Du blander tingene sammen!
Fra : Allan Jensen

Dato : 01-07-04 13:32

Der er ikke "en masse klynk", der er en del mennesker der brokker sig over
ikke overholdte aftaler, mht. levering af bladet, det er de vel i deres gode
ret til og dette har vi allerede fået en god redegørelse for.

Og så er der nogle stykker her ( og rigtig mange af de dykkere som jeg har
talt med gennem tiden ), som synes DYK er et kulørt rejsemagasin, hvor
målgrupperne er helt nye dykkere, dykkere som rejser sydpå 6 gange om året,
eller mennesker som endnu ikke er blevet trætte af ( i øvrigt flotte )
billeder af hajer, delfiner og muslingeskaller.

JA...hvis jeg ikke bryder mig om bladet, kan jeg jo bare købe Anders And i
stedet, men det kunne da være rart om man kunne købe et vedkommende blad,
selvom man kun dykker i norden og har mere end et par års erfaring.

mvh. Allan Jensen

Fra : Allan Jensen

Dato : 01-07-04 13:43

.....fik trykket forkert, beklager. Dette indlæg skulle have været et svar
til Jesper Munk i tråden: Bladet DYK

mvh. Allan

Fra : Bo Poulsen

Dato : 01-07-04 21:49

> [...]
gode
> ret til og dette har vi allerede fået en god redegørelse for.

Hvis du læser de sidst tråde så er den ved at ryge over i "at DYK er et møg
blad men vi køber det fordi det er det eneste"

> [...]
> eller mennesker som endnu ikke er blevet trætte af ( i øvrigt flotte )
> billeder af hajer, delfiner og muslingeskaller.

Og?

> JA...hvis jeg ikke bryder mig om bladet, kan jeg jo bare købe Anders And i
> stedet, men det kunne da være rart om man kunne købe et vedkommende blad,
> selvom man kun dykker i norden og har mere end et par års erfaring.

der kom løsningen, køb Anders And eller lave et blad selv.

Med venlig hilsen

Bo Poulsen
Søhesten, Hillerød

Fra : Jesper Munk

Dato : 02-07-04 09:44

Hej Ng
Endnu engang har du ret Bo tråden løb ud i, om DYK er et godt blad eller ej
og det var det jeg kommenterede.

Med venlig hilsen

Jesper Munk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 01-07-04 23:55

"Allan Jensen" <alj@vrag.dk> wrote in message news:<40e40449$0$152> Og så er der nogle stykker her ( og rigtig mange af de dykkere som jeg har
> [...]
> stedet, men det kunne da være rart om man kunne købe et vedkommende blad,
> selvom man kun dykker i norden og har mere end et par års erfaring.

Nu griber jeg lige et fuldstændigt tilfældigt nummer af DYK og læser
"ARTIKELMATERIALE, pressemeddelelser, læserspørgsmål etc. er meget
velkomne."
Hvorfor kan det så være at der er rigeligt med pivedyr der sidder og
tuder over at der ikke findes noget ordentligt blad i danmark. Det
står jo højt og tydeligt i hver eneste nummer at hvis man har noget på
hjertet, så skal man være velkommen til at dele det...

Hvor mange dykker regelmæssigt i koldt vand ?
Hvor mange tager sig tiden til at sætte sig ned til computeren og sige
: det kan jeg squ gøre bedre ?
Hvor mange har grejet der tager billeder som ser rimelige ud i koldt
vand ?
Hvor mange er hæmmet af manglende fotoevner, men er fremragende
skribent ?
Hvor mange kan ikke finde ord om de så ledte med to hænder og en
lommelygte, men har styr på foto ?
Sidst men bestemt ikke mindst. Hvor mange sidder på deres flade røv og
brokker sig over at der ikke er andre der gider at gøre noget, så de
selv kan blive underholdt...

Som alting her i livet, er artikeludvalget i et magasin (dykker,
windsurf, outdoor eller helt fjerde) også afhængigt af udbud og
efterspørgsel. Her er situationen bare den at efterspørgslen er stor,
men udbudet af koldtvands artikler er lille...

