Kryptering af drev
Fra : Sune

Dato : 05-05-01 18:10

Hej

Er her nogen som kender et godt program til kryptering af hele
drev/partitioner?

Det jeg egentlig behøver et program hvor jeg kan mounte drevet ved
opstart og derefter ikke behøver at tænke mere over det.

PGP kan ikke bruges da PGP kun understøtter max 4 GB ad gangen.

Mvh
Sune

Fra : Larz

Dato : 05-05-01 21:44

> PGP kan ikke bruges da PGP kun understøtter max 4 GB ad gangen.

Næh. For at afprøve lavede jeg lige en 20GB PGPdisk...
Jeg bruger PGP Desktop Security 7.0...
Ellers er der noget der hedder BestCrypt (men kender ikke så meget til det).

Lars
--Hvis du vil maile mig, så husk at der ikke er virkelighed i min mail!---

Fra : Sune

Dato : 05-05-01 22:19

On Sat, 5 May 2001 22:44:18 +0200, "Larz"
<lars@virkelighed.ioflux.net> wrote:

>Næh. For at afprøve lavede jeg lige en 20GB PGPdisk...
>Jeg bruger PGP Desktop Security 7.0...
>Ellers er der noget der hedder BestCrypt (men kender ikke så meget til det).

Hmmm. Underligt.
Jeg prøvede lige igen med PGP desktop security 7.04:
"you cannot create a PGPdisk larger than 4095MB on a fat32 host
volume"

Kører du win2k og NTFS?

Mvh
Sune

Fra : Larz

Dato : 06-05-01 00:21

> Kører du win2k og NTFS?

w2k og NTFS, ja :)

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-05-01 21:12

On Sat, 05 May 2001 19:10:12 +0200, Sune <sune@sletmig.innocent.com>
wrote:

> [...]
>opstart og derefter ikke behøver at tænke mere over det.
>
>PGP kan ikke bruges da PGP kun understøtter max 4 GB ad gangen.
Skift til NTFS. Der er ingen programmer der kan lave det større på et
fat32 drev.