Vedligeholdelse af udstyr
Fra : NiceDane

Dato : 28-06-04 23:14

Jeg er pt. bosat i Australien og er ved at investere i nyt
dykkerudstyr.
Da jeg jeg regner med at vende hjem til Danmark om et par år, så er
jeg interesseret i at vide om der nogen problemer i at have Scubapro
Reg og/eller Halcyon produkter serviceret i Danmark?

Anbefalinger og gode råd modtages med tak.
Mvh
Kristian

Fra : Thomas VJ

Dato : 29-06-04 18:11

"NiceDane" <kristiand@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg interesseret i at vide om der nogen problemer i at have Scubapro
> Reg og/eller Halcyon produkter serviceret i Danmark?

Nej, i hvert fald ikke i København.

mvh
Thomas

Fra : Bo Poulsen

Dato : 29-06-04 19:43

> [...]
> Reg og/eller Halcyon produkter serviceret i Danmark?
>
> Anbefalinger og gode råd modtages med tak.

Hej Kristian

Begge udstyrs mærker er rimlig udbredte i danmark. Så det burde ikke være
noget problem at få serviceret det her hjemme.
Men sørg for at købe udstyr der er egnet til dykning i koldt vand eller det
kan konfigurers så det kan bruges til koldt vand. Her tænker jeg specilt på
frost sikring af regulatore. Det var nemlig ikke så nødvendig med frost
sikring da jeg var i Queenland og dykke i september sidste år

Mvh.

Bo Poulsen

Fra : Kristian

Dato : 30-06-04 08:15

Hej Bo

Tak for infoen.
Udstyret jeg pt kigger på er Scubapro MK16/S600 som de siger vil fungere
fint i de Danske vande.
Desuden en våddragt 6,5mm med gummi i hals, håndled og ankler og den skulle
vist også kunne holde ned til en 10 grader e.lign. hvis jeg tager hætte på.

Nu bor jeg i Sydney og vandet her er desværre ikke 27 om vinteren som oppe
ved Great Barrier

Med venlig hilsen
Kristian

Fra : Bo Poulsen

Dato : 30-06-04 14:02

"Kristian" <kristiand@nospamforum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
på.

> Nu bor jeg i Sydney og vandet her er desværre ikke 27 om vinteren som oppe

Hej Kristian

Jeg er ikke misundelig (NOT) Ville gerne være der nede endnu. Men må der ned
igen. Med hensyn til våddragten, så er den lige tynd nok hvis du vil under
12 meter eller dykke om vinteren. jeg har selv hele vinteren dykket med en
Scubapro våddragt 2*5 mm og det bliver squ lige koldt nok på 30 meter efter
20 min. Men du kan køben en shorty og trække ud over så skulle det være til
at holde ud. Men jeg har brugt de penge på en tør dragt. De er givet godt
ud!! selv om sommeren er vandet under spinglaget 5 grader!!
Hvad har du ellers oplevet i vandet der nede syd på?

Med venlig hilsen

Bo

Fra : NiceDane

Dato : 01-07-04 00:10

Om jeg lige har planer om at blive vinter dykker i DK er jeg ikke så
sikker på men kommentarerne er vel noteret.

Jeg må nok sige at en af de fedeste ting jeg har oplevet hernede er et
dyk ude ved Holms Reef (Great Barrier, Coral Sea). Turen derud var
lidt sej for det er 12-18 timers sejlads og ikke som ´the outer reef´
som de fleste besøger 2-3 timer fra Cairns.
Langt derude på vandet er der sgu lidt mere liv, og når man deltager i
en hajfordring med ca 40 whitetip reef sharks og grey whalers (1-3m)
på 10 meter så er det sgu flot.
Men den bedste oplevelse var et drift dive med 1000 meter til bunden
(1km)....ingen snavs i vandet, så på 30 meter var der lys som på 2,
der galdt det om at holde øje med dybden.....men en viz på 40meter+ er
bare for fedt.

Fra : Bo Poulsen

Dato : 02-07-04 10:57

Hej Kristian

Bare det var mig, det lyder som om jeg stadig mangler en at se en del der
nede. Jeg loggede 44 dyk på en del små rev ca. 7 timer ud fra Airlie beach
og 2 på Yougala. Hvis du får muligheden for at komme til Townsville så
skulle du tag et et smut der ud og kigge.
Hvor sejlede i ud fra da i var ude og dykke i coral sea, Port Douglas? eller
var du længere oppe?
Jeg må nok erkende at jeg ikke er så meget for at fodere fisk, jeg syntes at
det er lidt at bringe ublance i rengskabet :) Men jeg kan godt forstå din
facanisition af oplevesen.

Med venlig hilsen

Bo Poulsen

Fra : NiceDane

Dato : 05-07-04 01:00

Townsville står helt sikkert på ønske listen men puha...der er så
mange muligheder hernede.
Vi sejlede ud fra Cairns i en forholdsvis lille båd, det var derfor
det tog så lang tid. Jeg ved at Mike Ball også har ture ud til Coral
Sea, og det er lidt mere luksuriøst end dem jeg var med
(http://www.coralseadiving.com.au) - og Mike Ball sejler vist fra
Townsville.

Personligt er jeg heller ikke til at fodre fisk, og denne tur var også
lidt impulsiv men en stor oplevelse var det.

Var lige ude i lørdags fra Shelley Beach i Sydney. 2 dejlige dyk i 17
grader vand med 25m viz. - 1 Wobbegong shark, 1 Port Jackson shark, 3
Dusky Whaler sharks, 2 Weedy Sea Dragons, cuttlefish og en enkelt
guitar.....alt inden for 12m og max 100m fra kysten...vejret var
skyfrit og 23 grader.....vinteren er sgu hård hernede