Tør øjnene og spis en kiks. Bevis at I kan gøre det bedre, i stedet
for at læne jer tilbage i sofaen og drømme om hvor fantastiske dykkere
og skribenter I er. Det er på tide at se det bevist i det virkelige
liv.

JZC
(100% privat mening for _egen_ regning)

Fra : news.sunsite.dk

Dato : 02-07-04 07:36

Hej Johnny

Det er en holdning ! det kan også være at alle "os" hængerøve bare læser
Sportsdykkerene !!!

Hansen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 02-07-04 14:07

"news.sunsite.dk" <dyk@image.dk> wrote in message news:<40e50256$0$23868$14726298@news.sunsite.dk>...
> Hej Johnny
>
> Det er en holdning ! det kan også være at alle "os" hængerøve bare læser
> Sportsdykkerene !!!
>
> Hansen

Så er der jo heller ingen grund til at pive over DYK. Altså hvis man
mener at man har et blad der dækker ens behov, så hvorfor istemme en
tudeseance over et helt andet magasin.

Jeg skal gladeligt forsætte debatten når jeg kommer tilbage fra Øland.
Men der kunne måske også være at tråden var løbet ud i sandet.

Christensen

Fra : Jens Olsen

Dato : 02-07-04 12:34

Johnny_chri@hotmail.com (Johnny Christensen) wrote in message news:<4bbecc1c.0407011455.1b6cba18@posting.google.com>...
> [...]
> for at læne jer tilbage i sofaen og drømme om hvor fantastiske dykkere
> og skribenter I er. Det er på tide at se det bevist i det virkelige

Jeg synes at det er interessant og sikkert ikke tilfældigt, at det er
bladet Dyk beklagelserne drejer sig om og ikke bladet Sportsdykkeren.

Mon ikke årsagen er, at det ene drives som en forretning med lønnede
medarbejdere, hvorimod det andet laves af frivillige kræfter. Det
synes urimeligt at brokke sig over et bladet hvor folk ulønnet
bidrager med læsestof og billeder. Hvis vores fælles medlemsblad (DSF
medlemmernes) ikke er godt nok, så er der jo ikke meget logik i at
klage, hvis man ikke selv har gidet bidrage.

Når et blad derimod laves af lønnet arbejdskraft, så giver det derimod
noget mere mening at vore utilfreds med, hvad bladet vælger at bringe.
Og for bladet er det jo også en lejlighed til at indhøste viden om
hvad kunderne ønsker. Jeg er sikker på, at Dyk lige som andre
forretninger, er smarte nok til ikke at blive "sure" over at ikke alle
kunderne synes at produktet er rigtigt godt. Det er jo som sagt input,
som produktet kan justeres efter, hvis man mener at det er en lønsom
beslutning.
Jeg tror ikke at Dyk's holdning er at utilfreds kunder bare må tørre
øjene og tage en kiks.

Som du selv skriver er det et spørsmål om udbud og efterspørgsel. Og
det gælder vel iøvrigt også udbudet af koldtvands-artikler. Jo mere
der betales for artiklerne, jo større er chancen vel for, at flere vil
prøve kræfter med at tjene penge som forfattere af den slags.Og
omvendt, jo færre der gider bidrage, jo højere vil prisen være,
hvilket burde glæde dem der allerede bidrager.

Jens Olsen
Københavns Dykker Club, kbhdyk.dk

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 02-07-04 13:07

Sandheden af den teori, skal nok vægtes med antallet af modtagere
af en given vare, dette tilfælde DYK.

Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 04-07-04 12:16

Hey NG

Jeg har haft DYK i to år og de har vist ikke styr på en skid.. nu er det
sådan at jeg aldrig har bestilt DYK kun fådet 3 nr gratis . jeg har nu fådet
bladet i over to år men ikke betalt en krone for det, såå syntes at det er
et helt fint "gratis" blad ;)

---