Bladet Dyk
Fra : Carina &Tonny

Dato : 29-06-04 19:44

Forespørgelse om ligende erfaringer.................
De sidste 2 blade modtog jeg ikke og måtte således ringe efter dem.
I lørdags da vi sejlede i Østersøen, var der en med som netop havde modtaget
bladet derhjemme.
I dag tirsdag hørte jeg at det var kommet i salg ude i butikerne - jeg har
stadig ikke
modtaget bladet......................

Er der nogen der har samme oplevelser som abonnent på bladet og i så fald et
forslag til hvad man kan gøre ?
Jeg mener, jeg har betalt for at få det leveret, men gider lige som ikke at
skulle ringe efter det hver og hveranden gang

Ps. Ingen dårlige kommentare om at jeg bare skal betale - jeg har betalt.

Tonny Hansen

Fra : Claus Groth

Dato : 29-06-04 20:28

Hej

Jeg har 2 gange tidligere (indenfor de sidste 6 mdr) oplevet ikke at modtage
bladet. Jeg har hver gang skulle ringe ind til forlaget for at få dem til at
sende bladet ud. Begge gange har de sagt at det var en svipser og at det
skulle de nok få styr på, men men men jeg har i denne md. endnu ikke
modtaget bladet, så mon ikke at de snart skulle få styr på deres stumper
eller gå tilbage til at bruge Post Danmark, de kunne sku da finde ud af at
få bladet frem hver md.

Mvh

Claus

Fra : Peter Braun

Dato : 29-06-04 21:51

Hej Tonny.

Jeg har netop i dag snakket med dem, da de to sidste blade ikke er kommet
til mig. De har sagt at det var en svipser og at det ikke vil ske igen, men
jeg tror at det er en god ide at hole lidt øje....

God sigt!

Peter

Fra : Peter Braun

Dato : 30-06-04 19:20

Jeg ville bare lige for fairhedens skyld nævne at begge mine manglende blade
lå og ventede på mig indenfor min dør da jeg kom hjem fra arbejde

God sigt!

Peter

Fra : Kalle

Dato : 29-06-04 22:22

Mine blade finder jeg alle mulige mærkelige steder.
Et af dem så jeg på gaden på vej hjem. Et andet hang på opslagstavlen i
opgangen. Et tredje lå i en vindueskarm i opgangen blandt gamle aviser og
reklamer.
Det er længe siden jeg har fået det i brevsprækken

Efter min mening er det for ringe....

Casper

Fra : news.sunsite.dk

Dato : 30-06-04 09:27

Vores kommer også som vinden blæser.
Det kan hjælpe at ringe der ind og fortælle dem havd man mener og deres
levering !

Hansen

Fra : Jens Olsen

Dato : 30-06-04 09:38

"Carina &Tonny" <cariton@webspeed.dk> wrote in message news:<40e1b85d$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Jeg mener, jeg har betalt for at få det leveret, men gider lige som ikke at
> skulle ringe efter det hver og hveranden gang

Jeg har haft lignende oplevelser. De to sidste numre har jeg måttet
ringe til Dyk for at få leveret (den ene gang var to opringninger
nødvendig).
Det seneste nummer har jeg heller ikke fået leveret endnu, så idag
skal jeg endnu engang til telfonen (det bliver så tre numre i træk).

Noget helt andet er, at jeg synes efterhånden at bladet er af sådan en
standard, at jeg opsiger mit abonnement.

Jens Olsen
København Dykker Club, kbhdyk.dk

Fra : Thor Larsen

Dato : 30-06-04 09:57

"Jens Olsen" <jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Noget helt andet er, at jeg synes efterhånden at bladet er af sådan en
> standard, at jeg opsiger mit abonnement.

Jeg har ikke helt samme oplevelse, men den ligner.
Jeg har efter at måtte ringe 2 gange og den sidste være temlig vred over
deres måde at fører forretning på, fået mit blad leveret af en sød sild fra
bladkompaniet.
Ville dog foretrække at det bare lå indenfor døren og ventet på at blive
samlet op.

Thor

Fra : Allan Jensen

Dato : 30-06-04 10:43

....hva´ vil du da med bladet Tonny ?, man kan da få gratis feriereklamer
alle steder og behøver ikke abonnere på dem

mvh. Allan

Fra : frog256

Dato : 30-06-04 12:19

- Det er da meget hyggeligt at kigge i Dyk og pleje abstinenserne mellem
dykkene.. Jeg har også været ramt af kaos ifbm. de 2 foregående numre -
og det nye er ikke dukket op endnu. Jeg har mailet med en venlig fyr i
distributionsselskabet "Oxygen", som begge gange sendte mig et med
posten og lovede at jeg fremover ville modtage det med ost danmark.. Men
hvis kaos fortsætter, tror jeg også at jeg vil gå over til løssalg.
Bladkompagniet du'r ihvertfald ikke..!

http://www.kandu.dk/

Fra : frog256

Dato : 30-06-04 12:19

http://www.kandu.dk/

Fra : frog256

Dato : 30-06-04 12:19

http://www.kandu.dk/

Fra : frog256

Dato : 30-06-04 12:42

[...]
posten (14 dage efter udgivelsesdato) -og lovede at jeg fremover ville
modtage det med Post Danmark.. Men hvis kaos fortsætter, tror jeg også,
at jeg vil gå over til løssalg.
Bladkompagniet du'r ihvertfald ikke..! Og vi er åbenbart mange der er
ramt..

Forhåbentlig læser de denne tråd på Dyk...

Mvh Lars A.

http://www.kandu.dk/

Fra : Undervandsmagasinet ~

Dato : 30-06-04 14:55

Jo, vi læser dette på DYK...

Vi kan kun sige en ting: Vi er rigtig rigtig kede af det!

Kort fortalt har den efterhånden lille gruppe af danske specialmagasiner,
som har overlevet de drastiske portostigninger, måtte tænke alternativt for
at klare de urimelige krav som monopolet PostDanmark efterhånden stiller.
Det kulminerede i, at Bladkompagniet brugte et års tid på at strikke en
magasinløsning sammen, hvor de lod deres avisbude dele magasiner ud, når de
alligevel var på gaden med aviser.

Naturligvis er der startproblemer, når man skifter distributionsform! Men
startproblemerne er tilsyneladende for nogen blevet til langvarige
problemer, og hovedparten af de mange magasiner, der hoppede på
Bladkompagniets løsning, er nu blevet straffet eftertrykkeligt, idet visse
abonnenter er blevet tabere i spillet. Kvaliteten er ganske enkelt ikke god
nok - og der er desværre ikke tegn på, at den bliver det. Det kan vi
naturligvis ikke leve med.

Det der sker nu er, at en række store grafiske virksomheder er igang med at
lave nye aftaler med Postdanmark. Det betyder, at også små magasiner har
mulighed for at koble sig på en løsning, som forhåbentlig får kvaliteten af
distributionen på højkant igen. Præcis hvornår vi kan få lov til at indgå i
det nye konsolideringssamarbejde, ved vi ikke, men der arbejdes hårdt fra
alle sider, og vi håber, at det bliver inden for ganske få måneder.

I mellemtiden håber vi på vores læseres forståelse. I er det vigtigste, vi
har og et blad uden læsere er jo ligesom ikke et blad! Vi gør hvad vi kan
for at få DYK ud til jer til tiden. Imellemtiden kan vi dog trods alt glæde
os over, at hovedparten af vores abonnementer får bladet uden problemer.

Skulle der være nogle abonnenter, som opdager, at de er blevet snydt for
deres månedelige læseoplevelse, kan I ringe til vores abonnementstelefon:
70263037 imellem 9.00 og 13.00 eller e-maile: abonnement@dyk.dk

Skulle der være nogen, der trods dette, føler, at de stadig ikke har fået
afhjulpet deres problem, kan de ringe direkte til kontoret: 70263015 og tale
med Lars, eller sende en e-mail på nukandetfandmevaerenok@dyk.dk

Med venlig hilsen

Lars Kirkegaard
/ Undervandsmagasinet DYK

Fra : Dane

Dato : 30-06-04 19:25

"Undervandsmagasinet DYK" <news@dyk.net> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> at klare de urimelige krav som monopolet PostDanmark efterhånden stiller.

Er det nye system mon så god en forretning, når der skal sendes
erstatningsblade ud til X% af alle Jeres læsere? For mit vedkommende skulle
der sendes 2 erstatningsblade ud, før jeg fik et eksemplar gennem
brevsprækken. Og da jeg endelig fik det, var der gået 3-4 uger.

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : Carina &Tonny

Dato : 30-06-04 15:43

Jeg syntes bestemt Allan, at Dyk er et interesant blad. Dybdegående
journalistik om rigtig mange spændende vrag rundt om i landet. Hårrejsende
beretninger om krævende huledyk og dybdyk med 12-15 forskellige dekogasser.
Samtidige har vi som abonnent også mulighed for, at se alle de nye fede
brugbare rekvisitter man som dykker nødvendigvis må ha - her tænker jeg ikke
mindst på den nye trædepude man kan bruge når man laver stranddyk og ikke
vil havde sand på fusserne ))))))))))))))))

Nej Allan du har fuldstændig ret. Ikke engang min dejlige kæreste som er OW,
gider læse bladet mere. Men jeg vil sku ha bladet, når jeg har betalt for
det.

