Bøger.
Fra : Thomas

Dato : 07-07-04 21:28

Nogen der har nogle gode forslag til spændende bøger om aktier ? Skal
helst ikke være for tørre...

Thomas Carstensen

http://www.kondomekspressen.dk

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 07-07-04 21:51

"Thomas" <topperharleysnabela@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har nogle gode forslag til spændende bøger om aktier ? Skal
> helst ikke være for tørre...
> Med venlig hilsen
> Thomas Carstensen

Nu kender jeg ikke dit niveau, eller hvad det er du vil vide noget om?
Aktie teori er jo et kæmpe område...

En bog jeg selv har haft glæde af at læse (og som er ganske sjov tillige) er
Tvede, Lars - Børshandelens psykologi

lidt i samme genre (Teknisk analyse) kan jeg anbefale
Pring, Martin J. - Introduction to technical analysis + Technical analysis
explained
godt nok på engelsk, men et par fantastiske bøger!

Michael Møller fra CBS - find artikler etc. - han har skrevet rigtig mange
spændende ting om de finansielle markeder.
http://web.cbs.dk/staff/mm/

Skriv evt. lidt mere om hvad du specifikt interesserer dig for - så skal jeg
se om jeg kan hjælpe dig lidt videre.
/Jens

Fra : Thomas

Dato : 07-07-04 22:39

Jens@dtext.news.tele.dk wrote:
> [...]
> http://web.cbs.dk/staff/mm/
>
> Skriv evt. lidt mere om hvad du specifikt interesserer dig for - så skal jeg

Hej Jens.
Niveauet er skam ikke så forfærdelig højt. Jeg er ved at læse HA (almen)
og har fået stor interesse for dette område. Søger bare information om
aktier generelt. Er ved at læse André Kostolany's Børspsykologi og
børsspekulation som jeg synes er ganske spændende, da den kombinerer
hans historie med information man kan lære noget af.
Hvis der er bøger der inddrager mange eksempler kunne dette også være
godt... Eller hvis der er nogen der bare har læst en bog hvor man
virkelig synes den har givet en meget, så har det også stor interesse.
Sommerferien er jo lang endnu

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 09-07-04 22:12

> [...]

Så læs Lars Tvede's - Børshandelens psykologi
Det er en underholdende og tankevækkende bog - og min personlige holdning er
at den bidrager med nogle meget vigtige observationer i forhold til at kunne
"time" sine køb og salg - hvilket næsten er det vigtigste, når der
investeres.
Læs bare den - så skal du nok komme til at lave beregninger for
prisfastsættelse af aktier på handelshøjskolen
God sommer
/ Jens

Fra : Thomas

Dato : 09-07-04 22:49

> [...]
> Læs bare den - så skal du nok komme til at lave beregninger for
> prisfastsættelse af aktier på handelshøjskolen

Så er den bestilt
Tak for det.

Fra : Korch

Dato : 14-07-04 19:37

tak tak, har også lige købt den...
mvh

Peter koch Hansen

"Jens@dtext.news.tele.dk" <Skriv_i_gruppen_så@andre_kan_læse_med.dk> skrev i
en meddelelse news:40ef09d1$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 03-08-04 21:51

"Thomas" <topperharleysnabela@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har nogle gode forslag til spændende bøger om aktier ? Skal
> helst ikke være for tørre...

"Fooled by Randomness: The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets,
Second Edition" by Nassim Nicholas Taleb:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/158799190X/qid=1091566139/sr=1-1/ref=sr_1_1/102-5599568-4054547?v=glance&s=books -
for lige at pisse på dem, der selv tror de ved en masse om aktier

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 09:40

> [...]
> for lige at pisse på dem, der selv tror de ved en masse om aktier

Ovenstående kan absolut anbefales, da den giver anledning til at tænke over
rigtigt mange ting ud over hvordan man lige vælger den rigtige investering.
En af Talebs pointer er nemlig at tilfældighederne i verden ofte har
afgørende betydning hvordan folks liv forløber og derfor også for hvilken
investering der på lidt længere sigt er den bedste.

En anden anbefalelsesværdig bog er Liar's Poker af Michael Lewis om livet i
overhalingsbanen for en børsmægler i New York og The Money Game af Adam
Smith (ikke den Adam Smith, men et pseudonym for en anden forfatter).
Sidstnævnte opsummerer på glimrende vis, hvad det drejer sig om i
finansverdenen.

../Anders