dos-session
Fra : Steen Bondo

Dato : 05-05-01 23:06

Hi all

Har i nogen bud på hvad der, tilsyneladende ganske random, lukker en
dos-session, der k¢rer i baggrunden..?? Det er en ordbog, der er altså
ingen umiddelbar aktivitet hverken til eller fra den - undtagen når den
er i forgrunden, hvor den aldrig lukker utilsigtet.

w4 - any fp - any kernel
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : peter volsted

Dato : 06-05-01 11:23

hi Steen

-----

> Har i nogen bud på hvad der, tilsyneladende ganske random, lukker en
> dos-session, der k¢rer i baggrunden..??

Memorymangel i Dos-sessionen eller swapproblemer.
Prøv med: MEMMAN=SWAP,COMMIT i config.sys; samt en passende størrelse
swappath.
IBMs parmtune.inf fra 1991 er støvet, men rummer kloge ord om memory i
Dos-sessioner.
Jeg har placeret den på hjemmesiden, hvis du ikke skulle have den.

P:S: tak for de interessante counterstatistikker. Jeg havde
"user_pref("network.sendRefererHeader", false);" i min prefs.js, derfor
funkede min tæller ikke

--
good luck

peter

Fra : Steen Bondo

Dato : 06-05-01 14:39

peter volsted wrote in a message to All:

Hallo Peter

pv> Memorymangel i Dos-sessionen eller swapproblemer.

Nah.... 128MB RAM, 100MB swap fra start.

pv> Pr¢v med: MEMMAN=SWAP,COMMIT i config.sys;

OK - får se efter næste boot, men der kan sagtens gå dage imellem
sessionen d¢r, andre gange ganske hurtigt.

pv> Jeg har placeret den på hjemmesiden, hvis du ikke skulle have den.

Er hentet, takker.

pv> "user_pref("network.sendRefererHeader", false);" i min prefs.js,
pv> derfor funkede min tæller ikke

Aha - du havde selv bedt om det. ;)

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Steen Bondo

Dato : 14-05-01 18:13

following up a message from Steen Bondo to all:

> [...]
SB> altså ingen umiddelbar aktivitet hverken til eller fra den -
SB> undtagen når den er i forgrunden, hvor den aldrig lukker

Aha.! Nu fik jeg set hvad der kvæler mine ordb¢ger.!

Jeg her et script der finder, og lukker, PMMail/2 - i forb. med noget
mail hentning:

KillMail = 'go -k PMMAIL.EXE'

Den skriver godt nok den finder PMMail, men PID'en den finder er den
til ordb¢gerne - hvorfor den da så også kvæler den forkerte.

Det er tilsyneladende random hvornår Go! rammer forkert. Jeg har ikke
observeret den rammer andre programmer.

Forslag/begrundelse..?? (jaja, jeg kan bare bruge et andet kill-util)

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/