Kravlegård og afstand mellem tremmerne.
Fra : Ukendt

Dato : 06-07-04 22:58

Vi har lige fået en ældre - men funktionel kravlegård - til låns.

Jeg spekulerer lidt på om afstanden mellem tremmerne er for stor, i forhold
til de krav, kravlegårde skal overholde i dag.
Hvor stor afstand må der maksimalt være mellem tremmerne, for at det ikke
udgør en sikkerhedsrisiko?

Mvh
Allan

Fra : SE

Dato : 07-07-04 00:01

"> Allan <" <jawa350_SnabelA_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til de krav, kravlegårde skal overholde i dag.
> Hvor stor afstand må der maksimalt være mellem tremmerne, for at det ikke

Min 4,5 cm og max 6,0 cm ubelastet (max 6,5 cm belastet).

/se

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-04 20:53

> Min 4,5 cm og max 6,0 cm ubelastet (max 6,5 cm belastet).

Jeg takker. Kravlegården er nu udskiftet. Afstanden var 7 cm - og 8 i
hjørnerne...

Mvh
Allan

Fra : Tulletine

Dato : 08-07-04 07:20

Hej Allan

Dette er kopieret fra Tænk og Test
http://www.taenk.dk/tt/2002/tt26/tremmeseng/skema/
vedr. tremmesenge og afstanden og de øvreige krav må jo være det samme
ved en kravlegård.

Klemfælder: Der må ikke være huller eller afstande, hvor fingre kan
komme i klemme.

Suttekædetest: Der må ikke være fremspringende dele, huller eller
åbninger, hvor suttekæden eller løkker og snore i barnets tøj kan komme
i klemme.

Indvendig højde skal være min. 60 cm.

Tremmeafstand testes ved at placere en 3 kilo tung kegle mellem to
tremmer. Afstanden skal være min. 4,5 cm og maks. 6,5 cm.

Låsemekanismer er test af låsene, der bruges til at justere sengens
sider.

Brugsvejledningen skal være på dansk og indeholde identifikation af seng
og importør eller producent, advarsler og anbefalinger, tegning og
beskrivelse af dele og værktøj samt en god samlevejledning.
Kun brugsvejledninger på dansk og andre letforståelige skandinaviske
sprog vurderes.

http://www.kandu.dk/