Kan ikke fjerne spyware?
Fra : Michael

Dato : 22-06-04 16:16

Jeg sidder her med en vens pc - og skal fjerne noget jeg antager er spyware.
Hver gang pc'en tændes, går der nogle sekunder, hvorpå den åbner denne side:
http://members.lycos.co.uk/moshe1988/leet.html

Jeg har med diverse spywareprogrammer, bl.a. Ad-aware og Spybot forsøgt at
fjerne spyware, men forgæves for subj. Søgning i registreringsdatabasen
f.eks. efter "lycos" giver ikke noget....

Håber nogen af jer kan hjælpe!

Hilsen Michael

PS: Poster også denne i system.ms-windows-gruppen

Fra : John

Dato : 22-06-04 16:32

"Michael" <cybermike@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjerne spyware, men forgæves for subj. Søgning i registreringsdatabasen
> f.eks. efter "lycos" giver ikke noget....

En 'lycos'-søgning hos Symantec gav bl. a. følgende:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/adware.sidesearch.html

Hele siden: http://search.symantec.com/custom/us/query.html

En lille hjælper: http://www.snapfiles.com/get/startpageguard.html

Husk også at scanne for virus!

Go' jagt! Mvh John

---

Fra : Michael

Dato : 22-06-04 23:05

> Husk også at scanne for virus!
>
> Go' jagt! Mvh John

Tak for svaret. Det ser interessant ud, selvom det ikke helt rammer plet.
Men jeg vil da kigge lidt mere på det!

Hilsen Michael