Hjælp til udtræk
Fra : Michael Larsen

Dato : 29-06-04 12:40

Hej NG

Jeg er en total novice indenfor asp-programmering og sidder derfor med et
lille problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg har en database (kunder) og derunder en tabel (kundedata). Et felt i
tabellen hedder "profillink" og er af datatypen "tekst".
feltet "profillink" indeholder et link til en specifik side - men skal kun
vises, hvis der ren faktisk står noget i feltet.

Mit problem er, at få trukket værdien ud og indsat på siden så den fungerer
som et link.

Kan man lave det på dén måde, at der fx. står "klik her" og ikke hele stien
fra feltet ?

Jeg prøvet med noget alá dette:

<%
profillink = rs("profillink")
If profillink <> "" Then
Response.Write "<a target='_self' href=http:// & profillink & </a> "
end if%>

Men det virker ikke....Er der en venlig sjæl derude ?

Michael

Fra : Kruger

Dato : 29-06-04 13:54

> [...]
>end if
>
> Men det virker ikke....Er der en venlig sjæl derude ?

Ok så

profillink = rs("profillink") er naturligvis den bedste måde at gøre det på.

Men du har en fejl i dit link.
du mangler et > til at afslutte A-tag'et.

Prøv:

If profillink <> "" Then
Response.Write "<a target='_self' href='http://" & profillink & "'> Klik
her </a> "
end if

Mvh Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mickey Petersen

Dato : 29-06-04 17:09

Michael Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> <%
> profillink = rs("profillink")
> If profillink <> "" Then
> Response.Write "<a target='_self' href=http:// & profillink & </a> "
> end if%>

Jeg regner med, at profillink ikke indeholder noget der starter med
"http://".
Hvis du har sørget for at oprette forbindelse til databasen og ved at feltet
ikke er tomt, så burde dette virke...

<%
If Not (rs.BOF or rs.EOF) Then
profillink = rs("profillink")
Response.Write "<a target='_self' href='http://" & profillink & "'>Klik
her</a>"
Else
Response.Write "rs er tomt"
End If
%>

Håber jeg har forstået dit spørgsmål, og at dette virker, ellers så kom med
fejlmeddelelsen.