Finger leg for børn søges ?
Fra : kim

Dato : 28-06-04 17:31

Jeg legede den i skolen men kan ikke huske
hvordan eller hvad den hed, og nu vil jeg
gerne prøve med min dattter.

Man skal være 2 personer.

Så skal man bruge en snor som er bundet
sammen og danner en rund snor.

Person nr 1 tager så snoren mellem lillefinger
og tommetot med begge hænder, og derefter
stikker ( en af gangen ) sin langemand gennem
snoren på på modsatte hånd og holder snoren
lidt stramt.

Person nr 2 skal så tage snoren med begge sine
hænder og derved skulle man kunne danne forskellige
mønstre. Det eneste mønster jeg kan huske er
Tekoppen...

Hvad hedder denne leg og kan man se nogle steder
på nettet hvordan man gør ?

Mvh Janes Far

Fra : Michael-7500

Dato : 28-06-04 18:51

"kim" <No@Way.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mønstre. Det eneste mønster jeg kan huske er
> Tekoppen...
>
> Hvad hedder denne leg og kan man se nogle steder

Prøv at kigge den RE der er længere nede i gruppen fra 19/6

Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : kim

Dato : 01-07-04 12:00

"Michael-7500" <michael-7500@FJERNmail.dk> skrev i-

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev
> Jeg fandt ikke det vilde på danske søgeord, men på disse engelske ord:
> string game hands tower fandt jeg eksempelvis:
> http://personal.riverusers.com/~busybee/introduc.htm
> http://www.ifyoulovetoread.com/book/chten_cats.htm
> http://www.isfa.org/arctic/n.htm

Takker.

Ved nogen her hvad denne leg hedder på dansk, og
om der iøvrigt findes danske sites omhandlende emnet ?

Mvh Kim

Fra : Anita

Dato : 01-07-04 12:29

"kim" <No@Way.dk> skrev

> "Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev
>
> Takker.
>
> Ved nogen her hvad denne leg hedder på dansk, og
> om der iøvrigt findes danske sites omhandlende emnet ?

Nopes, desværre. Men billeder er vel internationale :)

Venligst Anita

Fra : kim

Dato : 01-07-04 14:36

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev
> Nopes, desværre. Men billeder er vel internationale :)

Jo da.

Men hvis man tænker på i hvor mange år denne leg har
eksisteret i DK må den vel også have et navn ?

Mvh Kim

Fra : Anita

Dato : 01-07-04 14:50

"kim" <No@Way.dk> skrev

> Jo da.
>
> Men hvis man tænker på i hvor mange år denne leg har
> eksisteret i DK må den vel også have et navn ?

Det skulle man tro. Men hvor meget jeg end tænker mig om, så kan jeg kun
huske at vi sagde "leg med snor" eller lign. Jeg har aldrig hørt navnet.

Venligst Anita