MS Windows
briani 27239
Genstarter istedet for at gå i dvale
Fra : csm

Dato : 28-06-04 09:25

Hvad kan der lige være galt når min pc
Genstarter istedet for at gå i dvale

bundkort : asrock k7s8x / xp pro

?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 12:00

csm skrev:

> Hvad kan der lige være galt når min pc
> Genstarter istedet for at gå i dvale

Prøv at slå automatisk genstart fra. Det kan være, at systemet
går ned i det øjeblik du stiller det i dvale og så vil WinXP som
standard genstarte. (Kontrolpanel > System > Avanceret > Knappen
Indstillinger ud for 'Start & Genoprettelse' og fjern flueben ved
'Automatisk genstart'.

Det vil muligvis resultere i en blå skærm med en fejlmeddelelse
næste gang du forsøger at stille computeren i dvale og måske kan
den meddelelse bruges til noget fornuftigt. Typiske årsager til
fejl er enheder hvis driver ikke tillader at gå i dvale (USB-
kortlæsere f.eks.)

--
Hilsen
Madsen

Fra : csm

Dato : 28-06-04 14:09

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> den meddelelse bruges til noget fornuftigt. Typiske årsager til
> fejl er enheder hvis driver ikke tillader at gå i dvale (USB-

Takker... det vil jeg prøve - har usb mus + keyboard det er nok det som
volder problemer

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 14:15

csm skrev:

> - har usb mus + keyboard det er nok det som volder problemer

Ikke nødvendigvis, men det kan det godt være og specielt hvis du kører
med nogle gamle drivere. De første Win2000 og XP drivere fra Logitech
havde f.eks. problemer med dvale-funktionen.

--
Hilsen
Madsen