Delete from + Request.Form?
Fra : Daniel Valentin

Dato : 03-07-04 11:37

Hey alle!

Jeg sidder og prøver at lære at styre min database i asp, og er
nået til at slette ting.

fØRSTE SIDE:

<form action="deletecomplete.asp" method="post">
Id nr.: <input type="text" name="id"><br>
<input type="submit" value="slet">

deletecomplete.asp:

(Åbner forbindelsen)
strSQL = "Delete from bukser where Id = '" & Request.Form('id')"'

Mit problem er, at dette på anden side er helt forkert er jeg
sikker på! Men hvordan laves dette så?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 03-07-04 11:48

"Daniel Valentin" skrev

> [...]

> strSQL = "Delete from bukser where Id = '" & Request.Form('id')"'
>
> Mit problem er, at dette på anden side er helt forkert er jeg

hvad står der i din fejlledelse?

prøv denne:
strSQL = "Delete from bukser where Id = '" & Request.Form('id') & "'"

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Daniel Valentin

Dato : 03-07-04 11:53

> hvad står der i din fejlledelse?
Error Type:
Sun ONE ASP VBScript compilation (0x800A03EA)
Syntax error, unexpected "new line"
/deletecomplete.asp, line 14, column 70

> prøv denne:
> strSQL = "Delete from bukser where Id = '" & Request.Form('id') & "'"
Samme resultat..

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 03-07-04 11:56

....og så var det jo at Daniel Valentin sagde:
> [...]
> strSQL = "Delete from bukser where Id = '" & Request.Form('id')"'
>
> Mit problem er, at dette på anden side er helt forkert er jeg

Jeg går ud fra at dit Id felt er sat til Tal, så derfor skal der ikke '
omkring Request.Form("id"). Bemærk at der skal stå ("id") og ikke ('id').

Desuden mener jeg at Id er et reserveret ord i Access (som jeg går ud fra at
du benytter), så derfor skal det stå i firkantede paranteser [id].

Sådan skal den se ud:
strSQL = "Delete from bukser where [Id] = " & Request.Form("id")

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Daniel Valentin

Dato : 03-07-04 12:10

> Jeg går ud fra at dit Id felt er sat til Tal, så derfor skal der ikke '
> omkring Request.Form("id"). Bemærk at der skal stå ("id") og ikke ('id').
ok!
> Desuden mener jeg at Id er et reserveret ord i Access (som jeg går ud fra at
> du benytter), så derfor skal det stå i firkantede paranteser [id].
Jeg bruger MySQL, men dette var perfekt!

Mange tak for hjælpen!