Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Hvilken 19" CRT uden de berømte streger?
Fra : Frank Sørensen

Dato : 28-06-04 11:29

Hejsa

Står og skal investere i ny skærm og har bestemt mig for ikke at hoppe på
TFT vognen endnu.
Spørgsmålet er så hvilken skærm vil I anbefale til mig?

Skal bruges primært til grafisk design og billedbehandling.

Krav:
- Skal kunne klare 1280x1024 med ultra skarpt og roligt billede
- Må ikke have de to berømte streger

Mvh
Frank Sørensen

Fra : SonnyBoy

Dato : 28-06-04 11:35

On Mon, 28 Jun 2004 12:28:48 +0200, "Frank Sørensen"
<frank2@tdc*HULABULA*adsl.dk> wrote:

>Krav:
>- Skal kunne klare 1280x1024 med ultra skarpt og roligt billede
>- Må ikke have de to berømte streger

Du kan ikke få det første uden at tage det andet

<mlr>

Fra : Frank Sørensen

Dato : 28-06-04 12:20

SonnyBoy wrote:
> Du kan ikke få det første uden at tage det andet

Der må da være en gylden mellemvej?

Mvh
Frank Sørensen

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 29-06-04 16:02

> Der må da være en gylden mellemvej?

Har du overhoved set sådan en skærm med de 2 streger? Jeg bemærker dem
heller ikke på de 2 Sony-skærme, jeg har haft fat i (E530 og F520).

Det bliver dog sværere og sværere med levering af CRT-skærmene.

Jeg er selv fanget i problemer med Sony, hvor der bare bliver brugt mere
og mere af min garanti uden at jeg får løst mine problemer.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-06-04 16:19

Lene Skov Mikkelsen skrev:

> Jeg er selv fanget i problemer med Sony, hvor der bare bliver brugt
> mere og mere af min garanti uden at jeg får løst mine problemer.

Det kan Forbrugerklagenævnet sikkert hjælpe dig med.

Jesper G. Poulsen

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 29-06-04 17:43

> Det kan Forbrugerklagenævnet sikkert hjælpe dig med.

Tja, jeg ved det ikke. Det er jo Sonys garantiordning, jeg er lidt ked af
at få spildt. Jeg skal nok brokke mig, hvis det var reklamationsretten,
de prøvede at ændre

Det er sådan, at jeg jo købte en E530 d. 23/03. Den blev først byttet
til en brugt F520 her den 23/06. De glemte mig åbenbart, fordi de ikke
kunne skaffe en helt ny E530, som jeg var blevet lovet.

Nu står jeg så i stedet med en uskarp F520, som jeg bare har fået
besked på at lave ny RMA-sag på.

Jeg kunne ikke få ny garanti på F520'eren, så der er jo brugt over 3
måneder af det 1 år, hvor jeg fragtfrit kan få skærmen lavet. Og der
går så igen lidt mere tid, før jeg får en skærm, jeg kan bruge.

Alternativet var reperation af E530 eller en fladskærm til lavere pris.
Disse alternativer fik jeg d. 09/06. F520 blev jeg så tilbudt d. 15/06,
da jeg brokkede mig over fladskærms-tilbuddet.

Inden d. 09/06 har de INTET gjort for at hjælpe mig. De havde bare "endnu
ikke fået min skærm".

- Lene

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-06-04 23:14

Lene Skov Mikkelsen skrev:

> Inden d. 09/06 har de INTET gjort for at hjælpe mig. De havde bare
> "endnu ikke fået min skærm".

Reklamationsretten rummer faktisk mulighed for at ophæve købet, når
ikke leverandøren kan finde ud af at levere.

Jesper G. Poulsen

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 30-06-04 12:07

> Reklamationsretten rummer faktisk mulighed for at ophæve købet, når
> ikke leverandøren kan finde ud af at levere.

Men hvordan skulle det så fungere, når sælger intet har med denne sag
at gøre?

Jeg købte computerskærmen i et computerfirma, og RMA-sagerne er gået
via InfoCare helt fra starten af.

- Lene

Fra : Kurt Lund

Dato : 28-06-04 19:37

"SonnyBoy" <Sonny@i.live.nowhere> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke få det første uden at tage det andet
>
> <mlr>

Hej
Nu har jeg en Sony G420 på andet 2 år, jeg måtte have nogle til at vise mig
de
to berømte streger før jeg så dem, og det er kun på hvid baggrund man kan
skimte dem,
jeg ligger aldrig mærke til dem.

Men uden dem får du kun 1280x1024 og et rimelig skarpt og roligt billede.
Mvh
Kurt

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 28-06-04 19:46

On Mon, 28 Jun 2004 12:34:39 +0200, SonnyBoy wrote:

> Du kan ikke få det første uden at tage det andet

Det ved jeg nu da ikke... min LG Flatron 915FT kører fint i den
opløsning ud streger.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Esben

Dato : 28-06-04 20:09

"SonnyBoy" <Sonny@i.live.nowhere> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke få det første uden at tage det andet

Laves der overhovedet 19" trinitronrør længere?

--
Esben

Fra : Kay

Dato : 29-06-04 11:04

Esben wrote to everybody in dk.edb.hardware.skaerm :

> Laves der overhovedet 19" trinitronrør længere?

Ja, og Diamondtron, der udviser nogle nogle af de samme kvaliter, og de to
streger.

/Kay

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 14:45

> Skal bruges primært til grafisk design og billedbehandling.
>
> Krav:
> - Skal kunne klare 1280x1024 med ultra skarpt og roligt billede
> - Må ikke have de to berømte streger

Jeg har haft en Hitachi CM769ET et par år nu, og bliver i næste uge
udskiftet med en Viewsonic 201B'er
Den har ikke de 2 trinitron streger, men har leveret et utroligt skarpt
billede, som jeg ikke har set lignende på andre skærme i den aldersgruppe. !
--
Med venlig løvehilsen
Søren 'HDI' Wind - www.BirbaSkiver.dk

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 03-07-04 15:22

"Frank Sørensen" <frank2@tdc*HULABULA*adsl.dk>

> Krav:
> - Skal kunne klare 1280x1024 med ultra skarpt og roligt billede
> - Må ikke have de to berømte streger

Så skal du have en LG Flatron.

Eller hvis du vil spare penge, en Samsung DF (den er ikke ægte flad, men
trækker billedet ud vha. en flad glasplade).

Fra : Annette

Dato : 08-07-04 09:17

En LG 900P ville være et godt bud, og fordelen ved LG's skærme er at deres
FLATRON teknologi er uden streger over skærmen. Prisen er ca. 2.000 kr og
maks. opløsning er 2048 x 1536. Læs evt. mere på edbpriser's hjemmeside.

/Annette