Tonny

Fra : Bo Poulsen

Dato : 30-06-04 21:34

> [...]
OW,
> gider læse bladet mere. Men jeg vil sku ha bladet, når jeg har betalt for

Hej NG

I stedet for at sidde og tude som en flok fornærmet skole piger så skulle i
tat og sende kritikken til DYK i stedet for. Der ske squ ikke noget ved i
sidder der hjemme og piber. Det er tilsyneladene en rimlig stor opgave for
de få folk der lægger så meget til at få et (det eneste) dykker magasin på
dansk på gaden engang om måneden. Så piger og drenge op på hesten og fortæl
dem hvad i vil have. Eller prøv selv at lave et magasin der bare er næsten
lige så spændene.
Med hensyn til reklamer, tjaa så er det nok et nødvendig onde. Der er ikke
så mange muligheder, nåååå jo betal det dobbelte og få det halve. Er det en
løsning?
Jeg er godt klar over at der eksistere dykker magasiner der er 1000 fold
mere spændene end dyk. Men der er også lidt flere læsere (dykkere)

Jeg er godt klar over at det måske ikke er så populært at komme med en så
radikal mening, men det er sku ved at være lidt træls at læse gang på gang,
om folk der syntes at det ene system er bedere frem for det andet.

God sommer

Med venlig hilsen

Bo Poulsen

Fra : Jesper Munk

Dato : 01-07-04 11:05

"Bo Poulsen" <frenning@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gang,
> om folk der syntes at det ene system er bedere frem for det andet.

Hej Bo
Du har fuldstændig ret efter min mening. Folk der bare siger at bladet er
noget lort og læner sig tilbage, kan jeg ikke tage seriøst. Tag jer sammen
og vær´ konstruktive. Fortæl DYK hvad i så vil have, istedet for al det
klynk.

Med venlig hilsen
Jesper

Fra : Jens Olsen

Dato : 01-07-04 14:31

"Bo Poulsen" <frenning@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message news:<40e32389$0$228$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> I stedet for at sidde og tude som en flok fornærmet skole piger så skulle i
> tat og sende kritikken til DYK i stedet for.

Hvor ved du fra, at vi ikke også er nogen der har gjort det?

> Det er tilsyneladene en rimlig stor opgave for
> de få folk der lægger så meget til at få et (det eneste) dykker magasin på
> dansk på gaden engang om måneden.

Prøv at melde dig ind i en dykkerklub (undtagen Air365) og dermed også
i Dansk Sportsdykker Forbund. Så vil du som en del af dit beskedne
medlemskontingent modtage det andet danske dykker magasin
Sportsdykkeren med posten kvit og frit! Det er faktisk ganske godt.
Det laves i modsætning til Dyk ikke med kommerciel profit for øje.
Ikke at der er noget galt i at tjene en skilling hvor man kan.

> Så piger og drenge op på hesten og fortæl
> dem hvad i vil have. Eller prøv selv at lave et magasin der bare er næsten
> lige så spændene.

Jamen jeg kan skam godt selv forfatte artikler, der er lige så
spændende. Det er bare så kedeligt at læse det jeg selv har skrevet.
Nyhedsværdien mangler lissom

> Med hensyn til reklamer, tjaa så er det nok et nødvendig onde. Der er ikke
> så mange muligheder, nåååå jo betal det dobbelte og få det halve. Er det en
> løsning?

Man kan sige, at det eneste problem med reklamer er, at man er nødt
til at indrette det redaktionelle stof, så det har samme målgruppe som
potentielle reklamekunder.

> Jeg er godt klar over at der eksistere dykker magasiner der er 1000 fold
> mere spændene end dyk. Men der er også lidt flere læsere (dykkere)

Spændende og spændende! Jeg tror mest at problemet med mange af os,
der beklager os over indholdet af Dyk, er, at vi ligger uden for den
egentlige målgruppe (og vi ved det godt). Vi har vel alle sammen
mindst 500 dyk for mange, og for 30.000 kr dykkerudstyr for meget til
at ligge i den primære målgruppe

> Jeg er godt klar over at det måske ikke er så populært at komme med en så
> radikal mening,

Du har måske prøvet det en gang.

