Øhmn.... nu vil jeg ikke kloge for meget i det.... Men har du forsøgt at
rode lidt med autoredraw ?
--
Mvh. / Regards Mikkel Christensen
"Peter Jensen" <retep@post5.tele.dk> wrote in message
news:9d1fg4$l7$1@news.inet.tele.dk...
> Hej !
>
> Jeg sidder og laver et lille VB-spil, hvor jeg har en bitmapbaggrund i en
> picturebox og forskellige små sprites (også bitmaps i pictureboxes), der
så
> skal kunne bevæges rundt i den førstenævnte picturebox.
>
> For at undgå flimren og hakken i grafikken rodede jeg mig ud i at lege med
> bitblt, men det har givet en del problemer, som jeg håber nogen kan hjælpe
> mig med.
>
> En del af koden fra min timer1.timer ser lige nu sådan ud :
>
> Baggrund.Cls
> BitBlt Baggrund.hDC, Trae1X, Trae1Y, Trae01.ScaleWidth,
Trae01.ScaleHeight,
> Trae01.hDC, 0, 0, vbSrcCopy
> BitBlt Baggrund.hDC, Hus2X, Hus2Y, Hus01.ScaleWidth, Hus01.ScaleHeight,
> Hus01.hDC, 0, 0, vbSrcCopy
> Baggrund.Refresh
>
> hvor "Baggrund" er pictureboxen, der udgør baggrunden.
>
> Problemet er, at de sprites, der hentes ind på baggrunden (i ovennævnte
> Trae01 og Hus01), åbenbart skal være synlige på min Form, ellers kommer de
> ikke ind på baggrunden. Dvs. hvis de ikke er visible sker der ingenting og
> hvis der er noget over dem, f.eks. et andet vindue vil dette blive tegnet
> med på baggrunden.
>
> Er der en mulig løsning, så jeg ikke skal have alle mine sprites plantet
> rundt omkring selve spillet ?
>
> Et flot cut&paste-eksempel ville være herligt
>
> På forhånd tusinde tak !
>
> Mvh. Peter
>
>
>