Fejl i insert into
Fra : *XxX*

Dato : 03-07-04 14:54

jeg har en side med asp koden:

<%
Response.Expires=-1
Response.CacheControl="No-cache"
DSN = "PROVIDER=MICROSOFT.JET.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=" & Server.MapPath
("xxx.mdb")
Conn.Open DSN
Conn.execute("insert into users (lastname) values('sorensen')")
%>

som gerne skulle indsætte en værdi i min db (access), men når jeg går ind på
siden får jeg bare fejlen:

Error Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Operation must use an updateable query.
/kesite/addme.asp, line 7

hvad gør jeg galt, syns SQL sætnigen skulle være helt efter bogen, men den
vil ikke virke alligevel.

På forhånd tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-07-04 15:06

*XxX* skrev:

> Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
> Operation must use an updateable query.
> /kesite/addme.asp, line 7

Prøv at søge på fejlmeddelelsen på asp-gruppens OSS-side:

<http://asp-faq.dk/search/?query=Operation+must+use+an+updateable+query>

Opfølgning til asp-gruppen hvor spørgsmålet hører hjemme.
FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : *XxX*

Dato : 04-07-04 12:35

tak for svaret og undskyld den kom i den forkerte gruppe

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-07-04 22:04

*XxX* skrev:

> tak for svaret og undskyld den kom i den forkerte gruppe

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tor Lund

Dato : 13-07-04 09:33

> Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
> Operation must use an updateable query.

noget tyder på at din tabel allerede findes i tabellen og bruger lastname
som primærnøgle. hvis dette er korrekt skal du bruge UPDATE istedet for din
INSERT i SQL Command.

altså : "UPDATE INTO users (lastname) VALUES ('sorensen')"

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-07-04 09:37

"Tor Lund" wrote

> [...]
din
> INSERT i SQL Command.
>
> altså : "UPDATE INTO users (lastname) VALUES ('sorensen')"

Nope, den vil med garanti også fejle
Den fejlmeddelelse fra Jet kommer i 99,9% af tilfældende fordi databasefilen
ligger i en folder hvor brugeren (IUSR_<servername>) ikke har fulde
rettigheder

- Peter