Snorkling på Læsø
Fra : LCO

Dato : 10-07-04 13:28

Hej NG!
Har en ide om, at der omkring Læsø ikke er andet end sandstrand......men jeg
håber, at nogle kan fortælle mig noget andet.
Skal en uges tid til Læsø, og det kunne være rart, at kunne slappe af med
lidt rekreativt snorkling.
V.H. LCO

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 11-07-04 17:49

Hele den sydlige del er meget lavvandet (under 1 meter) med mindre du kommer
meget langt ud. Det er med andre ord på nordsiden du skal dykke. Her skal du
dog også relativt langt ud for at finde en god dybde.

Det bedste dud vil nok være at prøve at komme ud til nordre rønner som er
nogle små øer nord for øen. Her er der vist nok en sælkoloni ligesom der
også skulle være nogle korallignende formationer, der dog intet har med
koraler at gøre, men er skabt som følge af udsivning fra jordens indre (jeg
har læst om det, men kan ikke rigtigt huske detaljerne).

Jeg skal iøvrigt selv til Læsø imorgen om en uge.

/Marten

Fra : Michael Christensen

Dato : 12-07-04 12:20

Ca 400m øst for Østerby går Tyvhullervej næsten ned til stranden.
Her bliver der relativt hurtigt 3-6m dybde. Der er en del tang og
jeg har set en del fisk i området. Desuden ligger resterne af et
gammelt sejlskib ca 200m ret ud for Tyvhullervej.

Jeg tager iøvrigt også selv derop i næste uge.

/Michael