request.form hjælp...
Fra : Klaus Knudsen

Dato : 28-06-04 14:23

Jeg har en form, og i den et tekst felt. Ideen er så at jeg gerne
vil hente værdien af det tekstfelt, og bringe det.

Koden som jeg har lavet ser sådan her ud:
<form action="opdater.asp?id=<%
response.Write(request.Form("frmID")) %>" method="post">

Det giver vidst lidt en ide om hva jeg er ude efter..
Og ja jeg har sørget for at navnet på mit felt i formen er
'frmID'.

Har også prøvet at lave det på denne måde:
Dim strID01
strID01 = request.form("strID01")

<form action="opdater.asp?id=<% response.Write(strID01) %>"
method="post">

Håber nogen kan hjælpe mig..
på forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Epstein

Dato : 28-06-04 14:49

Klaus Knudsen wrote:

> [...]
> Dim strID01
> strID01 = request.form("strID01")
>
> <form action="opdater.asp?id=<% response.Write(strID01) %>"

og hvad er det lige problemet er :S ???

Fra : Klaus Knudsen

Dato : 28-06-04 14:55

Christian Epstein wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
&gt; > response.Write(request.Form("frmID")) %>" method="post">

> og hvad er det lige problemet er :S ???

Problemet er at det ikke virker.. og jeg fatter seriøst ikke hvorfor..

Fra : Christian Epstein

Dato : 28-06-04 17:35

> Problemet er at det ikke virker.. og jeg fatter seriøst ikke hvorfor..

Det havde jeg forstået, men hvilke fejl får du, hvor kan vi finde siden,
hvad sker der i stedet osv.

/Christian

Fra : Klaus Knudsen

Dato : 28-06-04 18:07

> Det havde jeg forstået, men hvilke fejl får du, hvor kan vi finde siden,
> hvad sker der i stedet osv.
>
> /Christian

Siden kan i ikke finde nogen steder da den ligger lokalt hos mig.
Som det kan ses så er meningen at jeg skal få et min form skal "udføre"
opdater.asp?id=>>et eller andet som er givet i form feltet frmID<<
men dette sker ikke.
I stedet får jeg bare opdater.asp?id= . og så er der ikke mere.
Så der må være en fejl siden at den ikke skriver noget efter '='. men jeg
kan ikke selv gennemsku hva fejlen skal være!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-06-04 17:53

Klaus Knudsen wrote:

> Problemet er at det ikke virker.. og jeg fatter seriøst ikke hvorfor..

Virker det ikke, hvis du klikker på knappen? Jeg antager, at din fil med
formen også hedder "opdater.asp"? Hvis din action-attribut peger på en
anden fil en filen selv, så vil det ikke virke, da Request.Form("frmID")
ikke har data i sig, før der klikkes på knappen - og hvis din action-
attribut peger på en anden fil, så vil værdierne aldrig findes på den
aktuelle side.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-06-04 16:53

Klaus Knudsen skrev:

> Problemet er at det ikke virker.

Godt - *hvordan* virker det så ikke?

Det er meget lettere at hjælpe hvis du fortæller hvad dit problem
er. Se evt. følgende to artikler der begge fortæller lidt om hvad
der er relevant at medtage når man spørger om hjælp:

<http://asp-faq.dk/article/?id=41>
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen