Børneeksem
Fra : My

Dato : 06-07-04 08:03

Min datter døjer temmelig meget med børneeksem. Vi har en tid hos hudlægen -
men der der 2!!! måneders ventetid. Nogen der har nogle gode råd til hvordan
vi holder det nede/ får bugt med det.

Vi har forskellige cremer vi bruger: locobase repair, decubal og mildison
mod børneeksem.

Andre gode råd modtages med kyshånd

Fra : Anja

Dato : 06-07-04 08:40

"My" <fup@mail.ss> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi holder det nede/ får bugt med det.
>
> Vi har forskellige cremer vi bruger: locobase repair, decubal og mildison

Hej

Ja det er ikke sjovt..
God fugtighedscreme uden parfume, kun bomuld og så pas på med dyr - det er
de råd jeg har fået til min søn.
Der er også stærkere præparater men indtil lægen har set på det så vent.

Hilsen
Anja

www.holdum.dk

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 06-07-04 08:46

My wrote:

> [...]
> vi holder det nede/ får bugt med det.
>
> Vi har forskellige cremer vi bruger: locobase repair, decubal og mildison

Jeg havde selv børneeksem, men det er mange år siden, så det kan godt
være at man bruger andre ting i dag.
Jeg blev behandlet med noget der hedder Salicylvaselin, jeg kan ikke
huske om det var på recept, men du kan da prøve at spørge din læge.

Marianne Feddersen

Fra : Nette

Dato : 06-07-04 09:58

"My" skrev

> [...]
hudlægen -
> men der der 2!!! måneders ventetid. Nogen der har nogle gode råd til

Vi bruger Decubalcreme, den røde til hverdag, og når det bryder frem bruger
vi, to gange dagligt, et meget tyndt lag Hydrokortison Galderma 1%, som vi
har fået på recept hos lægen.
Men hvorfor går i til en hudlæge? Hvad med først at gå til jeres egen læge?
Børneeksem kan ofte kureres med små midler som en praktiserende læge sagtens
kan ordinere.

Nette

Fra : kennet

Dato : 06-07-04 10:07

Vores søn døjer også meget med børneeksem.
Har prøvet diverse håndkøbscremer fra apoteket, og en enkelt på recept men
intet hjalp.
Hos lægen fik vi en ny salve der hedder Elidel og den virker.
Prisen er dog lidt pebret. 200-210 kr for en lille 15 grams tube.

Hilsen Katja

Fra : Ole Stigaard

Dato : 06-07-04 10:09

On Tue, 6 Jul 2004 09:03:24 +0200, My <fup@mail.ss> wrote:

> [...]
> vi holder det nede/ får bugt med det.
>
> Vi har forskellige cremer vi bruger: locobase repair, decubal og mildison

Min niece er også hårdt ramt af eksem. Calendula børneolie fra Weleda ser
ud til at hjælpe ganske godt.

Mvh Ole S

Fra : karsten klaaby

Dato : 06-07-04 12:00

"Ole Stigaard" <spam2@stigaard.net.invalid> skrev i en meddelelse
newssapk1zttioaxt3@arbejde...
> [...]

Har selv eksem og min datter på nu 5 måneder har det, hun fik det da hun var
2 måneder pga en penicillinbehandling på sygehuset. hendes hud ser nu fin ud
nu, vi smører de angrebne steder, kinder og arme, med en aloe vera creme med
propolis, den er bare god, alle de andre cremer blev hun generet af fordi de
var lang tid om at trænge ind, aloe veraen trænger hurtigt ind, jeg brugte
den til hende da den virker på mig selv og sundhedsplejseke og læge sagde
god for det, sundhedspl. havde hørt om flere tilfælde hvor den creme hjalp.
Måske det var et forsøg værd for jer.
MVH Pia

Fra : karsten klaaby

Dato : 06-07-04 12:02

Glemte lige at skrive at jeg også har hørt om en strudse-creme fra matas der
skulle hjælpe helt fantastisk på eksem, har dog ikke selv prøvet den endnu.

