Password til mappe
Fra : Troels Jensen

Dato : 23-06-04 18:44

Hej alle.

Jeg leder efter en måde, hvorpå man kan beskytte en hel mappe med et
password - ikke et login-system, men simpelthen noget, der svarer til
..htaccess på Apache-servere (mit webhotel bruger IIS). Findes der
overhovedet sådan noget?

Helt konkret skal jeg bruge det, fordi jeg vil beskytte en mappe med
billeder, og dem kan jeg jo ikke forsyne med et script.

/Troels

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-06-04 19:25

Troels Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Helt konkret skal jeg bruge det, fordi jeg vil beskytte en mappe med
> billeder, og dem kan jeg jo ikke forsyne med et script.

Hej Trols

Du skriver ikke noget om at du har egen server eller ej.

Hvis du har et webhotel, skal du snakke med system administratoren af
webhotelet.

Hvis du har egen server, mener jeg at du kan give hver mappe
rettigheder, ved at højre klikke på den og vælge egenskaber og under
sikkerhed kan du give rettighederne til alle eller nogle udvaldte.

Håber at du kan bruge det til noget?

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Troels Jensen

Dato : 23-06-04 19:49

> [...]

> rettigheder, ved at højre klikke på den og vælge egenskaber og under

> sikkerhed kan du give rettighederne til alle eller nogle udvaldte.

Jeg har webhotel ude i byen, så jeg prøver at snakke med administratoren.

/Troels