Problemer med SQL database
Fra : Henrik

Dato : 04-07-04 09:52

Hejsa

Jeg har en SQL database der er kommet en fejl på, fejlen er kommet da der
var ved at blive skrevet nogle data til databasen, at strømmen gik.
Jeg går ud fra at det er en pointer der hænger et eller andet sted i
databasen, men jeg kan ikke finde den.

Findes der det program der kan scanne databasen og finde fejlen, eller
hvordan griber jeg det and ?
Syntes at jeg engang har hørt om nogle kommandor som man kan skrive til
databasen, for at finde fejlen !

Mvh. Henrik

Fra : Anders Lund

Dato : 04-07-04 10:40

Henrik wrote:
> Jeg har en SQL database der er kommet en fejl på, fejlen er kommet da der

Ikke at jeg kan hjælpe dig, men hvilken database er der tale om?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henrik

Dato : 04-07-04 10:46

Undskyld, det er en mySQl

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-07-04 11:27

On Sun, 4 Jul 2004 10:52:23 +0200, "Henrik" <absalon@it.dk> wrote:

>Findes der det program der kan scanne databasen og finde fejlen, eller
>hvordan griber jeg det and ?

Kan du for det første nævne mere præcist, hvilken fejl, du oplever?

Det oplagte at tro ville være, at indexet skulle bygges igen, nu hvor
det er MySQL :)

Kig på http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Repair.html for nærmere
detaljer.

Du kan prøve at sende kommandoen REPAIR TABLE tabelnavn; (den
genopbygger index-filen) - eller du kan fra en prompt køre
myisamchk-programmet på de relevante tabeller.

Det er en ret harmløs operation, idet det typisk kun er index-filen,
den river rundt.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: én (og ikke een)