MVH Pia

Fra : Dorthe

Dato : 06-07-04 19:01

"karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> wrote in message
> [...]
der
> skulle hjælpe helt fantastisk på eksem, har dog ikke selv prøvet den

Mon det er den creme, der hedder PS0 du tænker på (Mener jeg, den hedder)
Den fås i forskellige varianter fx. 10, 12 osv. Har også hørt, den skulle
væreret effektiv mod eksem!

Dorthe

Fra : My

Dato : 06-07-04 20:09

Hej Alle

1000 Tak for jeres svar. Vi har skam været hos vores egen læge og har
"bare" fået besked på at smørre godt med fugtighedscreme. I dag var vi dog
afsted igen og har fået en mild 1% creme - kan ikke lige huske navnet.

My

Fra : karsten klaaby

Dato : 07-07-04 07:54

Klip> "bare" fået besked på at smørre godt med fugtighedscreme. I dag var vi
dog
> afsted igen og har fået en mild 1% creme - kan ikke lige huske navnet.
>
> My

Ja man skal bare finde den fugtighedscreme der lige er godt for en selv,
eksem bunder som regel i en ekstra tør hud, og kan man holde huden elastisk
(blød), kan man som regel også holde eksemen nede.

MVH Pia, der har haft eksem i 32 år.

Fra : Tulletine

Dato : 08-07-04 07:33

Hej My
Creme er godt men får sjældent eksemen til at forsvinde helt.
I kan prøve at udelukke nogle ting som man kan have mistanke om forsager
eksemen.
Ekspl.: agurk, mælk, vaskepulver (minirisk o.lign. skulle være bedre),
frugtpålæg, rosiner, chokolade, farvestoffer osv osv.
Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er men ved min datter startede
eksemen da hun var 3-4 mdr. og vi har derfor kunne teste de forskellige
madvare på hende 1 af gangen.
Vi introducerede 1 ny madvare 1 uge af gangen og kunne derved se om
eksem blev værre/kom tilbage.
Det samme med vaskepulver.
Sundhedsplejesker har i flere år sagt at man ikke måtte bruge sæbe på
eksembørn men det har nu vist sig at meget eksem faktisk er en infektion
i huden og derfor er mild og upafumerede sæber gode hver dag. Olie i
vandet er derimod ikke godt.
Jeg håber det er en dygtig hudlæge i kommer til som ikke bare stikker
noget stærkt creme ud. Er eksemen meget slemt og er jeres datter gammel
nok kan i jo få lavet en prøve hvor de poder med forskellige ting for at
se reaktionen.

Held og lykke.
TulleTine

http://www.kandu.dk/

Fra : Karina & Søren

Dato : 08-07-04 10:42

> [...]
hvordan
> vi holder det nede/ får bugt med det.
>
> Vi har forskellige cremer vi bruger: locobase repair, decubal og

Her har du min eksemhistorie og slutningen på det.

Jeg fik selv eksem da jeg var 4 mdr. gammel, og har været
hele turen igennem. Mit ansigt var fyldt med eksem og jeg
var indlagt da der gik stafilykokker i det. Det flyttede
sig til armbøjninger og knæhaser. Som voksen kom det på
hænder, hals og hovedbund. Mine forældre har taget mig til
alle tænkelige behandlere og læger og jeg er blevet
proppet med giftige stoffer det meste af mit liv.

Dette mareridt er gudskelov slut nu, takket være en
fantastisk behandler jeg opsøgte. Efter at være sygemeldt
fra mit arbejde i lange perioder med så meget eksem på
hænderne at jeg intet kunne lave. Men 3 uger efter dette
besøg var ALT mit eksem væk. Jeg var 25år og mareridtet
sluttede her og nu 3½ år efter er jeg stadig eksemfri. Jeg
havde et lille tilbagefald hvor der kom en smule, men
kontaktede ham så igen og det forsvandt hurtigt.

Min søn begyndte at få lidt da han var 10mdr. og jeg
vidste jo hvor jeg skulle tage ham hen og det var så slut
med det. Min bror fik psoreasis og jeg sendte ham til
samme behandler og han er idag helt fri for det.

Så jeg ved at denne mand altså kan noget helt specielt. Og
ønsker bare at alle ville tage chancen og prøve det.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men er det i nærheden af Hillerød er
det virkelig værd at prøve.

www.natur-helsecentret.dk

Karina

Fra : Padmé Amidala