Jens Olsen
Københavns Dykker Club, kbhdyk.dk

Fra : Bo Poulsen

Dato : 01-07-04 21:46

> "Bo Poulsen" <frenning@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message
>
> Hvor ved du fra, at vi ikke også er nogen der har gjort det?

Jamen jeg syntes det er flot hvis du har gjort det!

> [...]
> Det laves i modsætning til Dyk ikke med kommerciel profit for øje.
> Ikke at der er noget galt i at tjene en skilling hvor man kan.

Jeg skal da med det samme gøre opmærksom på at jeg da er skam er medlem af
en klub og jeg modtager skam osse sportsdykkeren. Men jeg må nok indrømme at
jeg ikke lige tænkte på dette ellers udemærket medlemsblad.

> Jamen jeg kan skam godt selv forfatte artikler, der er lige så
> spændende. Det er bare så kedeligt at læse det jeg selv har skrevet.
> Nyhedsværdien mangler lissom

prøv lige at vende den engang til og kig ud over din egen næse, det kunne
være at der var andere der kunne være intersseret i at læse det du skrev.
Hvis du da har noget spændene at fortælle.

> Man kan sige, at det eneste problem med reklamer er, at man er nødt
> til at indrette det redaktionelle stof, så det har samme målgruppe som
> potentielle reklamekunder.

Naturligvis ellers er der ikke nogen ide med at de skulle være der.

> [...]
> egentlige målgruppe (og vi ved det godt). Vi har vel alle sammen
> mindst 500 dyk for mange, og for 30.000 kr dykkerudstyr for meget til

Igen du er velkommen til at forsøge dig med at skrive om nogle af de
fantastiske oplevelser du må have haft og dine erfaringer med udstyr.

> Du har måske prøvet det en gang.

Ja men engang imellem kan jeg bare ikke holde min kæft. Så må der
naturligvis komme en "øretæve" engang imellem. Men det kan også åben for en
god debat hvis man kan få folk op af stolen.

Med venlig hilsen

Bo Poulsen
Søhesten, Hillerød

Fra : Kalle

Dato : 04-07-04 22:35

Hej Jens

Du kan da ikke bare skrive "undtagen AIR365" uden at begrunde det.!!!

Venter på en god begrundelse.

Casper

Fra : Jens Olsen

Dato : 05-07-04 09:05

"Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> wrote in message news:<40e87809$0$259$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hej Jens
>
> Du kan da ikke bare skrive "undtagen AIR365" uden at begrunde det.!!!
>
> Venter på en god begrundelse.

AIR365 er ikke medlem af DSF, så man modtager ikke Sportsdykkeren ved
at melde sig ind i AIR365.
Det er muligt at der er andre klubber andre steder i landet med samme
"problem", men jeg kender kun AIR365, da de ligger i mit lokalområde.

Fra : Kalle

Dato : 05-07-04 13:03

> [...]
> Det er muligt at der er andre klubber andre steder i landet med samme
> "problem", men jeg kender kun AIR365, da de ligger i mit lokalområde.

Du kan godt melde dig ind i DSF uden at være medlem af en klub

Fra : Henrik Manley

Dato : 05-07-04 13:50

> Du kan godt melde dig ind i DSF uden at være medlem af en klub

Hvor har du det fra? Hvis man læser § 1 af DSF vedtægter står der ret
bestemt at DSF er en sammenslutning ad danske sportsdykkerklubber. Intet
sted står der noget om man kan blive medlem som enkelt person. Men det ville
da ikke være dumt hvis man kunne.

Klip fra vedtægterne:

§ 1

Navn og Hjemsted

Dansk Sportsdykker Forbund (DSF), der er en upolitisk og ukommerciel
sammenslutning af danske sportsdykkerklubber, er stiftet i Odense den 30.
maj 1965. Forbundet har sæde i Kø­benhavn.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 05-07-04 15:33

Henrik Manley wrote:
> [...]
> Intet sted står der noget om man kan blive medlem som enkelt person.
> Men det ville da ikke være dumt hvis man kunne.

Jeg ved ikke hvor det står i vedtægterne men det tror jeg da nok var idéen
med den nye forsikring at alle dykkere i danmark skulle kunne melde sig ind
i DSF og nyde godt af forsikringen.

Fra : Henrik Manley

Dato : 05-07-04 17:18

> [...]
> med den nye forsikring at alle dykkere i danmark skulle kunne melde sig

Ideen var at flere ville sig ind i klubberne pga. tilbudet om den nye
forsikring. Man kan melde sig ind i klubben webdyk.dk det koster vist ikke
ret meget mere end DSF kontingent.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 05-07-04 18:14

Henrik Manley wrote:
> Ideen var at flere ville sig ind i klubberne pga. tilbudet om den nye
> forsikring.

