Linjeskift i koden
Fra : Mark Jespersen

Dato : 06-07-04 09:39

Hej NG.

Når jeg skriver variable med Response.Write i min ASP-kode,
f.eks.:

<%
Response.Write "<p>Et eller andet</p>"
Response.Write "<p>Og noget helt andet</p>"
%>

så kommer koden, når man kigger på den via Vis-Kilde, til at stå
på én linje. Altså ville ovenstående kode komme til at se sådan
ud:

Det er især et problem, når jeg henter data fra databaser. Så
bliver det MEGET lange linjer.

Hvordan laver man linjeskift i sin html-kode, når man bruger
Response.Write?

Mvh. Mark.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten

Dato : 06-07-04 10:00

"Mark Jespersen" <mark_jespersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan laver man linjeskift i sin html-kode, når man bruger
> Response.Write?

Jeg ville gøre det sådan:
<%=variabel1%><Br>
<%=variabel2%><Br>

Du kan også gøre det sådan:
<% Response.Write("Et eller andet") %><Br>
<% Response.Write("Noget helt andet") %><Br>

Og hvis det hele skal skrives indenfor ASP markeringen (som i dit eksempel:)
<%
Response.Write("Et eller andet<Br>")
Response.Write("Noget helt andet<Br>")
%>

Håber du kan bruge det

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 06-07-04 10:04

Mark Jespersen wrote:

> [...]
> bliver det MEGET lange linjer.
>
> Hvordan laver man linjeskift i sin html-kode, når man bruger

Du skal indsætte VbCrLf (Carriage Return / Line Feed)

Eksempel 1
<%
Response.Write "<p>Et eller andet</p>" & vbcrlf
Response.Write "<p>Og noget helt andet</p>"
%>

Ved dit database udtræk kan du erstattet "</p>" med "</p>" & vbcrlf
Eksempel 2
response.write replace(rs("dbdata"), "</p>", "</p>" & vbcrlf)

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-07-04 10:06

Mark Jespersen skrev:

> Hvordan laver man linjeskift i sin html-kode, når man bruger
> Response.Write?

   Response.Write vbNewLine

- eller evt.

   Response.Write vbCrLf

Man kan evt. bruge strengsammensætning for at få færre linjer:

   Response.write rs("navn") & vbNewLine
   Response.write rs("adresse") & vbNewLine
   Response.write rs("postnr") & " " & rs("bynavn") & vbNewLine
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 06-07-04 11:56

Mark Jespersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej NG.
>
> Når jeg skriver variable med Response.Write i min ASP-kode,
> f.eks.:
>
> <%
&gt; Response.Write "<p>Et eller andet</p>"
&gt; Response.Write "<p>Og noget helt andet</p>"
&gt; %>

> [...]
> bliver det MEGET lange linjer.
>
> Hvordan laver man linjeskift i sin html-kode, når man bruger

Det nemmeste vil være at inkludere linebreaks i din HTML kode..

<%
Response.Write "<p>Og noget helt andet</p>"
%>

/Mads

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-07-04 17:16

Mads Graugaard Hansen skrev:

> Det nemmeste vil være at inkludere linebreaks i din HTML
> kode..

Problemet var ikke at få linjeskift i browseren, men at få
linjeskift i koden.

> Response.Write "<p>Og noget helt andet</p>"

Der er ikke nogen grund til at bruge <br> efter <p> - hvis man har
brug for større mellemrum mellem to afsnit kan (og bør) det
defineres med css.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mark Jespersen

Dato : 06-07-04 16:33

Hej.

vbCrLf var lige hvad jeg ledte efter. Tak