Sommerferie - hvor skal vi tage hen ?
Fra : Torben

Dato : 08-07-04 17:57

Hej gruppe,

familiens sommerferie nærmer sig, og vi er ved at beslutte hvad vi skal
foretage os (ferien falder i uge 33, 34 og 35) - så jeg håber at i vil være
lidt behjælpelig med gode ideer

Vi er to voksne på 30 år samt vores datter der lige er fyldt 2 år.

Ferien skal være en "slappe-af-ferie", hvor vi rigtig kan hygger os med
vores datter. Jeg har tænkt på Lalandia, Danland eller måske et helt tredie
feriecenter. Sommerhus, leje campingvogn - mulighederne er mange.

Hvad siger i - hvad skal vi lave ) ?

På forhånd tak
mvh
Torben

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 08-07-04 18:07

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi er to voksne på 30 år samt vores datter der lige er fyldt 2 år.
>
> Ferien skal være en "slappe-af-ferie", hvor vi rigtig kan hygger os med

Jeg tror, Lalandia mfl er bedst for lidt større børn. Jeg ville tage ud og
se på dyr, hvis hun ikke gør det til dagligt. Nogle dyr, man må klappe og
røre ved og måske ride på.
Men det er godtnok de særeste ting, der hitter. En af de bedste ferier, jeg
var på med mine forældre, var den sommer, jeg var 3½: Vi boede på hotel i
Roskilde, det regnede hele tiden, men vi læste 'Folk og røvere i
Kardemommeby' og fik hakkebøf hver dag. Mine forældre syntes, det var noget
af det mest rædsomme, men jeg havde en feeeeed ferie *S*

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-04 19:10

> [...]
tredie
> feriecenter. Sommerhus, leje campingvogn - mulighederne er mange.

Jeg vil gerne endnu en gang slå et slag for Jesperhus Det er meget andet
end blomsterpark. http://www.jesperhus.dk/dkjesperhus.htm

Tina

Fra : mfs

Dato : 08-07-04 21:56

Jeg kan anbefale at se nærmere på Sankt Helene i Tisvilde : www.helene.dk.

Mvh. Maia

Fra : Eva

Dato : 08-07-04 22:21

Dansk Folkeferie har også mange gode steder. Vi har været en del gange i
Sæby, hvor feriehusene ligger lige ved siden af stranden, men samtidig tager
det kun
2 min. at gå ind til byen, som er meget hyggelig, især den ældre del er
meget smuk med stokroseer og bindingsværk. Samtidig er der ikke langt til
hverken Skagen, Ålborg eller Frederikshavn. Derudover kan man fra
Frederikshav tage turen til Göteborg (hvilket er meget billigt, hvis ikke
man skal have bil med!), hvor jo Nordens største forlystelsespark, Liseberg,
ligger.
I feriecenteret er der swimmingpool, legepladser, boldbaner og
aktivitetscenter.
Så efter min mening er det et godt sted, som har tilbud til både børn og
voksne, til regn og sol.

Mvh
Eva

Fra : Bent

Dato : 08-07-04 23:55

Jeg vil anbefale at i lejer en campingvogn.
Jeg har to små drenge, på 3 og 4, og de er helt vilde med at komme på
camping.

Hilsen Bent

Fra : Jacob

Dato : 09-07-04 16:15

"Bent" <brr1@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil anbefale at i lejer en campingvogn.
> Jeg har to små drenge, på 3 og 4, og de er helt vilde med at komme på
> camping.

Hvad med telt. Vi er en familie på 2 voksne og 6 børn (alder 9, 10, 12, 12
plus et par tvillinger på halvandet år). Vi tager hvert år på telttur til
Norge i 7-14 dage. Det er et hit for alle aldre.

Hilsen Jacob

Fra : Thomas

Dato : 09-07-04 10:37

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
tredie
> feriecenter. Sommerhus, leje campingvogn - mulighederne er mange.

(meget konkret forslag:)
I de uger skal i naturligvis tage på charterferie.
Turen (1 uge) går til Cala Mesquida på Mallorca.
Hotel: Viva Roca. (aldeles fremragende hotel, strand, naturen omkring. Helt
i top)
Rejsearrangør: Tjæreborg (ja, det er ikke mig
Rejsen starter 14. august 6:30 i Billund.
Pris: 9.544 (foruden lommepenge og billeje).
God tur.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-07-04 21:43

Torben wrote:

> [...]
> vores datter. Jeg har tænkt på Lalandia, Danland eller måske et helt tredie
> feriecenter. Sommerhus, leje campingvogn - mulighederne er mange.

Lalandia er nok for lidt større børn, og er måske ikke så slappe af
aftigt, når det kommer til stykket. Måske I skulle overveje at leje et
værelse, en lejlghed eller en hytte et landsligt sted, hvor den lille
kan nusse rundt og kigge på dyr og hvor I kan få ture?

Der findes en masse steder med "bondegårdsferie". I finder en oversigt
over her:

   http://bondegaardsferie.dk/start.htm

Der er vist lidt for enhver smag.

God fornøjelse!

Janus

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-07-04 01:02

Hej
Da vores var 2 år holdt vi ferie i et enkelt sommerhus med en sandkasse uden
for og med plads til at spille med en bold.
En gang om dagen (ca.) gik vi til stranden (1 km) med barnet i klapvogn. At
få lov til at pladre i vandkanten var vild jubel.
Hvis man gerne vil hygge sig med en 2 årig behøver man ikke mere.
Jeg tror ikke på Lalandia eller andet, før barnet er noget ældre. Ikke at
det ikke kan bruges, men den gratis natur er mindst lige så god.
m.v.h.
Mogens

Fra : Jacob

Dato : 10-07-04 06:09

Hej NG

Prøv at tænke tilbage til dengang i selv var børn. Hvad er det I kan huske
fra jeres barndom. Her ligger svaret på, hvad der er et hit for børnene i
deres ferie. Man behøver ikke tage til et eller andet "land". Vel er det da
sjovt at være i legoland, lalandia osv. men det er samværet med mor og far
der betyder noget. Hvor I tager hen skal I ikke tænke så meget over. Nøglen
til en god ferie ligger i samværet og at I gør noget sammen, som I ikke gør
til hverdag.

Hilsen Jacob