Dato-stempel i excel
Fra : bbbayhlcvailurfa

Dato : 05-07-04 13:31

Hej der ude.

Jeg har et problem med at lave et datostempel i et regneark.
Når jeg indatere i en given celle vil jeg gerne have et datostempel i en
anden given celle.
Den dato som bliver indsat skal være dags dato men ikke opdateres automatisk
herefter.

Altså en formel som kigger om der er indhold i den første given celle og som
derefter indsætter dagsdato i anden given celle uden at denne opdateres til
dagsdato næste dag jeg bruger arket.

Automtikken findes i excel vha. genvejstasterne ctrl+shift+;
Hvordan bruges dette i en formel?

Håber at nogen kan hjælpe mig med denne gåde.

Send mig venligst en mail jok@jobvision.dk

Venlig hilsen Job Vision Center for Karriererådgivning
John Kronholm Konsulent Human Resources

Fra : Harald Staff

Dato : 05-07-04 16:40

Hei John

I regnearkets kodemodul:

'dine kriterier, før
Application.EnableEvents = False
Target.Offset(0, 1).Value = Date
Application.EnableEvents = True
End Sub

Du er hemmelighetsfull vedrørende dine "givne celler", så kriteriene skal du
ordne selv der jeg har merket av.

HTH. Beste hilsen Harald

"bbbayhlcvailurfa" <ikke@eksisterende.dk> skrev i melding

Fra : bbbayhlcvailurfa

Dato : 06-07-04 07:37

Hej Harald.

Ikke fler hemmeligheder....

Når jeg indatere i celle a1 skal der stå dagsdato i b1 ofg den skal ikke
opdateres næste dag!

Med venlig hilsenMed venlig hilsen Job Vision Center for Karriererådgivning
John Kronholm Konsulent Human Resources Telefon 70 10 33 35 www.jobvision.dk

Fra : Harald Staff

Dato : 06-07-04 09:39

Høyreklikk faneblad, velg "vis kode", lim denne inn:

If Target(1).Address = "$A$1" Then
Cells(1, 2).Value = Date
End If
End Sub

Erstatt eventuelt Date med Now for dato og tid.

Fra : bbbayhlcvailurfa

Dato : 08-07-04 11:10

Hej Harald.

Det er bare underbart!

Næste problem er så:

Din løsning forholder sig kun til $A$1.

Jeg har her brug for en "range" eller fra A1 til A2000 som er de
predefinerede rækker i mit regneark.
I alle cellerne fra A1 til A2000 skal der genereres datostempel i B1 til
B2000.

Så var der alligevel en hemmelighed.....
Du er god til at hive dem ud af mig!
Tak.

Venlig hilsen
John Kronholm

Fra : Harald Staff

Dato : 08-07-04 12:10

> [...]
> B2000.
>
> Så var der alligevel en hemmelighed.....

Jeg har hatt noen overordnede som har gitt meg halve jobber -såsom "kan du
lage et system som gjør det her"- for senere å gi meg resten -"kan du bygge
det ut til å gjøre dette også". I den tro at det blir to små
arbeidsinnsatser pent fordelt i tid. Erfaringen er snarere at arbeidsmengden
blir mer enn 200% av hva den kunne ha vært. Siden du arbeider med
karriererådgivning ...

If Target(1).Column = 1 Then
If Target(1).Row < 2001 Then
Target(1).Offset(0, 1).Value = Date
End If
End If
End Sub

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : bbbayhlcvailurfa

Dato : 08-07-04 14:15

Hej Harald.

Det her er bare supperb.
Det virker rigtig, rigtig godt.
Kan du ikke sende mig en mail jok(slet det her)@jobvision.dk med din adresse
så sørger jeg for at sende dig en kasse rødvin.... med mindre du ikke nyder
rødvin.

Måske du er intereseret i en fremtidig mere direkte forbindelse relateret
til de løsninger jeg kunne få brug for?

Vh John K.

Fra : Harald Staff

Dato : 08-07-04 16:53

> Det virker rigtig, rigtig godt.

Fint. Takk for feedback.

> Kan du ikke sende mig en mail jok(slet det her)@jobvision.dk med din
adresse
> så sørger jeg for at sende dig en kasse rødvin....

Det var ukens suverent beste tilbud. Men jeg holder til i et land langt
utenfor EU og med strenge tollbestemmelser, så jeg er redd det ikke lar seg
gjennomføre. Men takk i alle fall.

(Min rødvinselskende kone tar livet av meg om hun leser dette ... )

> Måske du er intereseret i en fremtidig mere direkte forbindelse relateret
> til de løsninger jeg kunne få brug for?

Jeg er ofte her, og daglig på dk.edb.regneark, så post i vei. Dvs nå er det
ferie om få dager, uten computer.... Jeg gjør mest mulig support i
nyhetsgrupper og minst mulig pr email, både fordi den stille tredjepart
nyder godt av det, og fordi det gjerne dukker opp flere interessante
løsninger samtidig i et offentlig rom. Det er på den måten jeg har lært
Excel.

Beste hilsen Harald

Fra : bbbayhlcvailurfa

Dato : 13-07-04 11:01

Hej Harald.

Okay....as you whis.
Lad mig vide det hvis du skifter mening.

En ny ting i regenarket baseret på din kode.
Man får jo ideer....
Når der skrives i d1 skal der komme dato i celle L1 (det er den du
har lavet)
Når der skrives i c1 skal der komme tallet 1 i celle k1
Når der skrives i d1 skal der komme tallet 2 i celle k1
Når der skrives i e1 skal der komme tallet 3 i celle k1
Når der skrives i f1 skal der komme tallet 4 i celle k1
Når der skrives i g1 skal der komme tallet 5 i celle k1
Når der skrives i h1 skal der komme tallet 6 i celle k1
Når der skrives i i1 skal der komme tallet 7 i celle k1
Når der skrives i j1 skal der komme tallet 8 i celle k1

Stadig ned over et område på 2000 celler.......

En helt anden situation:

Hive data fra celler i et regneark til et andet.

Når jeg skal hive data fra celle a1-ark1 til celle a1-ark2 skal det kun ske
hvis indholdet i b1-ark2 er identisk med b1-ark1 (det er i og for sig
ikke noget problem)
I ark 2 skal de tomme rækker fjernes hvis b1-ark 2 ikke er identisk med
b1-ark1 ( så jeg slipper for at filtrere )

En helt tredje ting:

Hvordan ser autofilterfunktionens bruger dialogboks ud som kode i et
regneark?
Jeg vil gerne kunne lave datoafgrænsning uden at skulle bruge
autofilterfunktionen, kan man det.

Fra : Harald Staff

Dato : 13-07-04 17:23

"bbbayhlcvailurfa" <ikke@eksisterende.dk> skrev i melding
> Hej Harald.
>
> Okay....as you whis.
> Lad mig vide det hvis du skifter mening.
(snip masse)

Du er åpenbart ute efter en som kan bygge eller fullføre en spesifikk
applikasjon. Ok, denslags er ingenting for nyhetsgrupper. Men jeg kan ikke
ta den jobben i overskuelig fremtid, sorry.

Beste hilsen Harald