Ikke som jeg har forstået det..

Fra : Henrik Manley

Dato : 05-07-04 21:43

> Ikke som jeg har forstået det..

Så har du nok misforstået det.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 05-07-04 22:02

Henrik Manley wrote:
> Så har du nok misforstået det.

Det er selvfølgelig muligt, men det er mere logisk at lade folk melde sig
ind i forbundet, jeg kan nemlig få ret meget forsikring for det det koster
at være medlem af en klub samt betalingen til DSF. Så jeg tror du har
misforstået noget.

mvh
Jonas

Fra : -

Dato : 06-07-04 13:55

Jeg beklager også. Men Manley har altså ret.

DSF optager kun medlemmer via klubber.

Webdyk.dk er måden at give indirekte adgang til DSF´s tilbud, for under100
kr ud over DSF´medlemsskabsgebyret.

Webdyk.dk primære formål er at give adgang til DSF og dennes tilbud for
personer der ikke ønsker at stå i klub.

Webdyk.dk er primært en virtuel klub, med hjemmesiden som omdrejningsaksel.

Samlet pris for år 2004: Webdyk
Senior: 376,- kr. (født før 1985)
Junior I: 236,- kr.(født 1986-1991)
Junior II: 206,- kr. (født 1992-2004)

Senior DSF : 276 kr årligt

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 07-07-04 18:29

- wrote:
> Jeg beklager også. Men Manley har altså ret.
>
> DSF optager kun medlemmer via klubber.

Det behøver du ikke at beklage, men du bliver nødt til at underbygge din
påstand med din kilde.

Fra : -

Dato : 08-07-04 07:56

> Det behøver du ikke at beklage, men du bliver nødt til at underbygge din
> påstand med din kilde.

DSF´s vedtægter !!!!!!!

Fra : -

Dato : 08-07-04 09:57

§ 1

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 09-07-04 14:20

- wrote:
> [...]
> sammenslutning af danske sportsdykkerklubber, er stiftet i Odense den
> 30. maj 1965. Forbundet har sæde i København.

Skal jeg forstå det sådan at du ud fra ovenstående tolker at man skal være
medlem af en klub for at være medlem af DSF? Jeg er ikke overbevist.

Fra : -

Dato : 09-07-04 14:39

Jamen Jonas.

Så ring til forbundskontoret og spørg selv.

Hvis du får et andet svar end det jeg har skrevet, så giv besked her i
forumet.

Telefonnummeret til forbundskontoret er Tlf. 43 26 25 60

Fra : Søren Arnvig

Dato : 05-07-04 17:26

"Jens Olsen" <jenspolsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> medlemskontingent modtage det andet danske dykker magasin
> Sportsdykkeren med posten kvit og frit! Det er faktisk ganske godt.

Såvidt jeg ved kan man stadig abonnere på Sportsdykkeren
uden at være medlem af DSF.

Søren Arnvig

Fra : Henrik Manley

Dato : 05-07-04 18:31

> Såvidt jeg ved kan man stadig abonnere på Sportsdykkeren
> uden at være medlem af DSF.

Det tror jeg ikke man kan. Det er et klub blad og de gange hvor det har
været oppe at man skulle kunne få uden at være medlem er det blev nedstemt.
Ellers ender det jo også bare med at blive et popblad.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Søren Arnvig

Dato : 05-07-04 19:21

"Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote in message

> [...]
nedstemt.
> Ellers ender det jo også bare med at blive et popblad.

Jeps, jeg huskede forkert. Jeg prøvede at få et abonnement, mens jeg
boede i Tyskland, men jeg skulle betale DSF kontingent gennem
en klub i Danmark, for at det kunne lade sig gøre.
I nogen andre forbund kan det dog godt lade sig gøre.

Søren Arnvig

Fra : Michael Henrichsen

Dato : 06-07-04 13:25

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nedstemt.
> Ellers ender det jo også bare med at blive et popblad.

Prøv at checke hjemmesiden for sportsdykkeren, der står at man kan
abonnere uden at være medlem af forbundet.

/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-04 08:34

"Michael Henrichsen" <mbh@besked.com> wrote in message

> [...]
> Hej
>
> Prøv at checke hjemmesiden for sportsdykkeren, der står at man kan
> abonnere uden at være medlem af forbundet.

Jeps, jeg har abonneret på bladet i mindst 6-8 år, uden at være medlem af
nogen klub.

Poul B-H