HP LaserJet 4 som netværksprinter
Fra : SonofonoS

Dato : 24-06-04 19:56

Hej NG.

Jeg har lidt problemer med ovenstående printer. Jeg har sat den til en
switch via et alm. netkabel. Der er 2 andre maskiner på netværket. Der er
fuld kontakt imellem de 2 maskiner, men printeren kan ikke findes. Jeg har
desværre ingen drivere eller anden software til printeren, da det er en jeg
har fået brugt. Nogen der kan hjælpe? Skal jeg have noget installeret for
at få forbindelse til printeren?

SonofonoS

Fra : Jakob Hansen

Dato : 24-06-04 20:22

Hej SofusNofus

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har lidt problemer med ovenstående printer.

Hvilket JetDirect har du siddende i? Evt. modelnr. og lignende.

Jakob

Fra : SonofonoS

Dato : 24-06-04 20:33

"Jakob Hansen" <megwin@nejtaktilspam.mail.dk> wrote in news:8RFCc.17022
$Vf.963924@news000.worldonline.dk:

> Hej SofusNofus
>
> "SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> wrote in message
>
> Hvilket JetDirect har du siddende i? Evt. modelnr. og lignende.
>
> Jakob

jetdirect? Hva dælen er det? :)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-06-04 21:01

SonofonoS <sonofonos@hotmail.com> crashed Echelon writing

> jetdirect? Hva dælen er det? :)

JetDirect er det netkort eller printport controller man sætter på
printeren, LaserJet4 har ikke netværksunderstøttelse i sig selv, så der må
været tilsluttet noget ekstra.

--
Bjarke Andersen

Fra : SonofonoS

Dato : 24-06-04 21:04

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in

> [...]
>
> JetDirect er det netkort eller printport controller man sætter på
> printeren, LaserJet4 har ikke netværksunderstøttelse i sig selv, så

Der sidder et netstik bagi. Hvad skal det så bruges til?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-06-04 21:09

> Der sidder et netstik bagi. Hvad skal det så bruges til?

Så er det er sikkert et Jetdirect netkort, som jeg skrev. Hvis du slår
modellen af det kort op på hps hjemmeside, vil du så finde manualer og
guides, sågar software til at administrere det med.

--
Bjarke Andersen

Fra : SonofonoS

Dato : 24-06-04 21:47

> [...]
> modellen af det kort op på hps hjemmeside, vil du så finde manualer og
> guides, sågar software til at administrere det med.

Nu har jeg hentet noget network wizard-halløj. Jeg har som sagt 2
maskiner. Den ene er en bærbar og den anden er en stationær. Hvis jeg
kører wizarden fra den stationære kan den ikke finde printeren, men den
bærbare kan godt. Installerer jeg den på den bærbare og derefter på den
stationære kan jeg også godt print ud, men ikke hvis jeg hiver den
bærbare af netværket, eller hvis jeg slukker printeren. Kan det passe?
Eller der noget mere jeg mangler... Med hensyn til det netkort der
sidder i printeren, så står der ikke noget modelnummer på. Kun at det
hedder JetDirect og er fra hp!

SonofonoS

Fra : SoftMan Brian

Dato : 26-06-04 16:56

> Installerer jeg den på den bærbare og derefter på den
> stationære kan jeg også godt print ud, men ikke hvis jeg hiver den
> bærbare af netværket, eller hvis jeg slukker printeren. Kan det passe?

Det er vel meget normalt at du ikke kan skrive ud, hvis du slukker printeren

Du har muligvis delt printeren på den bærbare, og skriver ud på den
stationære gennem den delte printer på den bærbare. Gå ind i egenskaber for
printeren på den bærbare og norter hvilken port den sidder på (sikkert noget
med en IP-addr). Tilføj så denne port på den stationære, og sæt den til at
skrive til printeren på denne port, og du skulle være uafhængig af den
bærbare

Fra : Niels Baggesen

Dato : 24-06-04 20:25

SonofonoS <sonofonos@hotmail.com> wrote:
> Jeg har lidt problemer med ovenst?ende printer. Jeg har sat den til en
> switch via et alm. netkabel. Der er 2 andre maskiner p? netv?rket. Der er
> fuld kontakt imellem de 2 maskiner, men printeren kan ikke findes. Jeg har
> desv?rre ingen drivere eller anden software til printeren, da det er en jeg
> har f?et brugt. Nogen der kan hj?lpe? Skal jeg have noget installeret for
> at f? forbindelse til printeren?

Har du sat IP adressen på printeren? Eller bruger den måske DHCP?

Du kan downloade drivere (Windows, Mac OS, OS/2) fra hp.com

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : SonofonoS

Dato : 24-06-04 20:33

nba@users.sourceforge.net (Niels Baggesen) wrote in

> Har du sat IP adressen på printeren? Eller bruger den måske DHCP?
>
> Du kan downloade drivere (Windows, Mac OS, OS/2) fra hp.com
>
> /Niels

Hvordan sætter jeg ip-addressen? Har du evt. et link til HP's side? Har
kigget, men synes den er rimelig uoverskuelig!

SonofonoS

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 24-06-04 20:54

> Hvordan sætter jeg ip-addressen? Har du evt. et link til HP's side? Har
> kigget, men synes den er rimelig uoverskuelig!
Prøv med :
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Home.jsp?locale=en_US&prodTypeId=18972&prodSeriesId=25487&submit.y=0&submit.x=0&lang=da&cc=dk

-Peter

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 25-06-04 07:12

SonofonoS wrote:
> Hvordan sætter jeg ip-addressen? Har du evt. et link til HP's side? Har
> kigget, men synes den er rimelig uoverskuelig!

Du kan sikkert skrive en testside ud på printeren,
så bør den liste modelnr. på jetdirect kortet, samt
hvilke protokoller, ip nr. etc. den er sat til.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08