Hvordan får vi ham til at bruge sut?
Fra : Brian

Dato : 29-06-04 14:51

Vi har to drenge på 2. mdr. og på 15. mdr.
Den ældste tog sutten til sig hurtigt, men den yngste kan vi
ikke få til at bruge sut. Han har et kæmpe suttebehov, så det ville være
rart at
få ham til at tage sutten.

Er der nogle der har gode ideer?

Mvh. Helle

Fra : karsten klaaby

Dato : 29-06-04 15:13

Klip
> Er der nogle der har gode ideer?
>
> Mvh. Helle

Klip

Ikke andet end at blive ved at prøve, iflg. min sundhedsplejerske. Alle
vores tre har nægtet at bruge sut, den yngste er nu 5 mdr, og her har vi
også givet op, vi har afprøvet alle sutter på markedet, og ingen har hun
kunnet lide. Men kender flere der har været 3-4 mdr. før de har taget sutten
til sig.
Held og lykke med projektet.

MVH Pia

Fra : Milea

Dato : 29-06-04 17:52

"karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> wrote in

> [...]
> har vi også givet op, vi har afprøvet alle sutter på markedet, og
> ingen har hun kunnet lide. Men kender flere der har været 3-4 mdr. før

Vores yngste datter var lidt over 1 år, inden hun kunne lokkes til at
tage sutten. Alle sutter på markedet blev afprøvet, men i sidste ende
valgte hun selv modellen med en rund udadvendt kappe, og rundt
"suttegummi". Må lige tilføje, at hun sutter på tommel(har gjort det fra
hun var ca. 2 mdr.), men forlanger at få en sut med i seng ved sovetid.
Hun bliver 4 år, og både tommelsutning og alm. sut bruges ikke ret meget.

Min mellemste datter var 4 mdr. inden hun godtog sutten (anatomisk), men
til gengæld blev hun også ret så glad for den.

Min ældste brugte vi 2 timer på at få til at tage sutten, så ved hende
var det et meget lille problem.

Så ja, bliv ved med at prøve, en dag overgiver hun sig

/Milea

Fra : Anita

Dato : 29-06-04 18:04

"Milea @hotmail.com>" skrev

> Så ja, bliv ved med at prøve, en dag overgiver hun sig

Nu spørger jeg nok dumt, men hvorfor skal de kære små "død og pine" bruge
sut?

Venligst Anita

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-06-04 18:27

> Nu spørger jeg nok dumt, men hvorfor skal de kære små "død og pine" bruge
> sut?

jeg har aldrig haft det problem - begge mine knægte lagde først sutten da de
var godt ind i deres 3. år og det var en kamp at droppe den og selvom Brians
problem lyder lidt omvendslev agtigt kan jeg godt forstå ham hvis behovet
egentlig er der - altså græder barnet og sørger tryghed, vil ikke sove og
den slags er sutten jo god og udfylder en opgave - at ungen så ikke vil
bruge sut kunne jeg forestille mig ville ende med at mor og far skal
"underholde" barnet - måske sidde ved barnet når det er sovetid etc. - ting
som en sut ofte klarer helt af sig selv - altså ind med sutten og der er
ro på - lidt svært hvis barnet så ikke vil - at vi andre så har problemer
med det omvendte når det bestemt ikke klæder en knægt der både er blefri og
kan snakke at fise rundt med en sut i munden er jo så bare skæbnens
ironi - mange vil gøre gøre sutten til en synder der er ååh så usundt for
barent, men så hysterisk er jeg nu ikke - sutten kan være ganske fin -
lissom et tv til at underholde ungen indimellem osse kan være det - og med
det mener jeg at barnet gerne må se lidt tegnefilm når han/hun kommer fra
børnehave og trænger lidt til ro og gerne vil "kede sig" - sådan er mine tit
faldet i søvn til fredagsbio - men det er en andne snak. Og til Brian - jeg
ved simpelthen ikke hvad en løsning kan være da vi ALDRIG har oplevet det
(tværtimod) - men held og lykke med det
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : karsten klaaby

Dato : 29-06-04 19:10

Klip
"> Nu spørger jeg nok dumt, men hvorfor skal de kære små "død og pine" bruge
> sut?
>
> Venligst Anita

Klip

Nogle børn har et enormt stort suttebehov, og her kan det være en enorm
hjælp for moderen med en sut, da man godt kan få nedslidte
brystvorter..............men ellers kan man da klare sig uden sut, vi har en
på 4 og en på 3 år, der aldrig har brugt sut, og nu en på 5 mdr. der heller
ikke ønsker det, og det er gået fint.

MVH Pia

Fra : Cat

Dato : 30-06-04 08:10

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Milea @hotmail.com>" skrev

> Nu spørger jeg nok dumt, men hvorfor skal de kære små "død og pine" bruge
> sut?

Det gør de da heller ikke - det er forældrene, der gør det.

Når man har ammet i timevis, så er det dejligt med en pause.

Når barnet har svært ved at falde til ro, og ikke ved hvad det selv vil, så
kan en sut få den ned på jorden uden at der nødvedigvis kommer mad ud af
den. Og nogle gange var det så bare en middagslur de behøvede.

Jeg er ammenazist, men mine børn (og især måske faderen) har haft stor glæde
af dem.

Tine

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 30-06-04 08:48

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Milea @hotmail.com>" skrev

> Nu spørger jeg nok dumt, men hvorfor skal de kære små "død og pine" bruge
> sut?

Kan heller ikke se det selvom jeg har læst de svar du har fået. Ingen af
mine 3 har brugt sut og vi har ikke haft problemer.

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 30-06-04 11:12

Brian wrote:

> Er der nogle der har gode ideer?

Vi har ikke fået vores 10 mdr. gamle datter til det heller. Et alternativ er
en sutteklud (fx en stofble) - det havde hun nogen glæde af en overgang.

David

Fra : Brian

Dato : 30-06-04 15:02

Grunden til at vi gerne vil give ham sut er, at han ellers bruger sit
håndled, som bliver helt rødt og tørt af hans sutteri.
Hans suttebehov er åbenbart meget stort..

Mvh Helle

"

Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-06-04 15:16

"Brian" <jessen@stubnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den ældste tog sutten til sig hurtigt, men den yngste kan vi
> ikke få til at bruge sut. Han har et kæmpe suttebehov, så det ville være

- tålmodighed. Vores gad ikke engang kigge på sutten 5-6 måneder. Han gad
bare at sutte på vores lillefinger, hvilket jo var lidt noget uorden. Men
pludselig en dag tog han den og blev glad for den.

ras

Fra : marlene

Dato : 30-06-04 21:58

prøv en kraniosakralteapeut, vores ene barn var i samme situation,
det viste sig at han ikke havde plads i ganen.
efter besøg hos teapeuten gaflede han sutten i sig til julemanden hentede
den.