MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
windows me
Fra : JB

Dato : 28-06-04 18:34

Jeg vil gerne formater min harddisk.
jeg har en startdiskette.
harddisken er opdelt i en C og D drev.

2. start computeren med cd-rom-support
3. start computeren ude cd-rom-support
4. Minimal Boot

Jeg kan godt formater D drivet, men ikke C Drivet.
når den har formater c drivet ca. 55 %
prøver den
prøver at gendanne allokeringsenhed

og det har den gjord læng nu

kan i hjælpe mig hvordan skal jeg komme vidre

Jørgen
--
Denne e-mail er blevet kontrolleret for computervira.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-06-04 19:08

JB skrev:

>Jeg kan godt formater D drivet, men ikke C Drivet.
>når den har formater c drivet ca. 55 %
>prøver den
>prøver at gendanne allokeringsenhed

Hvis alle filer og data gerne må slettes, så prøv at bruge fdisk.

Boot i DOS og skriv først: "fdisk /mba" (Enter)

Derefter starter du fdisk blot med "fdisk". Den er ikke særlig
brugervenlig, men du skal fjerne alle partitioner overhovedet.

Derefter skal du oprette en primær partition. Den bliver til
C-drevet, så giv den den plads du vil have til det.

Så skal du oprette en udvidet partition der får al resten af
pladsen, og når det er gjort, skal du oprette en logisk partition
som bliver til D. Den kan så også få al den tilgængelige plads
hvis du ikke vil have flere drev.

Derefter skal maskinen genstartes (vi snakker jo Windows), og så
skal du igen boote fra diskette og derefter formatere de to drev.

--
Bertel

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-06-04 19:39

Den Mon, 28 Jun 2004 20:07:31 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> skrev:

>Hvis alle filer og data gerne må slettes, så prøv at bruge fdisk.
>
>Boot i DOS og skriv først: "fdisk /mba" (Enter)

Den kender jeg ikke.Hvad gør den?
Mener du ikke "fdisk /mbr"?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Gevaldi

Dato : 28-06-04 20:53

Michael Pilgaard skriblede:

> Den kender jeg ikke.Hvad gør den?
> Mener du ikke "fdisk /mbr"?

Den sletter MasterBootRecord (MBR)

--
/Gevaldi

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-06-04 21:21

Den Mon, 28 Jun 2004 21:52:43 +0200, "Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com>
skrev:

>Michael Pilgaard skriblede:

>Den sletter MasterBootRecord (MBR)

Gør "fdisk /mba" det?

Jeg ved udmærket hvad "fdisk /mbr" gør, men spørgsmålet var hvad
"fdisk /mba" gør. (Hvis det ikke var en skrivefejl)

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-06-04 21:26

skrev:

>Michael Pilgaard skriblede:

>Den sletter MasterBootRecord (MBR)

Den skriver en ny MBR ved at overskrive den gamle.
Ikke helt det du skriver.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-06-04 21:06

Michael Pilgaard skrev:

>Den kender jeg ikke.Hvad gør den?
>Mener du ikke "fdisk /mbr"?

Jo.

MBA er Mads Bryde Andersen som jeg lige havde skrevet om
tidligere.

--
Bertel

Fra : JB

Dato : 28-06-04 21:56

jeg har lige prøvet fdisk

nu står der
Ugyldig medietype ved læsning af drev C
da jeg skrev Dir C:

det er en Recocery eller QuickRestore
jeg skal bruge for at installer Windows Me igen

Jørgen

Michael Pilgaard <mipi@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:n8p0e0tck882lkbq9lj7esd7ssqf5jqlem@4ax.com...

Fra : JB

Dato : 28-06-04 22:44

hej igen

nu har jeg fået det til at virke, ved at installer
dos6, først ville den ikke det men efter et pat forsøg
formater dos6 selv c: drevet.
det var lidt efter den omvendte verden

fortsat god aften/nat

Jørgen

JB <oz7aik@mail.dkx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40e0851a$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-06-04 23:32

JB wrote:

> nu har jeg fået det til at virke, ved at installer
> dos6, først ville den ikke det men efter et pat forsøg
> formater dos6 selv c: drevet.

Fint nok, men så er drevet formateret til FAT16. Om det vil
dig problemer, udover en max størelse på dit C drev på 2GB,
kan jeg ikke sige på stående fod.

mvh
Henning

Fra : JB

Dato : 29-06-04 12:36

et andet og samme problem for jeg når jeg installere
nogen programmer, nogen af dem laver en fejl i *dll fil
f.eks. sidste gang gik det ud over SETUPX.DLL filen
hvad kan man gøre fremover for at undgå det eller
er det en typisk fejle winME har.

Jørgen

Henning Præstegaard <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40e09c44$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : JB

Dato : 29-06-04 14:26

hej igen, kan det ellers være Norton der giver
balladen.

Jørgen

JB <oz7aik@mail.dkx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40e15358$0$254$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : JB

Dato : 29-06-04 18:43

Hej igen

Jeg har stadivæk problem med winME, nu vil jeg installere
windows SE, men så mangler der dirve, lydkort, grafik og mus
hvordan får jeg dem.

Jørgen

JB <oz7aik@mail.dkx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40e16d03$0$277$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-06-04 00:28

JB wrote:

> Jeg har stadivæk problem med winME, nu vil jeg installere
> windows SE, men så mangler der dirve, lydkort, grafik og mus
> hvordan får jeg dem.

Driver til mus er ikke noget problem de i Win98se. Dit grafikkort og
lydkort må du se hvem der har lavet det og søge på nettet. Eventuelt
har du driverne på de disketter du har.

Jeg har bare den mistanke, at det er din harddisk der laver balade.
Jeg har set det før, især med de syntomer du beskriver.

mvh
Henning