:

dim TY, TY1
TY = Session("gamer")*1
TY1 = request.querystring("gamer")*1
If TY = TY1 Then
response.write "virker"
else
Response.write "error"
end if

Fra : mattz

Dato : 10-07-04 16:06

>Casper wrote:
> Hvis du er sikker på at der er tal i begge felter, kan du bruger:

> dim TY, TY1
> TY = Session("gamer")*1
> TY1 = request.querystring("gamer")*1
> If TY = TY1 Then
> response.write "virker"
> else
> Response.write "error"
> end if

Det virker heller ik, den fortsætter bare direkte ned og skriver
"error"

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 10-07-04 17:21

mattz wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> TY og TY1 får jeg 5 ved dem begge så det burde egentlig virke.
> Nogen der har et forslag til hvordan jeg skal få if sætningen til

Prøv at typecaste dem ..

dim TY, TY1
TY = CInt(Session("gamer"))
TY1 = CInt(request.querystring("gamer"))
If TY = TY1 Then
response.write "virker"
else
Response.write "error"
end if

/Mads

Fra : Claus Marcussen

Dato : 10-07-04 23:15

> Prøv at typecaste dem ..

Betyder at 5 ikke det samme som '5' - det ene er et tal og det andet er
nogor på en skrivemaskine - du skal altså lave det om til det samme - enten
tal eller "bogstav"