Autostol: Det endelige valg
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 10-07-04 11:59

Så har vi købt autostol.

Valget stod mellem BeSafe Izicomfort og Rømer King.

Vi valgte den helt nye Rømer King TS+ af følgende grunde:

1) Den står bedre og mere sikkert fast på sædet end Besafe Izicomfort -
og i øvrigt også end den "gamle" model Rømer King Quickfix

2) Ryglænet på TS+ er højere end på den "gamle" model Rømer King
Quickfix, dog er det samme højde som på Besafe Izicomfort.

3) Justeringen af selen (altså den barnet spændes fast med) er væsentlig
lettere på TS+ end de to andre stole. Og der er flere positioner at
vælge mellem. - Jeg mener det er 7.

4) TS+ er også en smule bredere og dybere end den gamle Rømer King
Quickfix. Der var ikke den store forskel i forhold til Besafe
Izicomfort.

Stolen koster 1699/1799 kroner i BabySam (den extra 100-mand er for en
anden type betræk). Desuden købte vi en ekstra hovedindsats til 169
kroner.

For dem, som skal ud og købe autostol - Lars Raaby - skal det lige
tilføjes, at TS+´en er temmelig populær, så man kan ikke regne med at
kunne få stolen med sig med det samme.

Henriette Døssing

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-07-04 21:07

Fischer & Døssing skrev bl.a.:
> [...]
> det lige tilføjes, at TS+´en er temmelig populær, så man kan
> ikke regne med at kunne få stolen med sig med det samme.

1000 tak for den gode beskrivelse af stolen. Jeg har besluttet
mig at det bliver sådan en model.
Den kan også købes her www.babysamshop.dk og de sender den
gratis.
De sidste problem bliver nok farven. Der er jo mange at vælge
imellem.
--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 25-08-04 10:49

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Stolen koster 1699/1799 kroner i BabySam (den extra 100-mand er for en
> anden type betræk). Desuden købte vi en ekstra hovedindsats til 169

FDM giver 10% medlemsrabat, så den koster 1439,-

Læs evt. test af barnestole i næstnyeste nummer af FDMs Motor - desværre kun
adgang for medlemmer: http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2004/28-31.pdf

Finn, Roskilde
e-mail finnFJERNES@pq.dk
fjern FJERNES hvis du mailer direkte