Sygate meddelelse?
Fra : Tine Müller

Dato : 26-06-04 17:13

Jeg aner ikke hvad dette her er http://www.tinemuller.dk/div/sygate.gif -
skal jeg bare give adgang?

--
/Tine

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-06-04 17:31

Hej Tine Müller, du skrev i dk.edb.sikkerhed:

> Jeg aner ikke hvad dette her er
> http://www.tinemuller.dk/div/sygate.gif

Prøv fx at smide 218.80.65.127 (den IP der vil have adgang) ind i
<http://openrbl.org/>

> - skal jeg bare give adgang?

Jeg kender ikke omstændighederne. Men hvis du eksempelvis er inde på et
kinesisk site, og selv har anmodet om noget, hvorefter din firewall
reagerer med meddelelsen, bliver du nødt til at give adgang for at få
det.

Eller sagt anderledes: Hvorfor har du en firewall, hvis du overvejer
bare at give adgang for noget, du siger ikke aner, hvad er?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-06-04 17:33

Tine Müller skrev:

>Jeg aner ikke hvad dette her er http://www.tinemuller.dk/div/sygate.gif -

Det er virussen Sasser som ligger på din maskine og gerne vil i
kontakt med sin kontrolserver. Det er i øvrigt en kineser:

inetnum: 218.78.0.0 - 218.83.255.255
netname: CHINANET-SH
descr: CHINANET Shanghai province network
descr: Data Communication Division
descr: China Telecom

>skal jeg bare give adgang?

Du skal nok rense din computer for virus og så bruge en anden
sikkerhedspolitik end den du har brugt hidtil.

Jeg vil anbefale dig - når du har renset computeren - at bruge
denne her opskrift:

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

Når du har fulgt den til punkt og prikke, så kan du undvære en
firewall. En firewall kræver nemlig at man ved en hel del om
computere, netværk og internettet hvis den skal være effektiv.

Når din XP er sikret, vil du sandsynligvis kun kunne blive
smittet hvis du selv aktiverer virusser som du får tilsendt.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 26-06-04 17:54

"Tine" == Tine Müller <tinem@email.dk> writes:

> Jeg aner ikke hvad dette her er
> http://www.tinemuller.dk/div/sygate.gif - skal jeg bare give adgang?

Ikke medmindre du har en bekendt i Kina, som du vil udveksle
krypteringsnøgler med.

(130)$whois 218.80.65.127

/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Carl Drud

Dato : 26-06-04 18:23

On Sat, 26 Jun 2004 18:33:03 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er virussen Sasser som ligger på din maskine og gerne vil i
> kontakt med sin kontrolserver. Det er i øvrigt en kineser:

Hvordan ser du det?

Så vidt jeg kan se står i dialog boksen: "..is being contacted *from* a
remote machine [218.80.65.127]"

Carl

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-06-04 19:05

Carl Drud wrote:

> Hvordan ser du det?
>
> Så vidt jeg kan se står i dialog boksen: "..is being contacted *from* a
> remote machine [218.80.65.127]"

Der står også remote initiated. Så der er vist ingen grund
til at tro at maskinen er inficeret. Men opskriften Bertel
gav bør man nok følge alligevel.

For sending spam use kasperd@kd.lir.dk and abuse@kd.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.