VBScript: søgning i strenge
Fra : Kruger

Dato : 25-06-04 14:51

dim stringex

stringex = "Dette er en test bare for at skrive noget"
--

mit spørgsmål lyder så på hvordan jeg laver en if...then, der
hvis strengen indeholder f.eks "test" skriver noget.

På forhånd tak!

Mvh Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 25-06-04 15:06

Kruger wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> dim stringex
>
> stringex = "Dette er en test bare for at skrive noget"
>
> mit spørgsmål lyder så på hvordan jeg laver en if...then, der
> hvis strengen indeholder f.eks "test" skriver noget.

If InStr(stringex, "test") > 0 Then
Response.Write "noget"
Else
Response.Write "ikke noget"
End If

InStr har et par andre parametre. Dem kan du se her:
<URL:http://msdn.microsoft.com//library/en-us/script56/html/vsfct
instr.asp>

mvh Torben

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 25-06-04 15:07

> [...]
> mit spørgsmål lyder så på hvordan jeg laver en if...then, der
> hvis strengen indeholder f.eks "test" skriver noget.
Du skal bruge instr() du kan læse om den her:
http://www.html.dk/dokumentation/vbscript/HTML/vsfctInStr.htm

Mvh Janus