Router som accesspoint
Fra : Gert Aa. Skydt

Dato : 02-07-04 17:41

Hej Derude!

Jeg har købt en Linksys wrt54g wireless router, som jeg gerne vil have
til at fungere som et accesspoint.....I et fungerende netværk!
Men hvordan gør jeg det, jeg synes ihvertfald ikke det er nemt med min
sparsomme viden om netværk!!!!!

MVH Gert
gas(VÆK)@get2net.dk

Fra : Jakob Hansen

Dato : 02-07-04 19:31

Hej Gert

"Gert Aa. Skydt" <gas@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> til at fungere som et accesspoint.....I et fungerende netværk!
> Men hvordan gør jeg det, jeg synes ihvertfald ikke det er nemt med min

Du patcher bare dit eksisterende netværk til en af LAN portene på routeren.
Dvs. du bruger slet ikke WAN/"internet"-porten i den.

Hvis du i forvejen har en dhcp server kørende, slår du dhcp serveren fra i
wrt54g og sætter den evt. til en fast IP adresse i det segment du allerede
kører på.

Og slå evt. noget kryptering til på wireless:
http://www.pcmag.com/print_article/0,3048,a=107756,00.asp

Venlig hilsen

Jakob Birk Hansen

Fra : Gert Aa. Skydt

Dato : 03-07-04 18:59

Hej igen!

Kan jeg ikke bruge den som en slags repeaterantenne hvor den bare står
for sig selv, uden at være koblet på en LAN port.
Således at den forstærker signalet fra routeren i den anden ende af
huset til mine børns trådløse klientkort?

På forhånd tak

Gert Aa. skydt
gas@get2net.dk

Fra : Jan Madsen

Dato : 07-07-04 21:45

Hi

"Jakob Hansen" <megwin@nejtaktilspam.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
routeren.
> Dvs. du bruger slet ikke WAN/"internet"-porten i den.

Hov, kan du ikke lige skære den ud i pap for mig for jeg skal have lavet
samme nummer.

Skal man bare forbinde en lan port fra den ene router til en lan port på den
anden router via et 'lige igennem' kabel?

Eller hvordan mener du?

--
/ Jan

Remove 'goaway' in email

Fra : Brian S.

Dato : 09-07-04 19:41

> Skal man bare forbinde en lan port fra den ene router til en lan port på
den
> anden router via et 'lige igennem' kabel?

ja eller krydset det finder switchen selv ud af. Husk lige at slå dhcp fra i
den router du bruger som accesspoint.

Den rette gruppe ville være dk.edb.netvaerk.traadloest

/brian

Fra : ab

Dato : 11-07-04 16:49

"Brian S." <virker_ikke@skriv_til_gruppe.istedet> skrev i en meddelelse

> den anden router via et 'lige igennem' kabel?
>
> ja eller krydset det finder switchen selv ud af. Husk lige at slå dhcp fra
> den router du bruger som accesspoint.

Jeg har også en Linksys wrt54g wireless router. Hos os "fodrer" jeg den fra
en anden trådløs router (kablet fra den indbyggede hub), så vi har 3 PC´er
kørende direkte på den første router og 2 trådløse net i hele huset, hvor vi
kan koble 3 bærbare PC´er op på.

ab