FreeBSD - Det er for dårligt...
Fra : Kim Bjørn Nielsen

Dato : 06-05-01 00:45

....at der ikke er nogen der har fortalt mig om FreeBSD før!

Her sidder man, har været (og er endnu) glad og fro for sine SGI maskiner
med IRIX, men er så småt begyndt at blive nervøs for det aldrende HW. Og,
man har haft en i386 kørende med rødhætte siden ver. 5.? - men aldrig
rigtigt syntes det var noget.

Så slår det mig pludselig, det der FreeBSD - hvad er det egentlig for noget?
Kigger lidt på freebsd.org, bygger et par floppies, og installerer via ftp
+100MB over ISDN - og vupti: Frem toner noget der ligner noget jeg kan lide.

Den oplevelse ville jeg altså lige "dele" - og varmt anbefale Jer (der endnu
ikke har) at prøve.

En forventningsfuld FreeBSD bruger - Kim

PS. Det danske FTP mirror virker ikke helt komplet - prøv det svenske.

Fra : @pobox.dk (Dreamer)

Dato : 06-05-01 02:47

>On Sun, 6 May 2001 01:44:39 +0200, "Kim Bjørn Nielsen" <kim.bjoern@SPAMmail.dk> wrote:

>...at der ikke er nogen der har fortalt mig om FreeBSD før!

} Har du så spurt nogen om et bra OS..?

> [...]
>ikke har) at prøve.
>
>En forventningsfuld FreeBSD bruger - Kim

Test også gjerne OpenBSD og NetBSD.

OpenBSD = secure out of the box.
NetBSD = of course it runs NetBSD.

>PS. Det danske FTP mirror virker ikke helt komplet - prøv det svenske.

Eller kjöp en friskbrendt cd-r for 20,- hos
http://linuxpusher.dk/
}

--
mails can be sent to:
bsd {at} pobox.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-01 14:47

Dreamer wrote:

> NetBSD = of course it runs NetBSD.

http://www.netbsd.org/Ports/sgimips/

hvis altså det er O2'ere. Dejlige maskiner.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Kim Bjørn Nielsen

Dato : 07-05-01 21:27

>http://www.netbsd.org/Ports/sgimips/

Interessant. Men jeg kunne egentlig ikke finde på at skifte OS på SGI'erne.
IRIX er ret fænomenalt - syntes jeg.

>hvis altså det er O2'ere. Dejlige maskiner.

Bestemt. Jeg har dog blot et par INDY'er, en Challenge S - og eet eksemplar
af den gamle pragtfulde INDIGO.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-01 22:01

"Kim Bjørn Nielsen" wrote:

> Interessant. Men jeg kunne egentlig ikke finde på at skifte OS på SGI'erne.
> IRIX er ret fænomenalt - syntes jeg.

Det er blevet bedre. I gamle dage shippede Irix med "xhost +" (for at
GL programmer virkede) og uden password på "lp" (eller var det "lpr")
brugeren (så printersystemet virkede).

Been there, fixed that.

> Bestemt. Jeg har dog blot et par INDY'er, en Challenge S - og eet eksemplar
> af den gamle pragtfulde INDIGO.

Not bad Masser af RAM og så kører vi.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Peter Makholm

Dato : 06-05-01 07:17

"Kim Bjørn Nielsen" <kim.bjoern@SPAMmail.dk> writes:

> PS. Det danske FTP mirror virker ikke helt komplet - prøv det svenske.

Hvis der ikke er nogen der griber denne her, så prøv at spørg på
bsd-dk maillisten, der er jeg sikker på at der er en med adgang til at
gøre noget ved det, hvis der er tale om en fejl.

http://www.bsd-dk.dk/ eller sådan noget ligende.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 06-05-01 10:20

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> Hvis der ikke er nogen der griber denne her, så prøv at spørg på
> bsd-dk maillisten, der er jeg sikker på at der er en med adgang til at
> gøre noget ved det, hvis der er tale om en fejl.

Vi skal se på det.

Der er iøvrigt (mindst) 3 FreeBSD-mirrors i DK, ftp.dk.freebsd.org,
ftp2.dk.freebsd.org og ftp3.dk.freebsd.org.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"Respect is fine, but actually I've always wanted to be feared."

Fra : Jesper Skriver

Dato : 06-05-01 16:04

On 06 May 2001 08:17:01 +0200, Peter Makholm wrote:

>Hvis der ikke er nogen der griber denne her, så prøv at spørg på
>bsd-dk maillisten, der er jeg sikker på at der er en med adgang til at
>gøre noget ved det, hvis der er tale om en fejl.

Der er håb, men et par dage før 4.3-RELEASE kom ud, der forsvandt det primære
ftp site (fordi den udbyder som hostede det pludseligt ikke ville have den stående
mere), så ftp.FreeBSD.org har kørt på maskiner hverken havde båndbredde eller maskin
power nok til at følge med, selv mirrors havde svært ved at komme igennem.

Men der er ved at være håb nu.

Mig bekendt, så er ftp.dk.FreeBSD.org up to date nu.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 17-05-01 10:42

Faktisk kan man (for folk med brænder og god forbindelse) hente ISO images
til den nyeste version.

1.2.3 - vupti så har man en Bootable FreeBSD CD-ROM med alt.

Fedt.

MVH
C. Gufler